E-kitap Arayüzlerinin Okuma Deneyimiyle İlişkisi
dc.contributor.author | Nehir TAŞTAN | |
dc.date.accessioned | 2024-05-25T12:19:41Z | |
dc.date.available | 2024-05-25T12:19:41Z | |
dc.date.issued | 2019 | |
dc.department | Okan University | en_US |
dc.department-temp | İstanbul Okan Üniversitesi, Sanat, Tasarım ve Mimarlık Fakültesi, Endüstri Ürünleri Tasarımı Bölümü, İstanbul, Türkiye | en_US |
dc.description.abstract | Basılı bir kitabın içeriğinin bir ekranaracılığıyla aktarıldığı bir arayüz olaraktanımlanabilecek elektronik kitap (e-kitap);okuma ve bilgi edinmeye olanak sağlayanyeni bir bilgi teknolojisi ürünüdür. E-kitap;tablet bilgisayarlar, dizüstü bilgisayarlar,akıllı telefonlar, e-kitap okuyucular gibi ürünve sistemler aracılığıyla okunabilmektedir.E-kitap ve geleneksel basılı kitabın sunduğuokuma deneyimi pek çok açıdan birbirindenayrışmaktadır. Yürütülen literatür derlemeçalışmasının amacı; elektronik kitap(e-kitap) okuma deneyiminingeliştirilebilmesi için mevcut literatürde netür araştırmaların yürütülmüş olduğununincelenmesi ve tematik olarak ele alınarak,karşılaştırılmasıdır. Araştırma kapsamında‘e-book’(e-kitap), ‘electronicbook’(elektronik kitap), ‘digital book’(dijital kitap), ‘e-reading’(e-okuma),‘reading experience’(okuma deneyimi)anahtar kelimeleri ScienceDirect veritabanında taranmış ve arayüz tasarımı veürün tasarımı ile ilgili görülen makalelerçalışma kapsamında incelenmiştir. Erişilenaraştırmalar incelenerek beş ana tema altındaincelenmiş ve karşılaştırılmıştır: e-kitap algıve farkındalığı, okuma deneyimi, teknolojikürün kabulü, kullanım amaçları, ergonomi vekullanılabilirlik. İncelenen araştırmalar tablohalinde sunulmuştur. Literatürde e-kitapokuma deneyiminin basılı kitap okumadeneyimiyle benzeşen dokunma jestlerinin(touch gestures, sayfa değiştirme, not alma,ayraç bırakma vb.) ve ayrışan (karakter fontve boyutunun, sayfa arka plan rengininseçilebilmesi gibi, vb.) özelliklerininkullanıcı deneyimine ne gibi katkılarıolduğuna yönelik araştırmaların sınırlıolduğu gözlenmiştir. Ayrıca boş zaman vekeyif aktivitesi (leisure time reading) amaçlıe-kitap okuma deneyiminin ve farklı yaşgruplarının e-kitap okuma deneyimlerininincelendiği araştırmaların literatürde sınırlıolduğu görülmektedir. | en_US |
dc.identifier.citation | 0 | |
dc.identifier.doi | 10.14744/tasarimkuram.2019.70893 | |
dc.identifier.endpage | 76 | en_US |
dc.identifier.issn | 1302-2636 | |
dc.identifier.issn | 1302-2636 | |
dc.identifier.issue | 28 | en_US |
dc.identifier.startpage | 65 | en_US |
dc.identifier.trdizinid | 383188 | |
dc.identifier.uri | https://doi.org/10.14744/tasarimkuram.2019.70893 | |
dc.identifier.uri | https://search.trdizin.gov.tr/tr/yayin/detay/383188/e-kitap-arayuzlerinin-okuma-deneyimiyle-iliskisi | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.14517/1830 | |
dc.identifier.volume | 15 | en_US |
dc.institutionauthor | Nehir TAŞTAN | |
dc.language.iso | tr | |
dc.relation.ispartof | Tasarım+Kuram | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Diğer | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.title | E-kitap Arayüzlerinin Okuma Deneyimiyle İlişkisi | en_US |
dc.type | Article | en_US |
dspace.entity.type | Publication |