Milli eğitim örgüt yapısındaki değişimlere ilişkin öğretmen görüşleri

dc.contributor.advisor Şar, Ali Haydar
dc.contributor.author Akbay, Yasemin
dc.date.accessioned 2024-05-27T22:41:11Z
dc.date.available 2024-05-27T22:41:11Z
dc.date.issued 2014
dc.department Sosyal Bilimler Enstitüsü / İşletme Ana Bilim Dalı / İşletme Bilim Dalı
dc.description.abstract MİLLİ EĞİTİM ÖRGÜT YAPISINDAKİ DEĞİŞİMLERE İLİŞKİN ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİ Bu araştırmanın amacı Milli Eğitim Sisteminin örgütsel yapısında meydana gelen değişikliklerin öğretmenler tarafından nasıl algılandığının cinsiyet, mesleki kıdem ve öğretmenlerin çalıştıkları öğretim basamaklarına göre incelenmesidir. Bu çalışmanın gurubunu, 2013–2014 Eğitim-Öğretim yılında Kocaeli ili Gebze ilçesindeki merkez ilkokul, ortaokul ve liselerde görevli öğretmenler oluşturmaktadır. Araştırma ilişkisel tarama modeliyle gerçekleştirilmiştir. Araştırmada elde edilen sonuçlara göre; Milli eğitim örgüt yapısındaki değişimlerde cinsiyet değişkenin örgütsel ihtiyacın belirlenmesinde ve örgütsel değişimin değerlendirilmesinde anlamlı farklılık gösterdiği belirlenmiştir. Örgütsel değişimin planlanması, uygulanması ve felsefesi boyutlarında anlamlı fark olmadığı belirlenmiştir. Milli eğitim örgüt yapısındaki değişimlerde mesleki kıdem değişkeninin örgütsel değişimin değerlendirilmesinde anlamlı bir fark olduğu, bu farkın 1-5 yıl ile 16-20 yıl hizmet süresi olan öğretmenler arasında olduğu belirlenmiştir. Örgütsel değişim ihtiyacının belirlenmesi, planlanması, uygulanması ve felsefesi boyutlarında anlamlı fark olmadığı belirlenmiştir. Milli eğitim örgüt yapısındaki değişimlerde okul türüne göre örgütsel değişimin planlanması ve değerlendirilmesinde anlamlı bir farkın olduğu bu farkın ilkokul öğretmenleri ile lise öğretmenleri arasında olduğu belirlenmiştir. Örgütsel değişim ihtiyacının belirlenmesi, uygulanması ve felsefesi boyutlarında anlamlı bir farkın olmadığı belirlenmiştir.
dc.description.abstract TEACHERS VIEWS ON VARIATIONS AT ORGANİZATİON STRUCTURE OF NATIONAL EDUCATION The aim of this study is to examine how the changes occurred at national education organization structure are perceived by teachers according to gender, professional career and the institution which schooling grade the teachers work. The group is including the teachers employed at central primary, secondary and high schools in Gebze, Kocaeli.The study was carried out with the correlational research method. According to results obtained in study; It's observed that Gender parameter has shown significant difference on deciding organizational need and evaluating organizational variations of Organization Structure of National Education. It's observed that there is no significant difference on planning, applying and philosophical aspects of Organizational Variation At National Education Organizational Structure, there exist significant difference at variable of Professional seniority and this variation was observed fort he teachers who have 1-5 and 16-20 years service period. It's observed that there is no significant difference on planning, applying and philosophical aspects of Organizational Variation At Organization Structure of National Education, there exist significant difference at variations of organization structure of National Education, there exist significant difference on planning and evaluating organizational variation according to school type and this difference is observed between primary and high school teachers.It's observed that there is no significant difference on planning, applying and philosophical aspects of Organizational Variation. en_US
dc.identifier.endpage 80 en_US
dc.identifier.uri https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=gyLHMouPes-CvnhRcjQsKU4rKeda9sKjvCs7uKwzgJ_K_ImhpqYLsdWyB2jPlTUg
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.14517/2785
dc.identifier.yoktez https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=gyLHMouPes-CvnhRcjQsKU4rKeda9sKjvCs7uKwzgJ_K_ImhpqYLsdWyB2jPlTUg
dc.language.iso tr
dc.subject Eğitim ve Öğretim
dc.subject Eğitim sistemi
dc.subject Milli eğitim
dc.subject Türk eğitim sistemi
dc.subject Education and Training en_US
dc.subject Örgüt yapısı
dc.subject Education system en_US
dc.subject National education en_US
dc.subject Örgütsel değişim
dc.subject Turkish education system en_US
dc.subject Organizational structure en_US
dc.subject Öğretmen algısı
dc.subject Organizational change en_US
dc.subject Öğretmen görüşleri
dc.subject Teacher perception en_US
dc.subject Teacher opinions en_US
dc.subject Öğretmenler
dc.subject Teachers en_US
dc.title Milli eğitim örgüt yapısındaki değişimlere ilişkin öğretmen görüşleri
dc.title Teachers views on variations at organi̇zati̇on structure of national education en_US
dc.type Master Thesis en_US

Files