Kamu hastaneleri birliği kurum ve kuruluşlarında marka imajı ve değeri yaklaşımı

dc.contributor.advisor Yarar, Onur
dc.contributor.author Şişmanlar, Dilek
dc.date.accessioned 2024-05-27T22:41:18Z
dc.date.available 2024-05-27T22:41:18Z
dc.date.issued 2014
dc.department Sağlık Bilimleri Enstitüsü / Sağlık Yönetimi Ana Bilim Dalı
dc.description.abstract Bu çalışmanın amacı sağlıkta dönüşüm programının bir parçası olarak yapılandırılan kamu hastaneleri birlikleri yöneticilerin marka imajı ve marka değerine ait tutumları ile uygulamalara ne şekilde yansıttığını belirlemektir. Marka imajı ve marka değeri hastaların sağlık kuruluşunu belirlemede yani satın alma niyetini belirleyen en önemli faktörlerdir. Bu amaçla çalışma tarama modeli olarak planlanmıştır. Tezin genel bilgiler kısmında marka kavramları, hizmet pazarlaması kavramları, kamu hastaneleri birliğinin yapısı literatür taraması yoluyla açıklanmıştır. Çalışmanın araştırma kısmında yöneticilerin marka imajı ve değerine ait tutumları ve uygulamalara yönelik oluşturulan ölçme aracına ait bilgiler yer almaktadır. Araştırmanın evreni, 663 sayılı KHK ile oluşturulan Kamu Hastaneleri Birlik Genel Sekreterlikleri ve bağlı kuruluşlarda sözleşmeli olarak yöneticilik yapan 4445 kişi olup %95 güven aralığı ve %5 kabul edilebilir hata oranı ile örneklem büyüklüğü 354 olarak belirlenmiştir. Veriler 0.05 anlamlılık düzeyi ile yorumlanmıştır. Tanımlayıcı veri istatistikleri olarak frekans, ortalama, yüzde ve standart sapma değerleri, iki değişken arasındaki ilişkisel ve karşılaştırmada ise ki-kare, bağımsız t testi,tek yönlü ANOVA, kruskal wallis testleri uygulanmıştır. Geliştirilen 38 adet hipotezden 11'i kabul edilmiştir. Çalışmanın sonucun da kamu sektörüne oldukça uzak görülen marka imajı ve marka değeri kavramlarına yönelik tutum puanları yüksek iken uygulama puanları düşük bulunmuştur.
dc.description.abstract The aim of this study as part of a health transformation program configured public hospitals forces administrators to brand image and brand value to reflect the attitudes and practices is to identify how you want. Brand image and brand value in determining the health of patients that are the most important factors that determine its intent to purchase. For this purpose, the work was planned as the scan model. General information part of the thesis, brand concepts, service marketing concepts, structure of public hospitals Union literature survey is explained through The study's research on the part of managers ' brand image and value of attitudes and practices created measurement tool for information. The research universe, 663 General Public Hospitals were created with Unity of Decree Secretary as Manager of the subsidiary and contracted in the 95% confidence interval, and if the person 4445 5% error rate and sample size 354 were identified as Contrasted with the data is the significance level 0.05. Identifying data as frequency statistics, average, percentage, and standard deviation values, is relational and comparison between the two variables, Chi-square, independent t test, one way ANOVA, kruskal wallis tests were applied. 11 from 38 developed hypotheses have been considered. As a result, public sector seen brand image and brand value very distant attitude towards the concepts of high scores were lower while the application points. en_US
dc.identifier.endpage 275 en_US
dc.identifier.uri https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=48XPj7KKQhKUgntkUiKO3C-DpCnrCnrc2tSLnYFuFpEj4UjMw17Nogk0KgxXjN_V
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.14517/2797
dc.identifier.yoktez https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=48XPj7KKQhKUgntkUiKO3C-DpCnrCnrc2tSLnYFuFpEj4UjMw17Nogk0KgxXjN_V
dc.institutionauthor Yarar, Onur
dc.institutionauthor Yarar, Onur
dc.language.iso tr
dc.subject Sağlık Kurumları Yönetimi
dc.subject Hastaneler
dc.subject Hastaneler-devlet
dc.subject Marka
dc.subject Health Care Management en_US
dc.subject Marka değeri
dc.subject Hospitals en_US
dc.subject Hospitals-public en_US
dc.subject Marka imajı
dc.subject Brand en_US
dc.subject Brand value en_US
dc.subject Pazarlama
dc.subject Brand image en_US
dc.subject Örgüt imajı
dc.subject Marketing en_US
dc.subject Organizational image en_US
dc.subject İmaj
dc.subject Image en_US
dc.title Kamu hastaneleri birliği kurum ve kuruluşlarında marka imajı ve değeri yaklaşımı
dc.title Public hospitals union agencies and their corporate brand image and value approach en_US
dc.type Master Thesis en_US

Files