Sorgulama tabanlı eklektik okul öncesi eğitim etkinliklerinin etkisinin incelenmesi

dc.contributor.advisorÖncü, Elif Çelebi
dc.contributor.authorŞavşet, Sevilay
dc.date.accessioned2024-05-27T22:47:57Z
dc.date.available2024-05-27T22:47:57Z
dc.date.issued2016
dc.departmentSosyal Bilimler Enstitüsü / İlköğretim Ana Bilim Dalı / Okul Öncesi Eğitimi Bilim Dalı
dc.description.abstractBu araştırma, sorgulamalı eğitim yaklaşımlarından, yapılandırmacı yaklaşım, İlk Yıllar Programı (Primary Years Programme), Çocuklar İçin Felsefe (Philosophy For Children-P4C) ve öyküleştirme (storyline) yaklaşımlarından yararlanılarak oluşturulan eğitim etkinliklerinin okul öncesi eğitim çocukları üzerindeki etkisinin incelenmesi amacıyla yapılmıştır. Çalışma grubunu, İstanbul ilinde bulunan Orhangazi ilkokuluna devam eden 51-70 aylık toplam 30 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırma ön test-eğitim- son test kontrol gruplu deneme modelindedir. Deney grubu öğrencilerine 5 hafta süresince sorgulama tabanlı eğitim etkinlikleri uygulanmıştır. Kontrol grubundaki öğrenciler ise varolan eğitime devam etmişlerdir.Deney ve kontrol gruplarına uygulanan kikare testi sonucunda dört kavram arasında da anlamlılık belirlenmiştir. Anahtar Kelimeler: Okul öncesi eğitim, sorgulamalı eğitim, PYP, P4C, öyküleĢtirme
dc.description.abstractThis research was done to examine the effects of inquiry based approaches such as, Primary Years Programme, Philosophy For Children (P4C) and storyline approach on pre-school children. The working group consist of 51/70 months children who attend to Orhangazi primary school in Istanbul. These experiment group students were applied the inquiry based education activities during five weeks. The students in control group kept on the present education. A significancy ( meaningfullness) was determined also between these four notions at the end of the Chi-square test which was applies to both the experiment and the control groups. Key words: pre-school education, inquiry based education, PYP, P4C, storylineen_US
dc.identifier.endpage170en_US
dc.identifier.urihttps://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=Br_XTptK8CZ70f0JGX9xEl9mx0vYBI_doi0rWemBKSb3NHXsUWBUdDjZJI1itJvv
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14517/3466
dc.identifier.yoktezhttps://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=Br_XTptK8CZ70f0JGX9xEl9mx0vYBI_doi0rWemBKSb3NHXsUWBUdDjZJI1itJvv
dc.language.isotr
dc.subjectEğitim ve Öğretim
dc.subjectEğitim etkinliği
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectOkul öncesi eğitim
dc.subjectEffectiveness of trainingen_US
dc.subjectSorgulayıcı öğretme
dc.subjectPreschool educationen_US
dc.subjectInquisitorial teachingen_US
dc.subjectÖykü tabanlı öğrenme yöntemi
dc.subjectStoryline methoden_US
dc.titleSorgulama tabanlı eklektik okul öncesi eğitim etkinliklerinin etkisinin incelenmesi
dc.titleExamination of the effects of inquiry based eclectic preschool educational activitiesen_US
dc.typeMaster Thesisen_US
dspace.entity.typePublication

Files