2016-2021 dönemi Türkiye'de ki gıda ve içecek sektörünün dış ticaret verileri değişimi üzerine bir araştırma

dc.contributor.advisorÖzcan, Hakan
dc.contributor.authorÖnde, Kübra
dc.date.accessioned2024-08-07T20:19:20Z
dc.date.available2024-08-07T20:19:20Z
dc.date.issued2022
dc.departmentLisansüstü Eğitim Enstitüsü / İşletme Ana Bilim Dalı / İşletme Bilim Dalı
dc.description.abstractDünyada her geçen gün nüfusun artmasıyla birlikte gıda ve içecek sektörüne olan ihtiyaç da artmaktadır. Bir ülkenin ekonomik kalkınmasında bu ihtiyacı üretme kapasitesine sahip gıda ve içecek sanayinin olması önem arz etmektedir. Her ülke için önemli olan bu sektör, kendi ülke içinde ürettikleri bu ürünleri birbirlerine ulaştırmakta ve ihracat ile ilişki kurmaktadır. İhracat, şirketlerin temel iş hedeflerine ulaşmak için gerçekleştirmesi gereken pazarlama faaliyetlerinden biri olması yanında ülkelerin pazar paylarını büyütmek içinde oldukça önemlidir. Çalışmada 2016-2021 dönemi her geçen yılın aynı dönemine ait Türkiye'deki gıda ve içecek sektörünün Özel Ticaret Sistemine göre ihracat verilerinin değişimi incelenmiştir. Ayrıca dönem itibariyle dünya üzerinde etkisi büyük olan Covid-19 pandemisinin ülkemiz gıda ve içecek sektörü ihracat değişimi üzerine nasıl etkisi olduğu değerlendirilmiştir. Daha önce yapılan çalışmalarda 2016-2021 Türkiye'deki gıda ve içecek sektörünün ihracat verileri ve dünya için oldukça önemli olan Covid-19 sürecinin de içinde olduğu Türkiye'nin ihracat verilerini değerlendiren bir araştırmaya rastlanılmamıştır. Bu açıdan çalışma ilgili araştırmalara örnek olmasından dolayı önemli olup; yeni çalışmalar için ise bir ilk olacak ve literatüre önemli ölçüde katkı sağlayabilecektir.
dc.description.abstractWith the increasing population in the world, the need for the food and beverage industry is also increasing. In the economic development of a country, it is important to have a food and beverage industry that has the capacity to produce this need. This sector, which is important for every country, delivers these products produced in their own country to each other and establishes relations with exports. Exporting is one of the marketing activities that companies must carry out in order to achieve their basic business goals, and it is very important in increasing the market shares of the countries. In the study, the change in the export data of the food and beverage sector in Turkey, according to the Private Trade System, for the same period of each year, for the 2016-2021 period was examined. In addition, the impact of the Covid-19 pandemic, which has a great impact on the world as of the period, on the export change of our country's food and beverage sector has been evaluated. In previous studies, no research has been found that evaluates the export data of Turkey, including the export data of the food and beverage industry in Turkey for 2016-2021 and the Covid-19 process, which is very important for the world. In this respect, the study is important because it is an example for related studies; it will be a first for new studies and will contribute significantly to the literature.en
dc.identifier.endpage105en_US
dc.identifier.urihttps://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=kIrIdtdJ31bRgjb6fHvMUVIeJl0p1F_R1lmkxWvkDVHOp_h2EHcPMY8eLYAABEq0
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14517/5612
dc.identifier.yoktezhttps://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=kIrIdtdJ31bRgjb6fHvMUVIeJl0p1F_R1lmkxWvkDVHOp_h2EHcPMY8eLYAABEq0
dc.language.isotr
dc.subjectİşletme
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.title2016-2021 dönemi Türkiye'de ki gıda ve içecek sektörünün dış ticaret verileri değişimi üzerine bir araştırma
dc.titleA research on foreign trade data change of the food and beverage sector in Turkey in the 2016-2021 perioden_US
dc.typeMaster Thesisen_US
dspace.entity.typePublication

Files