Bireysel bankacılıkta müşteri ilişkileri ve servis mükemmeliyeti sağlanmasında insan faktörü

No Thumbnail Available

Date

2015

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Publisher

Research Projects

Organizational Units

Journal Issue

Abstract

Günümüz bankacılığı hizmet anlayışı, bankaların başarısının sadece rakamlarla açıklanamayacağını kabul etmiştir. Bankaların başarısı müşterilerinin memnuniyetiyle ölçülür hale gelmiştir. Bunun için izlenecek yol ve yöntemlerle ilgili çok çeşitli yaklaşımlar mevcuttur. Bu tezde bireysel bankacılık müşterilerine yönelik hizmetlerde servis mükemmeliyeti ve memnuniyet kriterlerinin yanı sıra bu başarıya giden etkenlerden insan faktörü değerlendirilmiştir. Anahtar Kelimeler: Bireysel Bankacılık, Müşteri Hizmetleri, NLP, Müşteri Memnuniyeti, CRM
Today banking service mentality has accepted that the success of banks cannot be explained only by their balance sheet numbers. The success of banks has been measured by the satisfaction rate of their customers. Therefore, there are many different approaches related with the strategies and techniques that can be pursued. In this thesis, there has been evaluated that service perfection and satisfaction criterias into the individual banking customers and also human factor that affects this success. Key Words: Individual Banking, Customer Services, NLP, Customer Satisfaction, CRM

Description

Keywords

Bankacılık, İşletme, Bankacılık, Bankacılık sektörü, Bireysel bankacılık, Banking, Mükemmellik, Business Administration, Banking, Müşteri ilişkileri, Banking sector, Müşteri tatmini, Retail banking, Perfection, Servis bölümü, Customer relationship, Customer satisfaction, Servisler, Service department, İnsan kaynakları, Services, Human resources, İnsan kaynakları yönetimi, Human resources management

Turkish CoHE Thesis Center URL

Citation

WoS Q

Scopus Q

Source

Volume

Issue

Start Page

End Page