Alışveriş merkezleri ve portföyünde AVM bulunduran GYO'ların finansal rasyolar eşliğinde değerlendirilmesi

No Thumbnail Available

Date

2018

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Publisher

Open Access Color

OpenAIRE Downloads

OpenAIRE Views

Research Projects

Organizational Units

Journal Issue

Abstract

Bu çalışmada alışveriş merkezlerinin tüketiciler tarafından tercih edilme nedenleri incelenerek alışveriş merkezlerinin lokasyon, mağaza ve marka çeşitliliği, ulaşım imkanları, kiralanabilir alan büyüklüğü gibi konuların finansal rasyolar üzerinde hangi derecede yansıdığı değerlendirilmiştir. Değerlendirme yapılırken özellikle lokasyon, büyüklük, mağaza çeşitliliği gibi birbirlerinden farklı özelliklere sahip alışveriş merkezlerini barındıran GYO'ların seçilmesine dikkat edilmiştir. Bu sayede alışveriş merkezi geliştiricileri ve piyasa yatırımcıları için büyük ve küçük alışveriş merkezleri arasındaki finansal farkların daha çarpıcı şekilde görülmesi sağlanmıştır.
In this study, the reasons why shopping centers are preferred by consumers were examined and it was evaluated how the shopping centers' locations, store and brand variety, transportation facilities and the size of the rentable area are reflected on financial rares. When evaluating, it has been taken into consideration that REITs which have shopping centers with different characteristics such as location, size, store variety are selected. In this way, the financial distinctions between large and small shopping centers for market investors are more striking.

Description

Keywords

Ekonomi, İşletme, Alışveriş merkezleri, Finansal analiz, Economics, Finansal oranlar, Business Administration, Shopping centers, Finansal tablolar, Financial analysis, Financial rates, Gayrimenkul yatırım ortaklıkları, Financial statements, Oran analizi, Real estate investment trusts, Rate analysis, Rasyolar, Ratios

Turkish CoHE Thesis Center URL

Fields of Science

Citation

WoS Q

Scopus Q

Source

Volume

Issue

Start Page

End Page

104