Müşteri ilişkileri yönetiminde müşteri sadakatinin arttırılmasına yönelik işlenmiş cam sektörü üzerine bir örnek çalışma

dc.contributor.advisor Tunç, Fatma Yonca
dc.contributor.author Taşözü, Hanife
dc.date.accessioned 2024-08-07T19:57:59Z
dc.date.available 2024-08-07T19:57:59Z
dc.date.issued 2018
dc.department Sosyal Bilimler Enstitüsü / İşletme Ana Bilim Dalı
dc.description.abstract Hemen hemen tüm sektörlerde, ürün veya hizmet değil müşteri talep ve beklentileri ön planda tutulmaya başlanmıştır. Müşteri memnuniyetinin müşteri sadakatine giden yolda en önemli konu olduğu bilinmektedir, fakat tek başına memnuniyet ömür boyu bir sadakati garantilememektedir. Bunun sürekliliğini sağlamak için ise birtakım MİY (CRM) faaliyetlerinin gerçekleştirilmesi gerekmektedir. Dünyada ve Türkiye'de sürekli büyüme gösteren cam sektöründeki işletmeler, rekabet avantajı elde etmek için diğer sektörlerde olduğu gibi müşteri odaklı yaklaşımlara önem vermektedirler. Bu araştırmada, işlenmiş cam sektöründe, MİY stratejilerinin nasıl uygulandığı ve bu uygulamaların müşteri sadakatini nasıl etkilediği bir örnek olay yardımı ile incelemeyi amaçlamaktadır. Anahtar Kelimeler: Müşteri İlişkileri Yönetimi, MİY, CRM, Müşteri Sadakati, Müşteri Memnuniyeti, Cam Sektörü, İşlenmiş Cam Sektörü
dc.description.abstract In almost all sectors, customer demands and expectations have begun to be kept ahead of product and service quality. It is known that customer satisfaction is the most important issue to create customer loyalty, but satisfaction on its own does not guarantee a lifelong loyalty. In order to ensure this continuity, some CRM activities need to be actualized. Companies in glass processing sector which realized continuous development in Turkey and in the world, pay more attention to customer-oriented approach in order to obtain advantage in competition, as in other sectors. This research aims to examine, through case studies, how the CRM strategies are applied in glass processing sector and how these applications affect customer loyalty. Keywords: Customer Relationship Management, CRM, Customer Loyalty, Customer Satisfaction, Glass Sector, Processed Glass Sector en
dc.identifier.endpage 112 en_US
dc.identifier.uri https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=fS4sqEZr79C_n60Rk6MjFVNAHsOqmxdkgNq3g62k4LsQ3JFLLJY9ESEqmPYwtHDK
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.14517/4290
dc.identifier.yoktez https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=fS4sqEZr79C_n60Rk6MjFVNAHsOqmxdkgNq3g62k4LsQ3JFLLJY9ESEqmPYwtHDK
dc.institutionauthor Tunç, Fatma Yonca
dc.institutionauthor Tunç, Fatma Yonca
dc.language.iso tr
dc.subject İşletme
dc.subject Cam sektörü
dc.subject Müşteri ilişkileri
dc.subject Business Administration en_US
dc.subject Glass sector en_US
dc.subject Müşteri ilişkileri yönetimi
dc.subject Customer relationship en_US
dc.subject Müşteri sadakati
dc.subject Customer relationships management en_US
dc.subject Customer loyalty en_US
dc.subject Müşteri tatmini
dc.subject Customer satisfaction en_US
dc.title Müşteri ilişkileri yönetiminde müşteri sadakatinin arttırılmasına yönelik işlenmiş cam sektörü üzerine bir örnek çalışma
dc.title A case study on the processed glass sector forincreasing the customer loyalty in customer relationship management en_US
dc.type Master Thesis en_US

Files