Osmanlı dönemi Gayrimüslim besteciler ve icracılar bağlamında Kemani Sarkis Efendi'nin müzikal kimliği üzerine bir çalışma

dc.contributor.advisorKörükçüoğlu, Çetin
dc.contributor.authorÖztürk, Hanifi
dc.date.accessioned2024-08-07T20:18:39Z
dc.date.available2024-08-07T20:18:39Z
dc.date.issued2022
dc.departmentLisansüstü Eğitim Enstitüsü / Müzik Ana Sanat Dalı / Müzik Sanat Dalı
dc.description.abstractBu çalışmada, Kemani Sarkis Suciyan Efendi'nin müzikal kimliği, eserleri ve hayatı derinlemesine incelenmiştir. Çalışmamızın amacı, Kemani Sarkis Suciyan Efendi'nin müzikal kimliğini literatürde bulunan eksik ya da hatalı bilgileri derleyerek ortaya koymak ve bu konuda kaynak oluşturmaktır. Çalışmamızın birinci bölümü olan 'Giriş ve Amaç' bölümünde gayrimüslim müzik adamlarının Osmanlı'daki yeri hakkında kısaca bilgiler verilerek çalışmamızın amacı açıklanmıştır. Çalışmamızın ikinci bölümünde; gayrimüslim müzik adamlarının Osmanlı Türk müziğindeki yeri ve Osmanlı Türk müziğine katkıları aktarılmış, birçok Ermeni, Yahudi, Rum ve Levanten müzik adamlarının müzikal kimlikleri ve hayatları hakkında bilgiler verilmiştir. Üçüncü bölümde; Kemani Sarkis Suciyan Efendi'nin hayatı ve akrabalarından bahsedilmiş, bestecilik yönü anlatılmıştır. TRT'de kayıtlı olan ve olmayan bütün eserleri ile bestelerinde kullandığı makam ve usuller de aktarılmıştır. Çalışmamızın son bölümünde, ulaştığımız sonuçlara ve önerilerimize yer verilmiştir. Bu çalışma ile Kemani Sarkis Suciyan Efendinin tüm eserleri bir araya getirilerek derlenmiştir.
dc.description.abstractIn this study, the musical identity, works and life of Violin Sarkis Suciyan Efendi were examined in depth. Our study has been prepared in order to reveal its musical identity by compiling the missing or erroneous information in the literature and to be a source on this subject. In the first part of our study, 'Introduction and Aim', brief information about the place of non-Muslim musicians in the Ottoman Empire is given and the purpose of our study is explained. In the second part of our study; The place of non-Muslim musicians in Ottoman Turkish music and their contribution to Ottoman Turkish music were explained, and information was given about the musical identities and lives of many Armenian, Jewish, Greek and Levantine musicians. In the third part; Violin Sarkis Suciyan Efendi's life and relatives are mentioned, and his compositional aspect is also explained. All of his works, registered and not registered in TRT, were transferred in maqam order, and the modes and procedures he used in his compositions were also conveyed. In the last part of our study, our results and suggestions are given. With this study, all the works of Violin Sarkis Suciyan Efendi were compiled together.en
dc.identifier.endpage266en_US
dc.identifier.urihttps://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=r4I1HnmXxFQovUpyAyUmxMHbW72klayO9kSB9HTEcAZfcLxORqEOST1B9KUSW0JT
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14517/5521
dc.identifier.yoktezhttps://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=r4I1HnmXxFQovUpyAyUmxMHbW72klayO9kSB9HTEcAZfcLxORqEOST1B9KUSW0JT
dc.language.isotr
dc.subjectMüzik
dc.subjectMusicen_US
dc.titleOsmanlı dönemi Gayrimüslim besteciler ve icracılar bağlamında Kemani Sarkis Efendi'nin müzikal kimliği üzerine bir çalışma
dc.titleA study on the musical identity of Kemani Sarkis Efendi in the context of ottoman period non-Muslim composers and performersen_US
dc.typeMaster Thesisen_US
dspace.entity.typePublication

Files