Tedarik zinciri yönetiminde Scor modeli

dc.contributor.advisorTanyaş, Mehmet
dc.contributor.authorTarman, Aydın Murat
dc.date.accessioned2024-05-27T22:49:43Z
dc.date.available2024-05-27T22:49:43Z
dc.date.issued2011
dc.departmentSosyal Bilimler Enstitüsü / Lojistik Yönetimi Ana Bilim Dalı
dc.description.abstractSCOR modeli bağımsız, kar amacı gütmeyen, tedarik zinciri yönetim sistemelerine ve deneyimlerine ilgi duyan tüm firma ve organizasyonlara üyeliği açık olan detaylarını kolaylıkla takip edebilecekleri evrensel bir modeldir. SCOR modeli Tedarik Zinciri Konseyinin, tedarik zinciri yönetimi üzerinde görüş birliğine vardığı konuları içine almaktadır.SCOR modeli standart süreç tanımlamalarını, terminolojisini ve ölçütleri bulundurmaktadır. Firmaların kendileri ile diğer firmaları kıyaslamasına, ileride oluşturulacak uygulamaların ihtiyaçları karşılayacak şekilde olmasına etki etmektedir.Hazırlanan bu tezde SCOR modelinin tasarım ve planlama aşamaları son sürüm olan 9.0'ın uygulama adımlarına bağlı kalarak çalışılmıştır. SCORcard çalışması otomotiv sektöründe önde gelen üreticilerden biri için hazırlanmıştır. Bu çalışma ile performans değerleri SCOR ölçütleri kullanarak ölçülmüş ve firma kendisi ile beraber toplam 15 adet önde gelen üretici firma ile kıyaslanmıştır. Çalışmanın sonunda stratejik rekabet ihtiyaçları aralık analizleri sonrasında tesbit edilmiştir.Anahtar Kelimeler : Tedarik Zinciri Yönetimi, SCOR Modeli, SCORcard
dc.description.abstractSCOR model captures the Council?s consensus view of supply chain management. SCOR model provides standard process definitions, terminology and metrics. It will enable companies to benchmark themselves against others, and influence future applications development efforts to ensure fit with manufacturers? needs.In this thesis, design and planning phases of SCOR model Version 9.0, including tools and application steps are studied. In SCORcard implementation has been performed for a company which is one of leading automotive manufacturer. Within the scope of this implementation, performance attributes have been measured using the SCOR metrics and a company has been benchmarked among 15 leading automotive manufacturers and finally strategic competetive requirements have been determined after the gap analyses.Keywords : Supply Chain Management, SCOR Model, SCORcarden_US
dc.identifier.endpage116en_US
dc.identifier.urihttps://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=iTkOhwevEenJZ3onUvs52oPrnCSu8K706epZIAD8wbkWWT2SoJsbOOox6I7mQAME
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14517/3671
dc.identifier.yoktezhttps://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=iTkOhwevEenJZ3onUvs52oPrnCSu8K706epZIAD8wbkWWT2SoJsbOOox6I7mQAME
dc.language.isotr
dc.subjectİşletme
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.subjectTedarik zinciri yönetimi
dc.subjectSupply chain managementen_US
dc.titleTedarik zinciri yönetiminde Scor modeli
dc.titleScor model in supply chain managementen_US
dc.typeMaster Thesisen_US
dspace.entity.typePublication

Files