İŞLETME YÖNETİMİ BAKIMINDAN “SANAYİ DESTİNASYONU” KAVRAMI VE SANAYİDE DESTİNASYON ÇALIŞMALARININ KURAMSAL ÇERÇEVEDE ELE ALINMASI

dc.contributor.authorOsman Evren ARIKAN
dc.contributor.authorHALIT TARGAN ÜNAL
dc.date.accessioned2024-05-25T12:21:30Z
dc.date.available2024-05-25T12:21:30Z
dc.date.issued2022
dc.departmentOkan Universityen_US
dc.department-tempİstanbul Okan Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme Anabilim Dalı, İstanbul, Türkiye Doğuş Üniversitesi, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, İşletme Bölümü, İstanbul, Türkiyeen_US
dc.description.abstractBu araştırmada sanayi destinasyon gereksinimlerini ölçen bir ölçüm aracının geliştirilmesi amaçlanmıştır. Araştırmada veri toplama aracı olarak firma genel bilgileri ve Sanayi Destinasyon Unsurları Gereksinim Ölçeği (SDUGÖ) olmak üzere iki bölümden oluşan bir veri toplama aracı kullanılmıştır. Araştırmada 116 yerli ve 33 yabancı merkezli şirket çalışanı üzerinde anket çalışması yapılmıştır. Analiz sonuçlarına göre girdi boyutu toplam varyansın %29.38’ini, süreç boyutu %7.52’sini, ürün boyutu %7.03’ünü ve pazarlama/yönetim boyutu %5.66’sını açıklamaktadır. Ölçek boyutundaki maddelerin toplam iç tutarlılık katsayısı 0.656 olup, literatürde kabul gören 0.60 düzeyinin üzerindedir. KMO örneklem yeterliliği testi sonuçları, ölçek için yapılan anket sayısının yeterli olduğunu göstermiş olup, KMO değeri 0.50 değerinin üzerindedir. Barlett Testi sonuçları da, Temel Bileşenler Analizi sonuçlarının kullanılabilir olduğunu göstermektedir. Düzeltilmiş madde toplam korelasyonları da, kabul edilebilir düzeyde olup, ölçek boyutunun tüm maddeleri kullanıma uygundur. Tüm ölçek ise toplam varyansın %49.59’unu açıklamaktadır. Tüm unsurlara verilen puanlar yerli örneklemde daha yüksektir. Fark analizi sonuçlarına göre ise süreç, ürün ve pazarlama/yönetim puanları arasındaki farklar istatistiksel olarak anlamlıdır (pen_US
dc.identifier.citation0
dc.identifier.doi10.31671/doujournal.1039754
dc.identifier.endpage328en_US
dc.identifier.issn1302-6739
dc.identifier.issn1308-6979
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.startpage319en_US
dc.identifier.trdizinid1115409
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.31671/doujournal.1039754
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/tr/yayin/detay/1115409/isletme-yonetimi-bakimindan-sanayi-destinasyonu-kavrami-ve-sanayide-destinasyon-calismalarinin-kuramsal-cercevede-ele-alinmasi
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14517/2029
dc.identifier.volume23en_US
dc.language.isotr
dc.relation.ispartofDoğuş Üniversitesi Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryDiğeren_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.titleİŞLETME YÖNETİMİ BAKIMINDAN “SANAYİ DESTİNASYONU” KAVRAMI VE SANAYİDE DESTİNASYON ÇALIŞMALARININ KURAMSAL ÇERÇEVEDE ELE ALINMASIen_US
dc.typeArticleen_US
dspace.entity.typePublication

Files