TÜKETİM KÜLTÜRÜ PERSPEKTİFİNDEN HALKLA İLİŞKİLER

dc.contributor.authorPeltekoğlu, Filiz Balta
dc.contributor.authorUralman, N. Hanzade
dc.contributor.otherHalkla İlişkiler ve Reklamcılık / Public Relations and Advertising
dc.date.accessioned2024-11-15T19:41:39Z
dc.date.available2024-11-15T19:41:39Z
dc.date.issued2016
dc.departmentOkan Universityen_US
dc.department-tempMARMARA ÜNİVERSİTESİ,İSTANBUL OKAN ÜNİVERSİTESİen_US
dc.description.abstractKapitalist toplumlarda tüketim, ihtiyaçların sadece karşılandığı değil, aynı zamanda yaratıldığı bir olguya dönüşmüştür. Bu toplumlarda tüketim, markalaşan ürünlerin rekabetine dayalı gelişmekte ve sürdürülmekte olduğundan markalama tüketim kültürünün bir mekanizması işlevini de üstlenmektedir. Tüketim toplumu olarak da tanımlanan bu ekonomik düzende bireyler, markaların tanımladığı davranış biçimleriyle yaşamlarını sürdürmeye yönlendirilmektedirler. Markalar, tüketicileri motive eden güçlü etkiler yaratmak için mesajlar üretirler. Bu motivasyonun yaratılmasında markaların içerik üretmelerini sağlayan iletişim çalışmalarından yararlanılmaktadır. Kuşkusuz tüketim, popüler kültür ve halkla ilişkiler arasındaki ilişkilere değinen söylemler ve başka çalışmalar da bulunmaktadır. Ancak bu çalışma, markaların halkla ilişkiler temaları aracılığıyla tüketim kültürüyle olan ilişkisine odaklanmaktadır. Makalede hemen her alana uygulanabilen halkla ilişkiler, arzu edilen yaşam tarzına ve/veya statüye tüketimle ulaşabilmesine aracılık eden iletişim platformu olarak Mike Featherstone'un tüketim kültürü perspektifiyle ele alınmaktadır. Makalenin amacı, tüketim kültüründe markaların halkla ilişkiler çalışmalarının tüketim kültürü ile ilişkisini anlamak üzere saptamalarda bulunmaktır. Çalışmada Mike Featherstone'un tüketim kültürüne yaklaşımı ile markaların halkla ilişkiler aracılığıyla oluşturduğu temaların ilişkisi ele alınmıştır. Bu yaklaşımla makalede halkla ilişkilerin tüketim kültürünün şekillenmesine nasıl aracı olduğu kavramsal ve kuramsal olarak tartışılmıştır. Çalışmanın sonucu, markaların tüketicilerin sosyal ilişkilerini yönetmek, statülerini farklılaştırmak ve duygusal tatminlerini sağlamak amacıyla halkla ilişkiler uygulamaları bağlamında oluşturulan temalardan yararlandıklarını ortaya koymaktadır.en_US
dc.identifier.citation1
dc.identifier.doi[TRDIZIN-DOI-BELIRLENECEK-270]
dc.identifier.endpage17en_US
dc.identifier.issn2146-3301
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage1en_US
dc.identifier.trdizinid209457
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/en/yayin/detay/209457/tuketim-kulturu-perspektifinden-halkla-iliskiler
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14517/7212
dc.identifier.volume4en_US
dc.institutionauthorUralman, Nezahat Hanzade
dc.institutionauthorUralman, Nezahat Hanzade
dc.language.isotr
dc.relation.ispartofGümüşhane Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectİletişimen_US
dc.subjectİşletmeen_US
dc.subjectHalkla İlişkileren_US
dc.titleTÜKETİM KÜLTÜRÜ PERSPEKTİFİNDEN HALKLA İLİŞKİLERen_US
dc.typeArticleen_US
dspace.entity.typePublication
relation.isAuthorOfPublication978c09e7-9d05-4503-82a8-bf312454ae93
relation.isAuthorOfPublication.latestForDiscovery978c09e7-9d05-4503-82a8-bf312454ae93
relation.isOrgUnitOfPublication39d890e7-0eeb-4a9c-bb24-8c7d2b3f486d
relation.isOrgUnitOfPublication.latestForDiscovery39d890e7-0eeb-4a9c-bb24-8c7d2b3f486d

Files