Bir şehir hastanesinde çalışan hemşirelerin eleştirel düşünme düzeyleri ve etkileyen faktörlerin belirlenmesi

dc.contributor.advisorSeren, Arzu Kader Harmancı
dc.contributor.authorKoçaklı, Merve
dc.date.accessioned2024-08-07T20:23:28Z
dc.date.available2024-08-07T20:23:28Z
dc.date.issued2023
dc.departmentSağlık Bilimleri Enstitüsü / Hemşirelik Ana Bilim Dalı / Hemşirelikte Yönetim Bilim Dalı
dc.description.abstractBu tez çalışması İstanbul'daki bir şehir hastanesinde çalışan hemşirelerin eleştirel dü- şünme düzeylerini ve etkileyen faktörleri belirlemek amacıyla, Hemşireler İçin Klinik Uygulamada Eleştirel Düşünme Ölçeği kullanılarak yürütülmüş tanımlayıcı bir araştır- madır. Toplam 326 hemşirenin katıldığı çalışmada katılımcıların da onayı ile veriler top- lanmıştır. Araştırmanın giriş ve genel bilgiler kısımlarında, hemşirelik mesleğinin tarihsel süreci, düşünme becerileri ve eleştirel düşünme kavramları ele alınmış, hemşirelik mesleği için eleştirel düşünmenin önemi hakkında detaylı bilgiye yer verilmiş, eleştirel düşünen bi- reylerin özellikleri ve eleştirel düşünceyi etkileyen faktörlerin neler olduğu ifade edilmiş- tir. Çalışmada katılımcıların kurumdaki deneyimleri, çalıştıkları birim, pozisyon, mesleği isteyerek seçme durumu, yaş, cinsiyet, medeni durum ve eğitim düzeyleri gibi değişken- lerin eleştirel düşünme düzeylerinde fark yaratıp yaratmadığı hakkında elde edilen bul- gular verilmiştir. Bu çalışmanın sonuçları dikkate alınarak, hemşire ve öğrenci hemşirelerin eleştirel düşünme düzeylerinin arttırılmasına yönelik çalışmalar yapılması, yönetici hemşirelerin eleştirel düşünme becerilerini kullanma ve geliştirmeye yönelik ekip üyelerini destekle- yici tutumlar sergilemesi ve çalışma sonuçlarının klinik işleyiş sürecine dahil edilmesi önerilir.
dc.description.abstractThis thesis is a descriptive study conducted using the Critical Thinking Scale in Clini- cal Practice for Nurses to determine the critical thinking levels of nurses working in a city hospital in Istanbul and the factors affecting them. In the study, in which a total of 326 nurses participated, data were collected with the consent of the participants. In the introduction and general information sections of the research, the historical pro- cess of the nursing profession, thinking skills, and critical thinking concepts was discus- sed, detailed information was given about the importance of critical thinking for the nur- sing profession, the characteristics of essential individuals of thought and the factors af- fecting critical thinking were expressed. In the study, the findings about whether variables such as the experience of the parti- cipants in the institution, the unit they work in, the position they operate in, the state of choosing the profession voluntarily, age, gender, marital status, and education level make a difference in their critical thinking levels are given. Considering the results of this study, it is recommended to carry out investigations to increase the critical thinking levels of nurses and student nurses, to show supportive atti- tudes of team members to use and develop necessary thinking skills of nurses, and to include the results of the study in the clinical functioning process.en
dc.identifier.endpage74en_US
dc.identifier.urihttps://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=j_Fjwp4JS4mk97Puqti8rpa3fJKMNiD3I81_5-OmeUkay_QU1cXPjnGXZzSgT616
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14517/6072
dc.identifier.yoktezhttps://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=j_Fjwp4JS4mk97Puqti8rpa3fJKMNiD3I81_5-OmeUkay_QU1cXPjnGXZzSgT616
dc.language.isotr
dc.subjectSağlık Yönetimi
dc.subjectHealthcare Managementen_US
dc.titleBir şehir hastanesinde çalışan hemşirelerin eleştirel düşünme düzeyleri ve etkileyen faktörlerin belirlenmesi
dc.titleDetermination of critical thinking levels and affecting factors of nurse working in a city hospitalen_US
dc.typeMaster Thesisen_US
dspace.entity.typePublication

Files