Çocuk hemşirelerinin iş yükü algısının ilaç uygulama hataları ile ilişkisinin incelenmesi
dc.contributor.advisor | Bozkurt, Gülçin | |
dc.contributor.author | Tunalılar, Nebahat | |
dc.date.accessioned | 2024-08-07T20:18:33Z | |
dc.date.available | 2024-08-07T20:18:33Z | |
dc.date.issued | 2022 | |
dc.department | Sağlık Bilimleri Enstitüsü / Hemşirelik Ana Bilim Dalı | |
dc.description.abstract | Çocuklarda ilaç uygulama hataları erişkinlere göre daha yüksek oranda görülmektedir. Hemşirelerin fazla iş yükü, çalışma koşulları, zaman baskısı, stres, iletişim problemleri ilaç hatalarına neden olmaktadır. İş yükü ile ilaç uygulama hataları arasındaki ilişkinin belirlenmesi, çocuk hemşirelerinin iş yükünün planlanması, ilaç uygulama hatalarının önlenmesi dolayısıyla hasta güveliğinin sağlanması açısından önemlidir. Bu araştırma çocuk hemşirelerinin iş yükü algısının ilaç uygulama hataları ile ilişkisini incelenmek amacıyla yapılmıştır. Tanımlayıcı ve kesitsel tipteki araştırma, Şubat-Kasım 2020 tarihleri arasında yapılmıştır. Araştırmanın örneklemini, İstanbul Üniversitesi-Cerrahpaşa, Cerrahpaşa Tıp Fakültesi Hastanesi, Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları kliniğinde çalışan hemşireler (n:164) oluşturmuştur. Veriler, Kişisel Bilgi Formu, Bireysel İş Yükü Algı Ölçeği ve İlaç Uygulama Hatası Ölçeği kullanılarak toplanmıştır. Hemşirelerin %57'sinin ilaç hatalarına tanık olduğu, %45'inin ilaç hatalarını bildirdiği saptandı. Eğitim düzeyi ve haftalık çalışma saati arttıkça birim desteği ve yönetici desteği algısının olumlu yönde arttığı belirlendi (p<0,05). İlaç uygulama hatasına tanık olma İş Yükü Algısı düzeyini 4,08 birim artırdığı (p<0,000), ilaç uygulama hata nedenleri ile hatayı bildirmeme nedenleri puanını yükselttiği saptandı (p<0,05). Hemşirelerin iş yükü algısı ölçeği toplam puanı ile ilaç uygulama hatalarının nedenleri (p<0,000) ve hata bildirmeme nedenleri (p:0,007) arasında negatif yönde ilişki olduğu bulundu. Sonuç olarak; Eğitim düzeyi yükseldikçe birim ve yönetici desteği algısı olumlu olmaktadır. Birim desteğinin artması ile ilaç uygulama hatalarının nedenleri azaltmaktadır. İlaç hatalarına tanık olanların, ilaç uygulama hata nedenleri ile hatayı bildirmeme nedenleri alanlarında puanları artmaktadır. İş yükü olumlu olduğunda ilaç uygulama hatalarının nedenleri ve ilaç hatasını bildirmeme nedenlerini azaltmaktadır. | |
dc.description.abstract | Medication errors are seen at a higher rate in children than in adults. Excessive workload of nurses, their working conditions, time pressure, stress and communication problems cause medication errors. Determining the relationship between workload and drug administration errors is important in terms of planning the workload of pediatric nurses, preventing drug administration errors and thus ensuring patient safety. This research was conducted to examine the relationship between the workload perception of pediatric nurses and medication errors. The descriptive and cross-sectional study was conducted between February and November, 2020. The study sample consisted of nurses (n: 164) working in the Department of Pediatrics, Istanbul University-Cerrahpaşa, Cerrahpaşa Medical Faculty Hospital. Data were collected using Personal Information Form, Individual Workload Perception Scale, and Medication Error Scale. It was determined that 57% of the nurses witnessed medication errors and 45% reported medication errors. It was determined that the perception of unit support and administrative support increased positively as the education level and weekly working hours increased (p<0.05). Witnessing a drug administration error increased the Workload Perception level by 4.08 units (p<0.000), and increased the scores for drug administration errors and reasons for not reporting the error (p<0.005). It was found that there was a negative correlation between the total score of the nurses' workload perception scale and the reasons for medication errors (p<0.000) and the reasons for not reporting errors (p:0.007). As a result; As the education level increases, the perception of unit and manager support becomes positive. With the increase in unit support, the causes of drug administration errors are decreased. The scores of those who witness medication errors increase in the areas of reasons for medication errors and reasons for not reporting the error. When the workload is positive, it reduces the causes of medication errors and the reasons for not reporting medication errors. | en |
dc.identifier.endpage | 112 | en_US |
dc.identifier.uri | https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=CG8WvdvvxJP04Unr7Yecf2Kve8a88piDqWK1k7FJcbja2_-5pxtGaKQWN6K5pjUv | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.14517/5494 | |
dc.identifier.yoktez | https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=CG8WvdvvxJP04Unr7Yecf2Kve8a88piDqWK1k7FJcbja2_-5pxtGaKQWN6K5pjUv | |
dc.language.iso | tr | |
dc.subject | Hemşirelik | |
dc.subject | Hemşirelik | |
dc.subject | Yanlış teşhis ve tedavi | |
dc.subject | Nursing | en_US |
dc.subject | Nursing | en_US |
dc.subject | Çocuklar | |
dc.subject | Malpractice | en_US |
dc.subject | İlaç tedavisi | |
dc.subject | Children | en_US |
dc.subject | Drug therapy | en_US |
dc.subject | İş yükü | |
dc.subject | Workload | en_US |
dc.title | Çocuk hemşirelerinin iş yükü algısının ilaç uygulama hataları ile ilişkisinin incelenmesi | |
dc.title | Examination of the relationship between child nurses' perception of workload and medication administration errors | en_US |
dc.type | Master Thesis | en_US |
dspace.entity.type | Publication |