Hastanelerde hizmet kalitesi değerlendirilmesi, özel bir hastane uygulaması

dc.contributor.advisorTelatar, Mustafa Erdinç
dc.contributor.authorBostan, Mehtap
dc.date.accessioned2024-08-07T20:07:09Z
dc.date.available2024-08-07T20:07:09Z
dc.date.issued2019
dc.departmentSosyal Bilimler Enstitüsü / İşletme Ana Bilim Dalı / Satış ve Pazarlama Bilim Dalı
dc.description.abstractBu çalışmada, sağlık kurumlarında algılanan ve beklenen hizmet kalitesi düzeyleri ölçülmüş ve algılanan ve beklenen hizmet kalitesinin hastaların sosyo-demografik özelliklerine göre değişip değişmediği araştırılmıştır. Araştırma İstanbul'da bir özel hastanede gerçekleştirilmiştir. Araştırmada veri toplama aracı olarak Parasuraman vd. (1988) tarafından geliştirilen SERVQUAL ölçeğinin Babakus ve Mangold (1992) tarafından sağlık sektörüne uyarlanmış hali kullanılmıştır. Hastaların cinsiyeti, yaşı, eğitim durumu, medeni durumu ve geliri araştırmanın bağımsız değişkenlerini oluşturmaktadır. Toplam algılanan ve beklenen hizmet kalitesi ve hizmet kalitesinin fiziksel özellikleri, güvenilirlik, heveslilik, güvence ve empati boyutları ise bağımlı değişkenlerdir. Araştırma sonucunda sosyo demografik özelliklerinden cinsiyet ve eğitim durumu ile beklenen ve algılanan hizmet kalitesi arasında istatistiksel olarak anlamlı bir ilişki tespit edilmemiştir. Medeni durum, yaş ve gelir ile beklenen ve algılanan hizmet kalitesi arasında istatistiksel olarak anlamlı bir ilişki tespit edilmiştir.
dc.description.abstractIn this study, the perceived and expected levels of service quality in health institutions were measured and it was investigated whether the perceived and expected service quality changed according to the socio-demographic characteristics of the patients. The study was conducted in a private hospital in Istanbul. In this study, SERVQUAL scale was used as data collection tool (Adapted to health sector by Babakus and Mangold (1992) developed by Parasuraman et al. (1988). Gender, age, educational status, marital status and income of the patients are independent variables of the study. Total perceived and expected service quality and physical characteristics of service quality, reliability, enthusiasm, assurance and empathy dimensions are dependent variables. As a result of the research, no statistically significant relationship was found between socio demographic characteristics, gender and educational status, and expected and perceived service quality. A statistically significant relationship was found between marital status, age and income, and expected and perceived service quality.en
dc.identifier.endpage77en_US
dc.identifier.urihttps://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=jNRDC1RLfVd4_T7x7ZXmmUyB9xnQiujTuPuHH0dPycllcQ3BuEp4n2sUaJCsraYP
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14517/4983
dc.identifier.yoktezhttps://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=jNRDC1RLfVd4_T7x7ZXmmUyB9xnQiujTuPuHH0dPycllcQ3BuEp4n2sUaJCsraYP
dc.institutionauthorTelatar, Mustafa Erdinç
dc.institutionauthorTelatar, Mustafa Erdinç
dc.institutionauthorTelatar, Mustafa Erdinç
dc.language.isotr
dc.subjectSağlık Kurumları Yönetimi
dc.subjectİşletme
dc.subjectHastaneler
dc.subjectHealth Care Managementen_US
dc.subjectHizmet kalitesi
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.subjectHospitalsen_US
dc.subjectSağlık kuruluşları
dc.subjectService qualityen_US
dc.subjectServqual yöntemi
dc.subjectHealth institutionsen_US
dc.subjectServqual methoden_US
dc.subjectÖzel hastaneler
dc.subjectPrivate hospitalsen_US
dc.titleHastanelerde hizmet kalitesi değerlendirilmesi, özel bir hastane uygulaması
dc.titleEvaluation of service quality in hospitals, a private hospital practiceen_US
dc.typeMaster Thesisen_US
dspace.entity.typePublication
relation.isAuthorOfPublication3dbae2db-082a-48f9-8d24-bab8b6a6000a
relation.isAuthorOfPublication.latestForDiscovery3dbae2db-082a-48f9-8d24-bab8b6a6000a

Files