Test of creative imagination: Validity and reliability study
dc.contributor.author | Arı, Meziyet | |
dc.contributor.author | Gönen, Mübeccel Sara | |
dc.contributor.author | Gündoğan, Aysun | |
dc.contributor.other | Çocuk Gelişimi / Child Development | |
dc.date.accessioned | 2024-11-15T19:40:55Z | |
dc.date.available | 2024-11-15T19:40:55Z | |
dc.date.issued | 2013 | |
dc.department | Okan University | en_US |
dc.department-temp | İSTANBUL OKAN ÜNİVERSİTESİ,HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ,T.C. MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI | en_US |
dc.description.abstract | Bu araştırmanın temel amacı yönetici ve öğretmenlerin rehber öğretmene (psikolojik danışman) ilişkin algılarının metafor analizi yöntemiyle incelenmesi olarak belirlenmiştir. Araştırma ilişkisel tarama modellerinden karşılaştırma yolu izlenerek gerçekleştirilmiştir. Bunun yanında toplanan verilerin analizinde ise nitel analiz tekniklerinden içerik analizi kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu 2011-2012 öğretim yılında, Rize il merkezi ve ilçelerindeki ilköğretim okullarında görev yapmakta olan 181 yönetici, 209 öğretmen olmak üzere toplam 390 kişi oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak hazırlanan formda Rehber Öğretmen (Psikolojik Danışman) kavramına ilişkin algıları ortaya çıkarmak için katılımcılardan Rehber öğretmen (Psikolojik Danışman) gibidir, çünkücümlesini tamamlamaları istenmiştir. Katılımcıların ifadelerinin değerlendirilmesinde içerik analizi tekniği ve Pearson X2 testi kullanılmıştır. Araştırmada katılımcıların ifadeleri analiz edildiğinde ürettikleri metaforlardan toplam sekiz adet kavramsal kategori oluşturulmuştur. Daha fazla metaforun üretildiği kategorilerin yöneticiler tarafından ortaya koyuluşu, sırasıyla Yol Gösteren, Problem Çözen, Geliştiren, Keşfeden, Dost, Lider, Koruyan ve Yararsız; öğretmenler tarafından ortaya koyuluşu ise sırasıyla Yol Gösteren, Geliştiren, Problem Çözen, Dost, Keşfeden, Yararsız, Lider ve Koruyan kategorisi şeklinde olduğu görülmüştür. Ayrıca kavramsal kategorilerin katılımcıların kadro türü (yönetici ve öğretmen) ve cinsiyet değişkenlerine göre anlamlı düzeyde farklılık göstermediği sonucuna ulaşılmıştır. | en_US |
dc.identifier.citation | 1 | |
dc.identifier.doi | [TRDIZIN-DOI-BELIRLENECEK-358] | |
dc.identifier.endpage | 20 | en_US |
dc.identifier.issn | 1303-0485 | |
dc.identifier.issn | 2148-7561 | |
dc.identifier.issue | 1 | en_US |
dc.identifier.startpage | 7 | en_US |
dc.identifier.trdizinid | 146809 | |
dc.identifier.uri | https://search.trdizin.gov.tr/en/yayin/detay/146809/test-of-creative-imagination-validity-and-reliability-study | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.14517/7124 | |
dc.identifier.volume | 13 | en_US |
dc.institutionauthor | Gönen, Mübeccel Sara | |
dc.institutionauthor | Gönen, Mübeccel Sara | |
dc.language.iso | tr | |
dc.relation.ispartof | Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Eğitim | en_US |
dc.subject | Eğitim Araştırmaları | en_US |
dc.subject | Psikoloji | en_US |
dc.title | Test of creative imagination: Validity and reliability study | en_US |
dc.type | Article | en_US |
dspace.entity.type | Publication | |
relation.isAuthorOfPublication | 29a0793e-cdb0-4637-8d26-a03577395a33 | |
relation.isAuthorOfPublication.latestForDiscovery | 29a0793e-cdb0-4637-8d26-a03577395a33 | |
relation.isOrgUnitOfPublication | 89894a7d-54b6-438a-a267-dc4af5f5b9a2 | |
relation.isOrgUnitOfPublication.latestForDiscovery | 89894a7d-54b6-438a-a267-dc4af5f5b9a2 |