İlköğretim birinci kademe öğrencilerinin sanal oyun bağımlılık düzeylerinin belirlenmesi
dc.contributor.author | Büşra İÇEN | |
dc.contributor.author | Gülzade UYSAL | |
dc.date.accessioned | 2024-05-25T12:20:47Z | |
dc.date.available | 2024-05-25T12:20:47Z | |
dc.date.issued | 2021 | |
dc.department | Okan University | en_US |
dc.department-temp | Bursa Şehir Eğitim ve Araştırma Hastanesi, Yenidoğan Yoğun Bakım Ünitesi, Bursa, Türkiye İstanbul Okan Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Fakültesi, Hemşirelik Bölümü, İstanbul, Türkiye | en_US |
dc.description.abstract | Amaç: Araştırma ilköğretim birinci kademe öğrencilerinin sanal oyun bağımlılık düzeylerini belirlemek amacıyla yapıldı. Yöntem: Araştırmanın verileri literatür taranarak oluşturulan “Veri toplama formu” ve “Çocuklar için Bilgisayar Oyun Bağımlılık Ölçeği” kullanılarak toplandı. Araştırmanın örneklemini 286 öğrenci oluşturdu. Bulgular: Araştırmaya katılan çocukların bilgisayar oyun bağımlılık ölçeği (ÇBOBÖ) puan ortalaması 42.26±13.75 olup ortalamaya yakın olduğu belirlendi. Çocukların cinsiyet, yaş, aile tipi, günlük ve haftalık oyun saati değişkenleri ile ÇBOBÖ toplam puanı arasındaki ilişkinin istatistiksel olarak anlamlı olduğu saptandı (p<0.05). Öte yandan çocukların kendine ait odası olması, bilgisayar/tableti olması, evde internet bağlantısı olması, ailenin gelir durumu ile ÇBOBÖ toplam puanı arasındaki ilişki ise istatistiksel olarak anlamsızdır (p>0.05). Sonuç: Araştırmanın sonuçları doğrultusunda okul dönemindeki çocuklar için bir risk faktörü olan sanal oyunların kontrolsüz kullanımının bağımlılık için bir risk olduğu görülmektedir. Çocukların fiziksel, sosyal ve bilişsel gelişiminde önemli yeri olan okul sağlığı hemşirelerinin rehberliğinde okul yönetimi, öğretmenler, öğrenci ve ebeveynlerin bağımlılığı önlemeye yönelik programlardan yararlanmaları sağlanmalıdır. | en_US |
dc.identifier.citation | 0 | |
dc.identifier.doi | 10.26559/mersinsbd.856867 | |
dc.identifier.endpage | 544 | en_US |
dc.identifier.issn | 1308-0830 | |
dc.identifier.issue | 3 | en_US |
dc.identifier.startpage | 532 | en_US |
dc.identifier.trdizinid | 515615 | |
dc.identifier.uri | https://doi.org/10.26559/mersinsbd.856867 | |
dc.identifier.uri | https://search.trdizin.gov.tr/tr/yayin/detay/515615/ilkogretim-birinci-kademe-ogrencilerinin-sanal-oyun-bagimlilik-duzeylerinin-belirlenmesi | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.14517/1948 | |
dc.identifier.volume | 14 | en_US |
dc.language.iso | tr | |
dc.relation.ispartof | Mersin Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Diğer | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.title | İlköğretim birinci kademe öğrencilerinin sanal oyun bağımlılık düzeylerinin belirlenmesi | en_US |
dc.type | Article | en_US |
dspace.entity.type | Publication |