Sosyal medya kullanıcılarının yeme-içme mekan tercihleri üzerine bir araştırma

dc.contributor.advisorGök, İlkay
dc.contributor.authorAydeniz, Hakan
dc.contributor.otherGastronomi ve Mutfak Sanatları / Gastronomy and Culinary Arts
dc.date.accessioned2024-08-07T19:57:15Z
dc.date.available2024-08-07T19:57:15Z
dc.date.issued2018
dc.departmentSosyal Bilimler Enstitüsü / Gastronomi ve Mutfak Sanatları Ana Bilim Dalı / Gastronomi ve Mutfak Sanatları Bilim Dalı
dc.description.abstractİletişim teknolojileri sınırları ortadan kaldırmakta ve bireyler her zaman ve ulaşılabilir oldukları here yerden iletişim kurabilmektedirler. Sosyal medyanın bu geniş etki alanı tabi olarak yeme ve içme kültürü ile alakalı olarak gastronomi endüstrisini etkilemektedir. Gastronomi yani yemek ve içmek kültürü ile alakalı olgular modern çağda oldukça gelişmiş ve daha çok insan tarafından kabul görür bir hale gelmiştir. Sosyal medya birçok alanda olduğu gibi yeme içme kültürünün oluşmasında etkili bir araç olarak ortaya çıkmaktadır. Yeme içme kültürünün zengin olması tek başına o yapının pazarlanmasını sağlamamaktadır. Bu kültürün mümkün olduğunca çok insana etkileyici ve süreklilik arz edecek biçimde pazarlanması gerekmektedir. Sosyal medya araçları olarak, Facebook, Instagram, Twitter gibi çevrimiçi platformlarda yeme ve içmek kültürünü yaygınlaştırmada çok etkin rol alabilmektedir. Aynı anda farklı coğrafyalarda milyonlarca kullanıcıya ulaşabilmek bu sayede mümkün olmaktadır. Bahsedilen açılardan sosyal medya gastronominin çok etkili pazarlamasına hizmet edebilecektir. Bu çalışmada amaçlanan yeme içme kültürünün sosyal medya üzerinden pazarlanmasının ve bunun yeme-içme mekan tercihlerine etkilerini incelemektir. Çalışma sonuçları itibariyle sosyal medyanın tüketicilerin verdikleri yeme içme tercih kararlarında önemli bir oranda etkili olduğunu göstermektedir. Tüketiciler sosyal medya ağlarında gitmeyi düşündükleri mekânlarla alakalı arama yapmakta ve bu aramalar verdikleri kararlar üzerinde etkili olmaktadır. Sosyal medya üzerinde işletmelerin yaptıkları kampanyalar tüketicilerin ilgisini çekmektedir. Sosyal medyanın aynı biçimde verdikleri reklamlar ile tüketicilerin ilgisini çekerek potansiyel veya mevcut müşterilerin kazanılmasına etki edebilmektedir. Sosyal medya ile duyurulan festivallerin tüketiciler açısından anlamlı bir fark yaratmadığı da araştırma tespitleri içindedir. Çalışmada gastronomi üzerinde sosyal medyanın etkilerini derleme ve alan yazın taraması yöntemi kullanarak araştırılması hedeflenmektedir.
dc.description.abstractCommunication technologies remove the borders between people and by means of this technology individuals can connect each other everywhere and every time where available. Impact area of social media naturally effects eating and drinking field of gastronomy like other fields of social life. Gastronomy, eating and drinking relevant cultural phenomenon gets more acceptances by wider populations in an improving trend. Social media is an effective tool which creates eating and drinking culture as similar various areas. Richness of eating and drinking culture does not sufficient for the marketing of gastronomy only by its own. This culture should sustainably be marketed through extended number of people in an efficient manner. Facebook, Instagram, Twit-ter as online social media tools can play a very important role to enlarge eating and drinking culture. By this tool, it's possible to reach from different locations to millions of end users. From this point of view social media can serve to the efficiency of gas-tronomy marketing. The purpose of this study is to analyze the marketing of the eating and drinking culture on social media and its effects on eating and drinking options. This study's results shows social media has an important scale of impact on the consumers eating and drinking decisions. Consumers make search on social media fields regarding the places where they plan to visit. These searches are affecting the preferences and their decisions. Campaigns which companies promote on social media take the attraction of consumers and make an impact on having new potential and current clients. Study claims that fests which are promoted by social media do not make a significant impact on consumers In the context of this study it was aimed to explore the impact of social media on consumer's behaviours using literature search and compilation method.en
dc.identifier.endpage102en_US
dc.identifier.urihttps://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=jNRDC1RLfVd4_T7x7ZXmmfFH0WwEF-er5vZypznCpYWw3Mvs0X0tOOOyd4Dr1V7w
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14517/4223
dc.identifier.yoktezhttps://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=jNRDC1RLfVd4_T7x7ZXmmfFH0WwEF-er5vZypznCpYWw3Mvs0X0tOOOyd4Dr1V7w
dc.institutionauthorGök, İlkay
dc.institutionauthorGök, İlkay
dc.institutionauthorGök, İlkay
dc.language.isotr
dc.subjectSosyoloji
dc.subjectİşletme
dc.subjectGastronomi
dc.subjectSociologyen_US
dc.subjectMekan tercihleri
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.subjectGastronomyen_US
dc.subjectSosyal medya
dc.subjectSpatial preferencesen_US
dc.subjectYeme-içme mekanı
dc.subjectSocial mediaen_US
dc.subjectEating placeen_US
dc.subjectYemek kültürü
dc.subjectFood cultureen_US
dc.titleSosyal medya kullanıcılarının yeme-içme mekan tercihleri üzerine bir araştırma
dc.titleA research on the eating place preferences of social media usersen_US
dc.typeMaster Thesisen_US
dspace.entity.typePublication
relation.isAuthorOfPublicationad54dbef-4087-4974-97a9-cee04a0dd876
relation.isAuthorOfPublication.latestForDiscoveryad54dbef-4087-4974-97a9-cee04a0dd876
relation.isOrgUnitOfPublication9c31ba5c-a428-422c-bc85-59cbc62e3aca
relation.isOrgUnitOfPublication.latestForDiscovery9c31ba5c-a428-422c-bc85-59cbc62e3aca

Files