E-kitap Arayüzlerinin Okuma Deneyimiyle İlişkisi

dc.contributor.authorNehir TAŞTAN
dc.date.accessioned2024-05-25T12:19:41Z
dc.date.available2024-05-25T12:19:41Z
dc.date.issued2019
dc.departmentOkan Universityen_US
dc.department-tempİstanbul Okan Üniversitesi, Sanat, Tasarım ve Mimarlık Fakültesi, Endüstri Ürünleri Tasarımı Bölümü, İstanbul, Türkiyeen_US
dc.description.abstractBasılı bir kitabın içeriğinin bir ekranaracılığıyla aktarıldığı bir arayüz olaraktanımlanabilecek elektronik kitap (e-kitap);okuma ve bilgi edinmeye olanak sağlayanyeni bir bilgi teknolojisi ürünüdür. E-kitap;tablet bilgisayarlar, dizüstü bilgisayarlar,akıllı telefonlar, e-kitap okuyucular gibi ürünve sistemler aracılığıyla okunabilmektedir.E-kitap ve geleneksel basılı kitabın sunduğuokuma deneyimi pek çok açıdan birbirindenayrışmaktadır. Yürütülen literatür derlemeçalışmasının amacı; elektronik kitap(e-kitap) okuma deneyiminingeliştirilebilmesi için mevcut literatürde netür araştırmaların yürütülmüş olduğununincelenmesi ve tematik olarak ele alınarak,karşılaştırılmasıdır. Araştırma kapsamında‘e-book’(e-kitap), ‘electronicbook’(elektronik kitap), ‘digital book’(dijital kitap), ‘e-reading’(e-okuma),‘reading experience’(okuma deneyimi)anahtar kelimeleri ScienceDirect veritabanında taranmış ve arayüz tasarımı veürün tasarımı ile ilgili görülen makalelerçalışma kapsamında incelenmiştir. Erişilenaraştırmalar incelenerek beş ana tema altındaincelenmiş ve karşılaştırılmıştır: e-kitap algıve farkındalığı, okuma deneyimi, teknolojikürün kabulü, kullanım amaçları, ergonomi vekullanılabilirlik. İncelenen araştırmalar tablohalinde sunulmuştur. Literatürde e-kitapokuma deneyiminin basılı kitap okumadeneyimiyle benzeşen dokunma jestlerinin(touch gestures, sayfa değiştirme, not alma,ayraç bırakma vb.) ve ayrışan (karakter fontve boyutunun, sayfa arka plan rengininseçilebilmesi gibi, vb.) özelliklerininkullanıcı deneyimine ne gibi katkılarıolduğuna yönelik araştırmaların sınırlıolduğu gözlenmiştir. Ayrıca boş zaman vekeyif aktivitesi (leisure time reading) amaçlıe-kitap okuma deneyiminin ve farklı yaşgruplarının e-kitap okuma deneyimlerininincelendiği araştırmaların literatürde sınırlıolduğu görülmektedir.en_US
dc.identifier.citation0
dc.identifier.doi10.14744/tasarimkuram.2019.70893
dc.identifier.endpage76en_US
dc.identifier.issn1302-2636
dc.identifier.issn1302-2636
dc.identifier.issue28en_US
dc.identifier.startpage65en_US
dc.identifier.trdizinid383188
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.14744/tasarimkuram.2019.70893
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/tr/yayin/detay/383188/e-kitap-arayuzlerinin-okuma-deneyimiyle-iliskisi
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14517/1830
dc.identifier.volume15en_US
dc.institutionauthorNehir TAŞTAN
dc.language.isotr
dc.relation.ispartofTasarım+Kuramen_US
dc.relation.publicationcategoryDiğeren_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.titleE-kitap Arayüzlerinin Okuma Deneyimiyle İlişkisien_US
dc.typeArticleen_US
dspace.entity.typePublication

Files