Kadının bankacılık sektöründe segment olarak konumlandırılması

dc.contributor.advisorTelatar, M. Erdinç
dc.contributor.authorOyar, Nilay
dc.date.accessioned2024-05-27T22:50:26Z
dc.date.available2024-05-27T22:50:26Z
dc.date.issued2016
dc.departmentSosyal Bilimler Enstitüsü / İşletme Ana Bilim Dalı / İşletme Bilim Dalı
dc.description.abstractBu araştırma ile kadın; bankacılıkta segment olarak konumlandırılmaya çalışıldı. Öncelikle Türkiye'de banka ile tanışmamış olan kadın nüfusu ve buna bağlı diğer faktörlerin istatistikleri araştırıldı. Sonuçların yüksek çıkmasıyla bu çalışmanın gereği ortaya konulmuş oldu. Çalışma kapsamında kadınlar gelirleri ve yaptıkları iş kapsamında segmente edildi. Bireysel segmentte kadınların birikimlerini değerlendirme şekilleri ve ihtiyaçları incelenip, uygun ürün ve hizmetler tasarlandı. İşletme segmentinde girişimcilik konusu üzerinde durularak iş yeri açmak isteyen kadınlara yönelik yollar çizildi. Tarım segmentinde ise tarımda kadının önemi vurgulanarak yine kadının ihtiyaçlarına uygun ürün ve hizmetler belirlendi. En önemli konu ise belirlenen ürün ve hizmetlerin kadınlara nasıl ulaştırılacağı oldu. Çalışma; kadının hem hayattaki hem de çalışma hayatındaki yeri, önemi ve katkılarının belirlenip, bankacılıkta farklı olarak neler yapılabileceği ile sonuçlandırılmıştır. Anahtar Kelimeler: Banka, Kadın, Segmentasyon, Girişimcilik, Hizmet, Pazarlama
dc.description.abstractIn this study; women is wanted to be positioned as a segment in banking. Firstly; the population of women who are not acquainted with banking and the statistic of the factors depend on this have been searched. With the high results, the need of the study has been revealed. In the scope of working, the women have been segmented with the incomes and their work. The appropriate product and service have been planned by examining of the needs and women's usage of their savings, in the personal segment. New ways have been showed to women wanting to open their own workplace by focusing on the subject about entrepreneurship of business segment. In agriculture segment, the appropriate product and service have been determined by emphasizing the importance of women in agriculture. The most important subject has been how the transmit of this project and service will be. This study has been resulted with what kind of different things can be done in banking by determining the place, importance and contribution of women in both real life and working life. Keywords: Bank, Women, Segment, Entrepreneurship, Service, Marketingen_US
dc.identifier.endpage77en_US
dc.identifier.urihttps://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=OykDDeWBWTL9-Wm52sZBrBGpdQQeTp6sQLge8yEpyG5T_AxvDV6WF57I5EVcIzs5
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14517/3742
dc.identifier.yoktezhttps://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=OykDDeWBWTL9-Wm52sZBrBGpdQQeTp6sQLge8yEpyG5T_AxvDV6WF57I5EVcIzs5
dc.institutionauthorTelatar, Mustafa Erdinç
dc.language.isotr
dc.subjectBankacılık
dc.subjectBankacılık
dc.subjectBankacılık sektörü
dc.subjectBankalar
dc.subjectBankingen_US
dc.subjectBankingen_US
dc.subjectBölütleme
dc.subjectBanking sectoren_US
dc.subjectBanksen_US
dc.subjectHizmet pazarlaması
dc.subjectSegmentationen_US
dc.subjectKadın girişimciliği
dc.subjectService marketingen_US
dc.subjectWoman entrepreneurshipen_US
dc.subjectKadınlar
dc.subjectWomenen_US
dc.titleKadının bankacılık sektöründe segment olarak konumlandırılması
dc.titleThe posi̇ti̇on of women as a segment in banking secteren_US
dc.typeMaster Thesisen_US
dspace.entity.typePublication
relation.isAuthorOfPublication3dbae2db-082a-48f9-8d24-bab8b6a6000a
relation.isAuthorOfPublication.latestForDiscovery3dbae2db-082a-48f9-8d24-bab8b6a6000a

Files