Lisansüstü Hemşirelik Öğrencilerinin Yenilikçi Özellikleri ile Araştırmaya Yönelik Farkındalıkları Arasındaki İlişki

dc.contributor.authorYazıcı, Özlem
dc.contributor.authorÖzlem YAZICI
dc.contributor.authorPelin KARAÇAY
dc.contributor.otherHemşirelik / Nursing
dc.date.accessioned2024-05-25T12:20:36Z
dc.date.available2024-05-25T12:20:36Z
dc.date.issued2021
dc.departmentOkan Universityen_US
dc.department-tempKoç Üniversitesi, Hemşirelik Fakültesi, İstanbul, Türkiye Okan Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Fakültesi, Hemşirelik Bölümü, İstanbul, Türkiye Koç Üniversitesi, Hemşirelik Fakültesi, İstanbul, Türkiyeen_US
dc.description.abstractAmaç: Bu araştırmanın amacı, lisansüstü öğrencilerinin yenilikçilik özellikleri ile araştırmaya yönelik farkındalık ve tutumları arasındaki ilişki ve etkileyen faktörlerin belirlenmesidir.Materyal Metot: Tanımlayıcı ve ilişki arayıcı tipteki araştırma, bir vakıf üniversitesinin Hemşirelik Lisansüstü Programında kayıtlı, araştırmaya katılmaya gönüllü 226 öğrenci ile yapıldı. Araştırmanın verileri; öğrencilerin sosyo-demografik ve lisansüstü eğitim sürecine ilişkin özellikleri, Bireysel Yenilikçilik Ölçeği (BYÖ) ile Hemşirelik Öğrencilerinin Araştırmaya, Gelişmelere Farkındalığı ve Tutumu Ölçeği (HÖAGFTÖ)’nin yer aldığı veri toplama formu ile Qualtrics üzerinden oluşturulan bağlantı ile elektronik ortamda toplandı. Verilerinin analizinde; tanımlayıcı istatistikler, Kruskal-Wallis testi, Mann-Whitney U testi, Bonferroni düzeltmeli Mann-Whitney U testi ve Spearman Rho Korelasyon Analizi kullanıldı.Bulgular: Lisansüstü öğrencilerinin HÖAGFTÖ toplam puanları ile BYÖ toplam puanları (r=0,428), fikir önderliği (r=0,390), risk alma alt boyutları (r=0,436) arasında pozitif yönde, değişime direnç alt boyutu puanları arasında ise negatif yönde (r=-0,274) istatistiksel olarak anlamlı farklılık saptandı(p<0,01). Kadınların, araştırma görevlisi/öğretim görevlisi olarak görev yapanların, bilimsel yayınları okuyanların, bilimsel yayınları üç ayda bir okuyanların ve kanıta dayalı bilgilere ulaşabildiğini düşünenlerin HÖAGFTÖ ve BYÖ puanları istatiksel olarak anlamlı düzeyde yüksek bulundu. Sonuç: Lisansüstü öğrencilerinin bireysel yenilikçilik özellikleri ile araştırma farkındalık ve tutumları arasında orta düzeyde bir ilişki vardır. Lisansüstü öğrencilerinin BYÖ ve HÖAGFTÖ puanlarını etkileyebilecek ve çalışmada ele alınmayan faktörlerin araştırılması önerilir.en_US
dc.identifier.citation0
dc.identifier.doiDOI: 10.22312/sdusbed.948027
dc.identifier.endpage288en_US
dc.identifier.issn2146-247X
dc.identifier.issue3en_US
dc.identifier.startpage277en_US
dc.identifier.trdizinid496064
dc.identifier.urihttps://doi.org/DOI: 10.22312/sdusbed.948027
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/tr/yayin/detay/496064/lisansustu-hemsirelik-ogrencilerinin-yenilikci-ozellikleri-ile-arastirmaya-yonelik-farkindaliklari-arasindaki-iliski
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14517/1929
dc.identifier.volume12en_US
dc.institutionauthorYazıcı, Özlem
dc.language.isotr
dc.relation.ispartofSüleyman Demirel Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryDiğeren_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.titleLisansüstü Hemşirelik Öğrencilerinin Yenilikçi Özellikleri ile Araştırmaya Yönelik Farkındalıkları Arasındaki İlişkien_US
dc.typeArticleen_US
dspace.entity.typePublication
relation.isAuthorOfPublication9f8dd783-3359-44cf-b215-bbe8920cb2f2
relation.isAuthorOfPublication.latestForDiscovery9f8dd783-3359-44cf-b215-bbe8920cb2f2
relation.isOrgUnitOfPublication4d2e4b04-8605-4bb6-a548-bac0ddcf4029
relation.isOrgUnitOfPublication.latestForDiscovery4d2e4b04-8605-4bb6-a548-bac0ddcf4029

Files