İlk ve ortaokul müdürlerinin iletişim yeterlikleri

dc.contributor.advisor Fırat, Necla
dc.contributor.author Uyğur, Gülefer
dc.date.accessioned 2024-05-27T22:40:56Z
dc.date.available 2024-05-27T22:40:56Z
dc.date.issued 2014
dc.department Sosyal Bilimler Enstitüsü / İşletme Ana Bilim Dalı / İşletme Bilim Dalı
dc.description.abstract Bu araştırmada, ilk ve ortaokul müdürlerinin iletişim yeterlikleri öğretmen algılarına göre belirlenmeye çalışılmıştır. Araştırmanın örneklemi 2013-2014 öğretim yılında İzmir kent merkezi dahilinde yer alan Gaziemir ve Menderes ilçelerinden seçilmiştir. İki ilçedeki 70 ilk ve ortaokulda 550 ölçme aracı uygulaması yapılmış, bu ölçme araçlarından 517 tanesi değerlendirilmiştir. Verilerin çözümlenmesinde Aritmetik Ortalama, Standart Sapma, t-Testi, Varyans Çözümlemesi (Anova) ve Scheffe Testi kullanılmıştır. Araştırmada aşağıdaki bulgular elde edilmiştir: Öğretmenlerin, okul müdürlerinin iletişim yeterliklerine ilişkin algıları, genel olarak yetersiz düzeydedir. Okul müdürlerinin iletişim yeterliklerine ilişkin öğretmenlerin algıları, öğretmenlerin cinsiyetlerine ve öğretmenlerin görev yaptıkları okulun yerine göre anlamlı farklılık göstermekte olup, müdürün cinsiyetine, öğretmenlerin hizmet sürelerine, branşına, öğrenim düzeylerine ve iletişim ile ilgili kurs-seminer veya eğitim almalarına göre farklılık göstermemektedir.
dc.description.abstract In this study, the communicative efficiency of primary and secondary school administrators is tried to be determined according to the teachers' perception. The sample group of this survey is chosen from Gaziemir and Menderes -central districts of Izmir- in the academic year of 2013-2014. In 70 primary and secondary schools of the two districts, 550 measuring instruments were carried out, only 517 were evaluated. Arithmetical mean, standart deviation, t-test, variance analysis (Anova) and Scheffe test are used in analysing the data. In this survey the data below were found: According to the teachers' perception, the communicative efficiency of the school administators is generally unsufficient. The perception of the teachers' about the communicative efficiency of the school administators differs meaningfully according to the teachers sex and the location of the school that they work, however, it doesn't differ according to the adminstrators sex, the teachers' length of service, their branch, their educational level, the courses-seminars they have taken on communication. en_US
dc.identifier.endpage 112 en_US
dc.identifier.uri https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=gyLHMouPes-CvnhRcjQsKTkRhlgDZIzYsSJMe2c6_WBVYIUpsTnBgTpwkx_auK0F
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.14517/2752
dc.identifier.yoktez https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=gyLHMouPes-CvnhRcjQsKTkRhlgDZIzYsSJMe2c6_WBVYIUpsTnBgTpwkx_auK0F
dc.language.iso tr
dc.subject Eğitim ve Öğretim
dc.subject Eğitim yönetimi
dc.subject Okul yöneticileri
dc.subject Okul yönetimi
dc.subject Education and Training en_US
dc.subject Ortaokullar
dc.subject Educational administration en_US
dc.subject Yeterlilik
dc.subject School administrators en_US
dc.subject School administration en_US
dc.subject Örgütsel iletişim
dc.subject Secondary schools en_US
dc.subject Sufficiency en_US
dc.subject Öğretmen algısı
dc.subject Organizational communication en_US
dc.subject İletişim
dc.subject Teacher perception en_US
dc.subject Communication en_US
dc.subject İlkokullar
dc.subject Primary schools en_US
dc.title İlk ve ortaokul müdürlerinin iletişim yeterlikleri
dc.title Communication efficiency of primary and secondary school administrators en_US
dc.type Master Thesis en_US

Files