15 Temmuz Şehitler Köprüsü gişe sahasının trafik akımına etkisinin araştırılması

dc.contributor.authorDündar, Selim
dc.contributor.authorYavuzyılmaz, Fikret
dc.contributor.otherİnşaat Mühendisliği / Civil Engineering
dc.date.accessioned2024-11-15T19:42:07Z
dc.date.available2024-11-15T19:42:07Z
dc.date.issued2017
dc.departmentOkan Universityen_US
dc.department-tempİSTANBUL OKAN ÜNİVERSİTESİ,İSTANBUL OKAN ÜNİVERSİTESİen_US
dc.description.abstractTekrarlı olarak yaşanan trafik tıkanıklıkları büyük şehirlerin başlıca sorunları arasında gelmektedir. Ülkemizin en büyük kenti olan İstanbul’da Anadolu ve Avrupa yakaları arasındaki geçişi sağlayan 15 Temmuz Şehitler ve Fatih Sultan Mehmet Köprüleri ile çevre yollarında da özellikle zirve saatlerde tekrarlı trafik tıkanıklıkları yaşanmaktadır. Her iki köprüde de sabah zirvesinde Anadolu’dan Avrupa yönüne, akşam zirvesinde ise Avrupa’dan Anadolu yönüne olan yolculuk talebi daha fazla olmaktadır. Zirve saatlerdeki yolculuk talebini karşılayabilmek için, her iki köprüde de zirve olmayan yönün en sol şeridi zirve yönün kullanımına atanarak, ek şerit uygulaması yapılmaktadır. Ancak ek şerit uygulamasının köprü üzerinde sağladığı kapasite artışına ve dolayısıyla trafik koşullarının iyileşmesine rağmen, köprülerin giriş ve çıkışlarında yaşanan trafik tıkanıklıkları artarak devam etmektedir. Bu çalışma kapsamında, 15 Temmuz Şehitler Köprüsü girişi ve çıkışında, akşam zirvesinde Avrupa yakasından Anadolu yakasına geçiş yönündeki trafik koşulları incelenmiş ve köprü çıkışında bulunan gişe sahasının trafiğe olan etkisi ölçülmüştür. Bu amaçla, 22 Mayıs 2015 tarihinde Beşiktaş katılımı ve Çamlıca ayrımı kesimlerinden elde edilen kamera görüntüleri incelenmiş, elde edilen veriler ışığında PTV VISSIM® ince boyut benzetim yazılımının ölçümlemesi yapılmıştır. Daha sonra gişe sahasının kaldırılması halinde trafik akımında oluşacak değişimler incelenmiştir. Gişe sahası kaldırıldığında, ek şerit uygulamasına devam edilmesi halinde, trafik akımı koşullarında önemli bir değişim olmamaktadır. Gişe sahası kaldırılıp, ek şerit uygulaması yapılmadığında ise, taşıt başına ortalama gecikme % 16.26, duraklama gecikmesi % 28.17 ve ortalama duraklama sayısı % 13.15 oranında azalmakta, ortalama hız ise % 16.32 artmaktadır.en_US
dc.identifier.citation1
dc.identifier.doi[TRDIZIN-DOI-BELIRLENECEK-183]
dc.identifier.endpage714en_US
dc.identifier.issn1309-8640
dc.identifier.issn2146-4391
dc.identifier.issue4en_US
dc.identifier.startpage703en_US
dc.identifier.trdizinid285555
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/en/yayin/detay/285555/15-temmuz-sehitler-koprusu-gise-sahasinin-trafik-akimina-etkisinin-arastirilmasi
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14517/7256
dc.identifier.volume8en_US
dc.institutionauthorDündar, Selim
dc.institutionauthorDündar, Selim
dc.language.isotr
dc.relation.ispartofDicle Üniversitesi Mühendislik Fakültesi Mühendislik Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectİnşaat Mühendisliğien_US
dc.title15 Temmuz Şehitler Köprüsü gişe sahasının trafik akımına etkisinin araştırılmasıen_US
dc.typeArticleen_US
dspace.entity.typePublication
relation.isAuthorOfPublication52fffa12-457c-4662-8e87-9cd26b575049
relation.isAuthorOfPublication.latestForDiscovery52fffa12-457c-4662-8e87-9cd26b575049
relation.isOrgUnitOfPublication43a00f20-ca47-4515-b3a3-db2c86320ff6
relation.isOrgUnitOfPublication.latestForDiscovery43a00f20-ca47-4515-b3a3-db2c86320ff6

Files