Ekibe Dayalı Yapılarda Seçme ve Yerleştirme Sürecinde Çoklu Değerlendirme Yaklaşımı ve Bir Örnek Olay Çalışması

dc.contributor.authorUyargil, Cavide
dc.contributor.authorÖzçelik, Gaye
dc.contributor.authorSevinç, Levent
dc.date.accessioned2024-11-15T19:41:26Z
dc.date.available2024-11-15T19:41:26Z
dc.date.issued2015
dc.departmentOkan Universityen_US
dc.department-tempİSTANBUL ÜNİVERSİTESİ,İSTANBUL OKAN ÜNİVERSİTESİ,İSTANBUL ÜNİVERSİTESİen_US
dc.description.abstractYetkinlik ve yetkinliğe dayalı İnsan Kaynakları Yönetimi (İKY) uygulamaları son yıllarda günümüz işletmelerinde yaygın bir yaklaşım olarak yerini almıştır. IKYnin işgören seçme ve yerleştirme sürecinde gerek bireysel düzeyde gerekse ekibe dayalı yapılarda adayların bilgi, beceri ve davranışlarının değerlendirilmesinde yetkinliklerden faydalanılmaktadır. Özellikle son yıllarda ekip çalışması olgusunun artan önemi doğrultusunda, işletmeler ekibe yatkınlık yetkinliğini jenerik bir yetkinlik olarak kullanmaktadırlar. Uygulamacılar, bir yöntemin diğer yöntem ya da yöntemleri tamamlayıcı nitelikte olduğu görüşüyle işgören seçimlerinde kişilik envanterleri, mülakat, değerlendirme merkezi uygulamaları, grup tartışmaları gibi yöntemlerden faydalanmaktadırlar. Bu bağlamda araştırma sorusu şu şekilde tanımlanmıştır: Seçme ve yerleştirme sistemlerinde bir arada kullanılan yöntemler olarak grup tartışması, yetkinlik temelli mülakat ve kişilik envanterinin sonuçları birbirlerini desteklemekte midir? Araştırmada, iş başvurusunda bulunan 118 yeni mezun adayın ekip yetkinliklerini ölçmek amacıyla, ilgili işletmedeki uygulamacılardan grup tartışması ve yetkinlik temelli mülakatlardan elde edilen sonuçlar temin edilmiş ve ayrıca bu sonuçlarla ilişkisini belirlemek amacıyla ilgili örnek işletmenin adaylarının kişilik özellikleri Mini-IPIP Beş Faktör Kişilik Envanteri ile değerlendirilmiştir. Çalışmada adayların üç ekip-yetkinliğinin ( Kendine Güven, İşbirliği ve Uyum ve Etkileme ve İkna) değerlendirilmesine yönelik kullanılan grup tartışması ve yetkinlik temelli mülakat yöntemleri ile adayların kişilik özelliklerinden (Sorumluluk Bilinci, Uyumluluk, Dışadönüklük, Deneyime Açıklık ve Duygusal Denge) hangisi ya da hangilerinin adaylarla ilgili nihai değerlendirmeyi yordadığını belirlemek için çoklu regresyon analizi kullanılmıştır.en_US
dc.identifier.citation0
dc.identifier.doi[TRDIZIN-DOI-BELIRLENECEK-283]
dc.identifier.endpage64en_US
dc.identifier.issn1303-1732
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.startpage56en_US
dc.identifier.trdizinid214502
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/en/yayin/detay/214502/ekibe-dayali-yapilarda-secme-ve-yerlestirme-surecinde-coklu-degerlendirme-yaklasimi-ve-bir-ornek-olay-calismasi
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14517/7163
dc.identifier.volume44en_US
dc.language.isotr
dc.relation.ispartofİstanbul Üniversitesi İşletme Fakültesi Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectİşletmeen_US
dc.subjectKamu Yönetimien_US
dc.subjectPsikolojien_US
dc.titleEkibe Dayalı Yapılarda Seçme ve Yerleştirme Sürecinde Çoklu Değerlendirme Yaklaşımı ve Bir Örnek Olay Çalışmasıen_US
dc.typeArticleen_US
dspace.entity.typePublication

Files