Okul öncesi eğitime devam eden ve etmeyen 60-72 aylık çocukların değer algılarına ebeveyn tutumlarının etkisinin incelenmesi

dc.contributor.advisor Dağal, Asude Balaban
dc.contributor.author Özkan, Betül
dc.date.accessioned 2024-08-07T20:17:45Z
dc.date.available 2024-08-07T20:17:45Z
dc.date.issued 2021
dc.department Sağlık Bilimleri Enstitüsü / Çocuk Gelişimi ve Eğitimi Ana Bilim Dalı
dc.description.abstract Bütün toplumlar varlıklarını devam ettirebilmek için geçmişten gelen milli değerleri ile toplumlarca kabul edilebilen evrensel değerleri yeni nesle aktarım yapmak istemektedirler. Eğitimin toplumsal sorumluluğunu ifade eden değerleri benimseyen bireyler yetiştirmek toplumun, okulun ve ailenin en önemli vazifelerinden biridir. Araştırmanın temel amacı okul öncesi eğitim kurumlarına devam eden ve etmeyen 60-72 aylık çocukların değer algılarına ebeveyn tutumlarının etkisinin incelenmesidir. Araştırmanın evrenini 2019-2020 yılında okul öncesi eğitim kurumlarına devam eden ve etmeyen 60-72 aylık çocuğa sahip 234 ebeveyn oluşturmaktadır. Araştırmada demografik bilgileri toplamak için 'Kişisel Bilgi Formu', Çocukların değer algılarını ölçmek için ' Okul Öncesi Değer Ölçeği Aile Formu' ve ebeveyn tutumlarını ölçmek için ' Ebeveyn Tutum Ölçeği' kullanılmıştır. Araştırma verileri istatistiksel paket programı kullanılarak analiz edilmiştir. Verilerin analizinde, Bağımsız Gruplar t Testi, Tek yönlü Varyans Analizi (ANOVA) ve Pearson Korelasyon Analizi kullanılmıştır. Araştırma sonucunda, ebeveyn tutumları ile değer algıları arasındaki ilişki incelendiğinde istatistiksel olarak anlamlı bir farklılığın olduğu görülmüştür. Bu ilişkinin düşük düzeyde ve pozitif yönlü olduğu görülmüştür.Ebeveyn tutumlarındaki olumlu eğilimin değer algılarını da arttırdığı görülmektedir.
dc.description.abstract Societies want to transfer universal values from the past to the future in order to sustain themselves. Raising individuals who embrace the values that express the social responsibility of education is one of the most important duties of society, school and family. The main purpose of the study is to examine the effect of parental attitudes on the value perceptions of 60-72 month-old children who attend preschool education institutions and do not attend pre-school education institutions. The universe of the study consists of 234 parents with 60-72 month-old children who attend preschool education institutions and do not attend pre-school education institutions in 2019-2020. In the study, 'Personal Information Form' was used to collect demographic information, 'Preschool Value Scale Family Form' to measure the value levels of children, and 'Parental Attitude Scale' to measure parental attitudes. The collected research data was analyzed using a statistical package program. In the analysis of the data were used Independent Groups t Test, One-way Analysis of Variance (ANOVA), Kruskal Wallis Test and Pearson Correlation Analysis. As a result of the study, it was seen that the value education of children who attended pre-school education was quite higher than children who did not attend pre-school education, and when the relationship between parental attitudes and perceptions of value was examined, it was seen that there was a statistically significant difference. This relationship was found to be low and positive. en
dc.identifier.endpage 96 en_US
dc.identifier.uri https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=9MiDp3x86xrwjpi5-14w-fWfNOuK_DZQ3VpuMEvN70in3EKG48-X4ucxux046uW6
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.14517/5376
dc.identifier.yoktez https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=9MiDp3x86xrwjpi5-14w-fWfNOuK_DZQ3VpuMEvN70in3EKG48-X4ucxux046uW6
dc.language.iso tr
dc.subject Eğitim ve Öğretim
dc.subject Ana-baba tutumu
dc.subject Değer algısı
dc.subject Değerler
dc.subject Education and Training en_US
dc.subject Değerler eğitimi
dc.subject Parents attitude en_US
dc.subject Value perception en_US
dc.subject Okul öncesi eğitim
dc.subject Values en_US
dc.subject Values education en_US
dc.subject Okul öncesi çocuklar
dc.subject Preschool education en_US
dc.subject Tutum ölçekleri
dc.subject Preschool childrens en_US
dc.subject Attitude scales en_US
dc.subject Ölçekler
dc.subject Scales en_US
dc.title Okul öncesi eğitime devam eden ve etmeyen 60-72 aylık çocukların değer algılarına ebeveyn tutumlarının etkisinin incelenmesi
dc.title Investigation of the effect of perception of value of 60-72 children who attend preschool education and not preschool education to parental attitudes en_US
dc.type Master Thesis en_US

Files