Ortaokullarda örgütsel sessizlik (Kadıköy ilçesi örneği)

No Thumbnail Available

Date

2015

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Publisher

Open Access Color

OpenAIRE Downloads

OpenAIRE Views

Research Projects

Organizational Units

Journal Issue

Abstract

Küresel dünyada, örgütlerin sürdürülebilirlikleri üzerinde önemli bir etkisi olan insan kaynakları yani çalışanları ile ilgili olan önemli bir kavram 'sessizlik' kavramıdır. Çalışanların verimliliği ve örgüt için katma değer yaratmaları üzerinde önemli etkisi olan sessizlik kavramı, çalışanların mensubu bulundukları örgüte ilişkin problemli alanlar hakkında görüş, şikayet, fikir bildirmekten kaçınmaları olarak özetlenebilir. Örgütün sürdürülebilirliği, çalışan katma değeri, verimliliği ve etkin çalışma açısından son derece önemli olan sessizlik kavramı, bu çalışmanın temel konusudur. Çalışmanın amacı, genel bir literatür açıklamasından sonra öğretmenlerin örgüt içerisinde ya da diğer bir ifade ile eğitim kurumları içerisindeki seslilik ve sessizlik davranışlarını incelemektir. Bu kapsamda İstanbul Kadıköy ilçesinde görev yapan ortaokul öğretmenleri üzerinde araştırma yapılmıştır. Araştırmada örgütsel sessizlik ölçeği kullanılmış, öğretmenlerden elde edilen veriler tanımlayıcı istatistik ve hipotez testleri uygulanarak analiz edilmiştir. Araştırma sonucunda ortaokul öğretmenlerinin eğitim kurumları içerisinde sessiz kalma kararı vermesi, ya da mevcut birimini ya da örgütünü geliştirecek yönde seslilik kararı vermesi üzerinde bir çok örgütsel ve yönetsel faktörün etkili olduğu saptanmıştır. Bunun yanı sıra, öğretmenlerin sahip oldukları bir takım bireysel faktörlerin de sessizlik kararı üzerinde etkili olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Anahtar Kelimeler : Sessizlik, Örgütsel Sessizlik, Öğretmen Sessizliği
In the global World , an important concept, related to the human resources, i.e., workers , which has an important influence on organizations' continuity, is the concept of silence. The concept of silence, which has an important effect on workers' productivity and creating value added for the organization , can be summarized as avoiding informing opinions, complaints, visions about problematic areas related to the organization that workers belong to. The concept of silence which is extremely important , from the organization's continuity , worker's value added , productivity and active work's point of view, is the basic subject of this study. The aim of this study, after a general literature explanation , is to study teachers' voice and silence behaviours in the organization , in other words , in educational institutions . In this connection, the research has been done on secondary school teachers working in Kadıköy,İstanbul. In the research, organizational silence scale has been used, data taken from the teachers, being carried out defining statistics and hypothesis tests has been analysed. In the conclusion of the research, the influence of lots of organizational and administrational factors has been determined on secondary school teachers' making decision of silence in the educational institutions, or on their making decision of sonance, which is going to improve their organization or existing unit. In addition to this, the conclusion of being effective of some individual factors that teachers possess has been reached Key words: Silence , Organizational Silence , Teacher Silence

Description

Keywords

Eğitim ve Öğretim, Eğitim yönetimi, Ortaokullar, Education and Training, Sessizlik, Educational administration, Secondary schools, Örgütsel sessizlik, Silence, Öğretmenler, Organizational silence, Teachers, İstanbul-Kadıköy, İstanbul-Kadıköy

Turkish CoHE Thesis Center URL

Fields of Science

Citation

WoS Q

Scopus Q

Source

Volume

Issue

Start Page

End Page