İç pazarlama içgörüleri: disiplinlerarası işlevleri ve işveren markası çekiciliğinin bilgi teknolojisi sektöründe çalışan katılımı üzerindeki etkisi

No Thumbnail Available

Date

2022

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Publisher

Open Access Color

OpenAIRE Downloads

OpenAIRE Views

Research Projects

Organizational Units

Journal Issue

Abstract

İçsel Pazarlama çerçevesinde, işveren markası çekiciliği yoluyla taktiksel ve strate jik çalışan bağlılığı çabalarına yönelik çeşitli yaklaşımlar ve modeller geliştirilmiştir. Bu daha sonra, daha geniş arka planına ve kavramına dalarak daha fazla incelenmiştir. Bu da İnsan Kaynakları sistemleri ile Pazarlama stratejilerinin birleşimidir. Sosyal bil imler sektöründe belirli bir varsayımı kanıtlamak için inşa edilen çoğu örgütsel teori ve ampirik çalışma, örnekler tamamen gerçekçi ve insani bir çerçeveden alındığı için mükemmel veya eksiksiz sonuçlar sergilememektedir. Bununla birlikte; etkili bir strate jik iç pazarlama fonksiyonu, yani çekici bir marka imajı yoluyla çalışanların ilgisini çekmeye odaklanan bir fonksiyon geliştirmek için gerekli süreçlere ilişkin farklı yön lerin belirlenmesine hizmet edebilirler. Çekici bir işveren markasını oluşturan standartlar veya unsurlar ile çalışan bağlılığı unsurlarını oluşturan unsurlar birçok ampirik çalış maya konu olmuştur. Aslında, çalışan bağlılığını etkileyen en ilgili ve en etkili işveren markası değerlerini çıkarmak veya çıkarmak için çeşitli cazip çalışmalar yapılmıştır. Bu çalışma, işveren markasının her bir değerinin çalışan bağlılığının her bir boyutu üzerindeki etkisinin ayrıntılı bir tanımını ve Bilgi Teknolojileri sek törü bağlamında her bir boyutu en çok hangi değerin etkilediğini belirlemektedir. Bu araştırmanın teorik temelleri iki ana bölüme ayrılmıştır; ilki geniş İçsel Pazarlama kavramı ve İçsel Pazarlama'da kesişen İnsan Kaynakları ve Pazarlama kavramlarının iç içe geçmesi etrafında dolaşmaktadır. ikinci bölüm ise esas olarak araştırma prob lemini, yani İçsel Pazarlama'nın daha dar ve daha spesifik yönünü, İşveren Markası Çekiciliğinin Çalışan Bağlılığı üzerindeki etkisini kapsamaktadır. Ampirik bölüm, Bilgi Teknolojileri sektörü bağlamında bir çalışma ile önceki literatürü destekleye cektir. Son olarak, teori ve ampirik süreçleri kanıtlamak için sonuca varılacaktır. Anahtar Kelimeler: Bilgi Teknolojileri, İçsel Pazarlama, Pazarlama Yönetimi, İnsan Kaynakları Yönetimi, İşveren Markası Çekiciliği, Çalışan Bağlılığı
Various approaches and models directed into tactful and strategic employee engagement endeavors through employer brand attractiveness have been developed within the Internal Marketing framework. This later is further scrutinized by diving into its broader background and concept. That is in its turn the fusion of the Human Resources systems and Marketing strategies. Most organizational theories and empirical studies built to prove a certain pre sumption in the social sciences sector, do not exhibit perfect or complete results, as samples are taken from a purely realistic and human framework. Nevertheless; they may serve at designating different aspects as regards to the needed processes for developing an effective strategic internal marketing function; namely a one focusing on engaging employees via an attractive brand image. Standards or elements constructing an attractive employer brand along with those constructing employee engagement aspects, have been the subject of many empirical studies. In fact, various temptations have been working on extracting or deducting the most relevant and influencing employer brand values affecting employee engagement. This study designates a detailed description of the impact of each value of employer brand on each aspect of employee engagement, and which value influ ences the most each aspect within a context of the Information Technology sector. Theoretical foundations of this research are divided into two main parts; the first hovers around the broad concept of Internal Marketing, and the intertwining of Human Resources and Marketing notions to intersect in Internal Marketing. and the second part mainly covers the research problem, that is the narrower and more specific aspect of Internal Marketing; the impact of Employer Brand Attractiveness on Employee Engagement. The empirical part will sustain prior literature with a study within an Information Technology sector context. Finally, the conclusion will be drawn to prove theory and empirical processes. Keywords: Information Technology, Internal Marketing, Marketing Management, Human Resources Management, Employer Brand Attractiveness, Employee Engagement.

Description

Keywords

İşletme, Bilgi teknolojisi, Business Administration, İnsan kaynakları yönetimi, Information technology, İçsel pazarlama, Human resources management, Internal marketing, İşveren çekiciliği, Employer attractiveness

Turkish CoHE Thesis Center URL

Fields of Science

Citation

WoS Q

Scopus Q

Source

Volume

Issue

Start Page

End Page

92