Yönetim anlayışları & liderlik stillerinin çalışan iş tatmini üzerine etkileri: Telekomünikasyon sektöründe bir uygulama

dc.contributor.advisorTuna, Abdulkadir
dc.contributor.authorTepret, Nagihan Yıldız
dc.date.accessioned2024-05-27T22:41:45Z
dc.date.available2024-05-27T22:41:45Z
dc.date.issued2014
dc.departmentSosyal Bilimler Enstitüsü / İşletme Ana Bilim Dalı / İşletme Bilim Dalı
dc.description.abstractBu çalışmada, yönetim anlayışları ve liderlik stillerinin çalışan iş tatminine etkisi araştırılmıştır. Bu amaçla, çalışanların yöneticilerini nasıl algıladığını belirleyebilmek amacıyla 'Ekvall ve Arvonen Liderlik Ölçeği' ile çalışan doyum düzeylerini saptayabilmek amacıyla 'Minnesota İş Doyum Ölçeği' kullanılmıştır. Ekvall ve Arvonen tarafından 1991 tarafından geliştirilen Liderlik ölçeği, Türkçeye Dilaver Tengilimoğlu tarafından kazandırılmış ve 2005 kendisi tarafından da yapmış olduğu araştırmalarda kullanılmıştır. (Tengilimoğlu, 2005a:23-45, 2005b:1-16). Minnesota İş Doyum ölçeği, Minnesota İş Doyum Ölçeği ise; 1967 yılında Weiss, Dawis, England veLofquist tarafından içsel, dışsal ve genel doyum düzeyini ölçmek amacıyla geliştirilmiş Baycan tarafından (1985) Türkçe'ye çevrilip, geçerlilik ve güvenirlilik çalışmaları yapılmıştır. (Kayapınar,2007:ii) Araştırmada, 202 kişiye Minnesota İş Doyum ölçeği ile Ekvall ve Arvonen Liderlik Ölçeği uygulanmıştır. Yapılan anket ve istatistiki çalışmalar neticesinde çalışanlar tarafından algılanan yönetici anlayışları ve liderlik stillerinin çalışan iş tatmini üzerinde kuvvetli etkisi olduğu görülmüştür. Liderlik stillerinin (iş gören, üretim ve değişim odaklı liderlik anlayışları) iş doyumuna etkisi bağlamında kendi aralarında bir farklılığa rastlanmamıştır. Anahtar Kelimeler: Liderlik stilleri, yönetim anlayışları, iş tatmini, Minnesota İş Doyum Ölçeği, Ekvall Ve Arvonen Liderlik Ölçeği.
dc.description.abstractIn this study, effects of management mentality and leadhership style on employees job satisfaction was investigated. To this end, in order to determine how perceive employees their managers 'Ekvall and Arvonen Leadhership Scale' and in order to determine employees satisfaction level 'Minnesota Job Satisfaction Scale' was used. Leadhership scale was developed by Ekvall and Arvonen in 1991, translated to Turkish by Dilaver Tengilimoğlu and he used it in his studies (Tengilimoğlu, 2005a:23-45, 2005b:1-16). Minnesota Job Satisfaction scale was developed by Weiss, Dawis, England and Lofquist in 1967, in order to measure inner, outer and general satisfaction level and translated to Turkish by Baycan (1985) also reliability, validity tests was made. (Kayapınar,2007:ii) In the study, Minnesota Job Satisfaction Scale and Ekvall and Arvonen Leadhership scale was applied to 202 people. As a result of Survey, statistical studies point out that management mentality perceived by employees and leadhership style have powerful effect on employees job satisfaction. Leadhership styles (employee, production ve change oriented leadhership styles) have no any difference between themselves in the context of Job Satisfaction . Key Words: Leadhership style, management mentality, job satisfaction, Minnesota Job Satisfaction Scale, Ekvall and Arvonen Leadhership scale.en_US
dc.identifier.endpage125en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14517/2830
dc.identifier.yoktezhttps://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=48XPj7KKQhKUgntkUiKO3FCN7dzshCUgOVaBH1OS7FScRmFdVC8I8Mf6Zzs0_ra6
dc.language.isotr
dc.subjectİşletme
dc.subjectLiderlik
dc.subjectTelekomünikasyon sektörü
dc.subjectYönetim
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.subjectLeadershipen_US
dc.subjectYönetim modelleri
dc.subjectTelecommunication sectoren_US
dc.subjectManagementen_US
dc.subjectYönetim stilleri
dc.subjectManagement modelsen_US
dc.subjectÖlçekler
dc.subjectManagement stylesen_US
dc.subjectScalesen_US
dc.subjectİş doyumu
dc.subjectJob satisfactionen_US
dc.titleYönetim anlayışları & liderlik stillerinin çalışan iş tatmini üzerine etkileri: Telekomünikasyon sektöründe bir uygulama
dc.titleEffects of management mentality and leadhership style on employees job satisfaction: An application in the telecommunications sectoren_US
dc.typeMaster Thesisen_US
dspace.entity.typePublication

Files