Analitik rekabet

dc.contributor.advisorGünceler, Bülent
dc.contributor.authorGünceler, Bülent
dc.contributor.otherİşletme / Business Administration
dc.date.accessioned2024-05-27T22:46:56Z
dc.date.available2024-05-27T22:46:56Z
dc.date.issued2014
dc.departmentSosyal Bilimler Enstitüsü / İşletme Ana Bilim Dalı / İşletme Bilim Dalı
dc.description.abstractGeçmişte ülkelerin ve organizasyonların rekabet gücünden bahsedilirken ölçek ekonomisi, doğal kaynak zenginliği, enerji bolluğu gibi kavramlar kullanılırdı. Eskiden rekabet avantajı olarak gösterilebilecek üstte saydıklarımız gibi pek çok husus bugün önemini yitirmiş durumdadır. İçinde bulunduğumuz bu yüzyılın petrolü bilgi olmuştur. Dolayısıyla istatistiki ve nicel metotları kullanarak bu petrolü işleyebilen organizasyonlar ve uluslar kendilerini diğerlerinden farklılaştıracak ve rekabette bir adım öne geçecektir. Tezin ilk iki bölümünde genel olarak analitik rekabetin ne olduğu, ne şekilde kullanılabileceği, kullanımının bize sağlayacağı avantajlar, analitik rekabetçi firmaların ortak özellikleri ve analitik rekabet basamakları incelenmiş. Analitik rekabetçi olma yolunda ilerleyen firmaların hangi aşamada olduklarını ölçebilmeleri için ihtiyaç duydukları değerlendirme sistemi açıklanarak her bir basamakta sahip olunması gereken yeteneklerden bahsedilmiştir. Tezin üçüncü bölümünde Analitik Delta faktörleri altında organizasyonlara datanın ne şekilde hazırlanması gerektiği, hangi tip dataların firmaya rekabet avantajı sağlayacağı, kaliteli data denilince neyin kast edildiği, organizasyonun analitik rekabetçi olmaya giden yolda nasıl bir liderliğe ihtiyaç duyduğu ve analitik liderlerin ortak özellikleri, rekabette farklılaşma için hedeflerin nasıl belirleneceği ve organizasyonların bu yolda ihtiyaç duyduğu insan kaynağı olan analistleri hangi kaynaklardan elde edebileceği ve nasıl elde tutacağına ilişkin yol gösterilmiş. Dördüncü bölümde Analitik rekabetçi firma olmak için gereken yetenekler örneklendirilerek ve uygulamalarla desteklenerek bu yolu izleyecek kurumlar için bir yol haritası oluşturulmaya çalışılmıştır. Son kısımda da analitik rekabetin geleceğine ilişkin ön görüler paylaşılarak tez bitirilmiştir.
dc.description.abstractWhen competitive powers of countries and organizations were mentioned in the past, concepts like wealth of natural resource, abundance of energy were used. Most points like afore mentioned concepts which could be considered as advantage of competitiveness in the past, today have lost significance. Information has become the petrol of this century that we are living through. Consequently the organizations and the nations which can refine this petrol using statistical and quantitative methods, will differentiate themselves from the others and will steal a march on the competition. In the first two chapters of the thesis, what analytical competitiveness is, how it can be used, the advantages taken from its application, common characteristics of the analytical competitive companies and analytical competitiveness stages have been examined. Explaining the evaluation system that is needed by the companies which stay the course of becoming analytical competitors in order to evaluate on which stage they are, the skills that have to be possessed for each stage are mentioned. In the third chapter of the thesis, under Analytical Delta factors it has been conducted regarding to how the data should be prepared for the organizations, which kind of data will provide the company the advantage for competition, what is meant with qualitative data, what kind of a leadership is needed by the organization in becoming an analytical competitor and common characteristics of analytical leaders, how the goals for becoming distinct in competition will be determined, from which sources the analysts that are the human resources needed by the company in this respect, can be obtained and how they can be retained. In the fourth chapter exemplifying the skills which are obligatory to become an analytical competitor and corroborating with applications, it has been tried to set a course for the establishments which will follow this path. And in the last part thesis has been ended by sharing the predictions related to the future of analytical competitiveness.en_US
dc.identifier.endpage200en_US
dc.identifier.urihttps://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=gyLHMouPes-CvnhRcjQsKWWlS_oZqvc420cmeEhEoncmXj_qOKJct6M3cC1qw-04
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14517/3341
dc.identifier.yoktezhttps://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=gyLHMouPes-CvnhRcjQsKWWlS_oZqvc420cmeEhEoncmXj_qOKJct6M3cC1qw-04
dc.institutionauthorGünceler, Bülent
dc.institutionauthorGünceler, Bülent
dc.language.isoen
dc.subjectİşletme
dc.subjectAnalitik rekabet
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.subjectRekabet
dc.subjectAnalytic competitionen_US
dc.subjectRekabet stratejileri
dc.subjectCompetitionen_US
dc.subjectCompetition strategiesen_US
dc.subjectSürdürülebilir rekabet
dc.subjectSustainable competitionen_US
dc.titleAnalitik rekabet
dc.titleAnalytic competitionen_US
dc.typeMaster Thesisen_US
dspace.entity.typePublication
relation.isAuthorOfPublicationb6fca708-e534-4134-9b7f-c5ec5b6df191
relation.isAuthorOfPublication.latestForDiscoveryb6fca708-e534-4134-9b7f-c5ec5b6df191
relation.isOrgUnitOfPublication5b5d3fc1-7308-4aee-b43f-b9dd37250ba6
relation.isOrgUnitOfPublication.latestForDiscovery5b5d3fc1-7308-4aee-b43f-b9dd37250ba6

Files