Test of creative imagination: Validity and reliability study

dc.contributor.authorArı, Meziyet
dc.contributor.authorGönen, Mübeccel Sara
dc.contributor.authorGündoğan, Aysun
dc.contributor.otherÇocuk Gelişimi / Child Development
dc.date.accessioned2024-11-15T19:40:55Z
dc.date.available2024-11-15T19:40:55Z
dc.date.issued2013
dc.departmentOkan Universityen_US
dc.department-tempİSTANBUL OKAN ÜNİVERSİTESİ,HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ,T.C. MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞIen_US
dc.description.abstractBu araştırmanın temel amacı yönetici ve öğretmenlerin rehber öğretmene (psikolojik danışman) ilişkin algılarının metafor analizi yöntemiyle incelenmesi olarak belirlenmiştir. Araştırma ilişkisel tarama modellerinden karşılaştırma yolu izlenerek gerçekleştirilmiştir. Bunun yanında toplanan verilerin analizinde ise nitel analiz tekniklerinden içerik analizi kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu 2011-2012 öğretim yılında, Rize il merkezi ve ilçelerindeki ilköğretim okullarında görev yapmakta olan 181 yönetici, 209 öğretmen olmak üzere toplam 390 kişi oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak hazırlanan formda Rehber Öğretmen (Psikolojik Danışman) kavramına ilişkin algıları ortaya çıkarmak için katılımcılardan Rehber öğretmen (Psikolojik Danışman) gibidir, çünkücümlesini tamamlamaları istenmiştir. Katılımcıların ifadelerinin değerlendirilmesinde içerik analizi tekniği ve Pearson X2 testi kullanılmıştır. Araştırmada katılımcıların ifadeleri analiz edildiğinde ürettikleri metaforlardan toplam sekiz adet kavramsal kategori oluşturulmuştur. Daha fazla metaforun üretildiği kategorilerin yöneticiler tarafından ortaya koyuluşu, sırasıyla Yol Gösteren, Problem Çözen, Geliştiren, Keşfeden, Dost, Lider, Koruyan ve Yararsız; öğretmenler tarafından ortaya koyuluşu ise sırasıyla Yol Gösteren, Geliştiren, Problem Çözen, Dost, Keşfeden, Yararsız, Lider ve Koruyan kategorisi şeklinde olduğu görülmüştür. Ayrıca kavramsal kategorilerin katılımcıların kadro türü (yönetici ve öğretmen) ve cinsiyet değişkenlerine göre anlamlı düzeyde farklılık göstermediği sonucuna ulaşılmıştır.en_US
dc.identifier.citation1
dc.identifier.doi[TRDIZIN-DOI-BELIRLENECEK-358]
dc.identifier.endpage20en_US
dc.identifier.issn1303-0485
dc.identifier.issn2148-7561
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage7en_US
dc.identifier.trdizinid146809
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/en/yayin/detay/146809/test-of-creative-imagination-validity-and-reliability-study
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14517/7124
dc.identifier.volume13en_US
dc.institutionauthorGönen, Mübeccel Sara
dc.institutionauthorGönen, Mübeccel Sara
dc.language.isotr
dc.relation.ispartofKuram ve Uygulamada Eğitim Bilimlerien_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.subjectEğitim Araştırmalarıen_US
dc.subjectPsikolojien_US
dc.titleTest of creative imagination: Validity and reliability studyen_US
dc.typeArticleen_US
dspace.entity.typePublication
relation.isAuthorOfPublication29a0793e-cdb0-4637-8d26-a03577395a33
relation.isAuthorOfPublication.latestForDiscovery29a0793e-cdb0-4637-8d26-a03577395a33
relation.isOrgUnitOfPublication89894a7d-54b6-438a-a267-dc4af5f5b9a2
relation.isOrgUnitOfPublication.latestForDiscovery89894a7d-54b6-438a-a267-dc4af5f5b9a2

Files