Okullarda Algılanan Hizmetkâr Liderlik Düzeyinin İncelenmesi

dc.contributor.author Yıldız ÜNSAL
dc.contributor.author Mehmet Emin USTA
dc.date.accessioned 2024-05-25T12:19:24Z
dc.date.available 2024-05-25T12:19:24Z
dc.date.issued 2018
dc.department Okan University en_US
dc.department-temp Okan Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Doktora Öğrencisi, İstanbul, Türkiye Harran Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü, Şanlıurfa, Türkiye en_US
dc.description.abstract Bu araştırma öğretmenlerin algıladıkları hizmetkâr liderlik davranışlarının düzeyini incelemek amacıyla yapılmıştır. Araştırmanın verileri, 2015-2016 yılında Şanlıurfa İli Merkez İlçelerindeki tüm ilkokul, ortaokul ve liselerde görev yapan 484 öğretmenden elde edilmiştir. Araştırmada veri toplama aracı olarak Hizmetkâr Liderlik Ölçeği kullanılmıştır. Verilerin analizinde aritmatik ortalama, t testi, tek yönlü anova ve post-hoc testleri kullanılmıştır. Bu araştırma sonucunda, katılımcıların hizmetkâr liderlik algılarının yüksek düzeyde olduğu ve hizmetkâr liderlik algılarının, katılımcıların okul konumu, yöneticilerinin atanma şekli, okul türü, okuldaki öğretmen sayısı ve medeni durum değişkeni açısından anlamlı farklılık gösterirken, cinsiyet, hizmet yılı, branş ve öğrenim durumu değişkenleri açısından anlamlı farklılık göstermediği tespit edilmiştir. en_US
dc.identifier.citationcount 4
dc.identifier.doi 10.19126/suje.443973
dc.identifier.endpage 184 en_US
dc.identifier.issn 2146-7455
dc.identifier.issue 4 en_US
dc.identifier.startpage 168 en_US
dc.identifier.trdizinid 307550
dc.identifier.uri https://doi.org/10.19126/suje.443973
dc.identifier.uri https://search.trdizin.gov.tr/tr/yayin/detay/307550/okullarda-algilanan-hizmetkar-liderlik-duzeyinin-incelenmesi
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.14517/1791
dc.identifier.volume 8 en_US
dc.language.iso tr
dc.relation.ispartof Sakarya University Journal of Education en_US
dc.relation.publicationcategory Diğer en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.subject [Sosyal > Sosyal > Eğitim, Eğitim Araştırmaları, Sosyal > Sosyal > Davranış Bilimleri] en_US
dc.title Okullarda Algılanan Hizmetkâr Liderlik Düzeyinin İncelenmesi en_US
dc.type Article en_US

Files