Bong Joon-ho sinemasında farklı sınıfların mekan ve atmosfer yaratımları açılarından temsilleri: Snowpiercer ve Parasite film örnekleri
No Thumbnail Available
Date
2021
Authors
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Open Access Color
OpenAIRE Downloads
OpenAIRE Views
Abstract
Bu tez çalışması özellikle son yıllarda insanı birey olarak ve yaşadığı toplumun bir parçası olarak, farklı noktalara temas ederek ve bunun için sadece insanın sahip olduğu ruhsal ve psikolojik koşulları değil alışılmışın dışında insanın fiziksel çevresini de işin içine katmaya çalışan Güney Kore'li yönetmen Bong Joon-ho ve onun sinemasının özellikle dert edindiği küreselleşmenin getirdiği kapitalizme dayanan sınıf ve sınıflar arası uçurumun giderek artma kaygısını, mekanları kullanarak eleştirel bir yaklaşım ile göstermesi üzerine yapılmıştır.
This thesis studies the cinema of South Korean director Bong Joon-ho, who focuses on the concept of human, both as an individual and a part of society, as well as the physical environment that they live in and its representation. It also adopts a critical lens on Bong Joon-ho's emphasis on the representations of class clashes that is born out of capitalism as a consequence of globalisation.
This thesis studies the cinema of South Korean director Bong Joon-ho, who focuses on the concept of human, both as an individual and a part of society, as well as the physical environment that they live in and its representation. It also adopts a critical lens on Bong Joon-ho's emphasis on the representations of class clashes that is born out of capitalism as a consequence of globalisation.
Description
Keywords
Güzel Sanatlar, Fine Arts
Turkish CoHE Thesis Center URL
Fields of Science
Citation
WoS Q
Scopus Q
Source
Volume
Issue
Start Page
End Page
130