Okul yöneticilerinin iş sağlığı ve güvenliği uygulamalarına yönelik görüşlerinin değerlendirilmesi

No Thumbnail Available

Date

2019

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Publisher

Research Projects

Organizational Units

Journal Issue

Abstract

İş sağlığı ve güvenliğine verilen önem ülkemizde ve dünyada hızla artmaktadır. 6331 sayılı İş Sağlığı ve Güvenliği Kanunu ile iş sağlığı ve güvenliği konusu bir ilk olarak özel bir kanunla düzenlenmiştir. Bu kanun ile beraber işverenin üzerindeki yükümlülükler fazlalaşmış, işçi, memur, kamu ve özel sektör ayırımına son verilerek bütün çalışanlar kapsam altına alınmıştır. Amaç olumsuz sonuçların meydana gelmeden engellenmesidir. Milli Eğitim Bakanlığına bağlı eğitim kurumlarında eğitim ve öğretim gören öğrenci sayısı ile bu eğitim kurumlarında görev alan öğretmen sayısının toplamı ülke nüfusunun yaklaşık dörtte birini oluşturmaktadır. Milli Eğitim Bakanlığı diğer kamu kurumlarına ve diğer sektörlere örnek olarak iş sağlığı ve güvenliğinde öncü olmalı ve güvenlik kültürünü okul kurum öğretmen öğrenci tüm taraflara yaymalıdır. Bu araştırma Kocaeli Gebze İlçesinde bulunan 127 okul ve kurumdaki, yönetici, müdür, müdür yardımcısının katılımı ile gerçekleşmiştir. Değerlendirme Ölçeği esas alınarak araştırmacı tarafından geliştirilen ve uygulayıcıların demografik bilgilerini ölçen 9 soru, iş sağlığı ve güvenliği uygulamalarına yönelik görüşlerini ölçen çoktan seçmeli 30 soru kullanılmıştır. Bu tezin amacı; Eğitim Kurumlarında Okul Yöneticilerinin İş Sağlığı Ve Güvenliği Uygulamalarına Yönelik Görüşlerinin Değerlendirilmesi ve pratiğe dökülmesidir. Bu doğrultuda, Kocaeli ilinde Gebze ilçesindeki, eğitim kurumlarındaki yöneticilere ışık tutulmuş olacaktır. Anahtar Kelimeler : iş sağlığı, iş güvenliği, yönetici, okul, müdür, müdür yardımcısı
The importance, given occupational health and safety has been increasing rapidly in our caountry and in the world. With The law no 6331, the occupational health and safety law ; the issue of occupational health and safety has been enacted for the first time. With this law, responsibilities of employers has increased, employee, officer, public and private sector discrimination has come to an end, and all of the personnel has been involved. The aim is to prevent from the negative conclusions before they take place. Number of students studying and the teachers working in the educational institutions contingent upon Misintry of National Education is approximately one foutrh of our country population. As an example to the other public institutions, Ministry of national Education should be at the fore in occupational helath and safety and should extend it to all the other stakeholders such as schools, institutions, teachers. This research ; has been carried out with tha participation of directors, managers, assistant managers working in 127 schools and institutions in Kocaeli Gebze district. In this research, 9 questions measuring demographic information of practitioners and 30 multiple choice questions measuring their opinions about occupational safety practises have been used and all the questions has been developed by the researcher. Key Words: occupational health, occupational safety, director, manager, assistant manager.

Description

Keywords

Eğitim ve Öğretim, İşletme, Müdürler, Education and Training, Okul yöneticileri, Business Administration, Directors, Yöneticiler, School administrators, İş güvenliği, Managers, Work safety, İş sağlığı, Occupational health

Turkish CoHE Thesis Center URL

Citation

WoS Q

Scopus Q

Source

Volume

Issue

Start Page

End Page