Üniversite öğrencilerinde sınav stresi ile kranioservikal ağrı arasındaki ilişki

No Thumbnail Available

Date

2018

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Publisher

Open Access Color

OpenAIRE Downloads

OpenAIRE Views

Research Projects

Organizational Units

Journal Issue

Abstract

Bu araştırmanın amacı; üniversite öğrencilerinde sınav stresi ve uyku düzeni ile çiğneme kasları olan masseter ve temporal kaslarında latent miyofasiyal tetik nokta ve boyun çevresi kasları ağrısı arasındaki ilişkiyi araştırmaktır. Üniversitede okuyan 192 öğrenci ilki final sınavlarından üç hafta önce ikincisi sınav haftasında olmak üzere iki defa değerlendirildi. Çalışmaya katılan tüm bireylerden yasal izin alınarak, demografik bilgileri kayıt altına alındı. Tetik nokta tespiti için dolorimetre kullanıldı. Ağrı değerlendirmesi için Visüel Analog Skala (VAS), uyku değerlendirmesi için Pittsburg Uyku Kalitesi İndeksi (PUKİ) ve psikolojik durum için Beck Anksiyete Ölçeği (BAÖ) kullanılarak elde veriler istatistiksel yöntemlerle analiz edilmiştir. Analizlerde t testi ve spearman korelasyon analizi yapılırken p değeri p<0,05 olarak alınmıştır. Sınav öncesi ve sınav haftası değerlendirmelere dayalı olarak öğrencilerin tetik nokta sayısı, BAÖ değerleri sınav haftasında anlamlı derecede daha yüksek (p<0.05) çıkmıştır. Fakat PUKİ ve boyun çevresi kasları VAS değerlerinde genel olarak anlamlı bir artış olmamıştır. Sınav haftası baş ağrısı olan öğrenci sayısı sınav öncesine göre daha yüksek çıkmıştır. Anksiyete ile tetik nokta, uyku kalitesinin bozukluğu ile tetik nokta arasında anlamlı bir ilişki bulunmuştur. Boyun çevresi kasların VAS değerleri ile PUKİ arasında anlamlı bir ilişki bulunmuştur ve yine boyun çevresi kaslarından bir kısmının VAS değerleri ile BAÖ arasında anlamlı bir ilişki bulunmuştur. Sınav haftası artan stresin ve bozulan uyku düzenini tetik nokta sayısını ve boyun çevresi kaslarda ağrıya sebep olduğu tespit edilmiştir. Anahtar Kelimeler: Stres, Tetik nokta, Ağrı, Miyofasyal ağrı sendromu
The purpose of this survey is to investigate the relation between university students' stress of examiantions and their sleep patterns and the latentmyofascial trigger point of masseter and temporal chewing muscles and the muscles around the neck. 192 active students were examined twice, the firts one three weeks ahead of final exams and the second one at the week of exams. All sort of demographic information of the attaining inividiauls was registered after the legal permissions. Dolorimetry was used for the recognition of the trigger point. The obtained data was analyzed through statistical methods after using Visual Analog Scala (VAS) for the evaluation of pain, Pittsburg's Sleep Quality Index (PSQI) for the evaluation of sleep and Back Anxiety Inventory (BAI) for the psychological state. During the analyses of t test and spearcorrelations analysis the p value has been detected as p<0,05. As a result of evaluations before and during the exam weeks trigger point number and BAİ values have been meaningfully higher (p<0.05) at the exam week. But no considerable increase has been observed around the neck muscles VAS scores and PSQI. The number of students who were the headache of exam week was higher than the exam before. A meaningful relation has been found between the neck muscles VAS and PSQI values and similarly between the VAS values of some neck muscles and BAI. Another finding is that the increasing stress and the sleep disorders during the examination weeks is related with the score of triggerpoint and a cause of pain around the neck muscles. Keywords: Stress, Trigger point, Pain, the Syndrome of myofascial pain

Description

Keywords

Fizyoterapi ve Rehabilitasyon, Ağrı, Boyun kasları, Miyofasyal ağrı sendromları, Stres, Physiotherapy and Rehabilitation, Pain, Sınav kaygısı, Neck muscles, Tetik nokta, Myofascial pain syndromes, Stress, Uyku, Test anxiety, Trigger points, Uyku bozuklukları, Sleep, Çiğneme kasları, Sleep disorders, Masticatory muscles, Üniversite öğrencileri, University students

Turkish CoHE Thesis Center URL

Fields of Science

Citation

WoS Q

Scopus Q

Source

Volume

Issue

Start Page

End Page

96