E-sınav sistemi tasarımı

dc.contributor.advisorDemirci, Birim Balcı
dc.contributor.authorÖzkan, Hülya
dc.date.accessioned2024-05-27T22:49:59Z
dc.date.available2024-05-27T22:49:59Z
dc.date.issued2013
dc.departmentFen Bilimleri Enstitüsü / Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bilim Dalı
dc.description.abstractZaman, maliyet ve mekân yönünden birçok avantajlar sunan e-öğrenme sistemleri ile çok farklı alanlarda eğitim içerikleri hazırlanmaktadır. Ayrıca e-öğrenme sistemleri ile farklı özellik ve seviyedeki kişiler içinde yeteneklerine uygun seviyede öğrenme materyalleri geliştirilmektedir. E-öğrenme sistemleri konuların aktarımda çok uzun zamandan beri kullanılmaktadır. Eğitim kurumları ve eğitimciler için eğitimin verilmesinden çok eğitimin değerlendirilmesi, eğitimde en fazla zaman ve maliyet kaybına neden olan bölümüdür. Eğitimin değerlendirilmesi sınav oluşturulması, uygulanması, sonuçlarının öğrencilere duyurulması, sonuçlarından istatistikî bilgiler elde edilmesi, sınavların saklanması gibi konular. Kâğıt-kalemle uygulanan sınavlar eğitimcilerin zamanlarını alarak iş yükünü çok artırmaktadır. Tüm sınav uygulamalarında soru hazırlanması, kopya çekmeyi engellemek için tedbir alınması, sınavın değerlendirilmesi, sonuçların duyurulması, sınav sonunda istatistik bilgi çıkarılması gibi işlemler her sınav için ayrı ayrı tekrar edilmektedir. Bu durum öğretim görevlisinin vaktini eğitim-öğretimin geliştirilmesinden çok eğitimin değerlendirilmesi için sınav uygulamalarına ayırmasına neden olmaktadır. Klasik sınav yöntemlerinin eğitimciye dezavantajlarının yanında eğitim kurumları içinde, her değerlendirme işlemi için ayrı bir sınav hazırlama maliyeti, kâğıt israfı-çoktan seçmeli sınavlarda kullanılan optik okuyucu maliyeti sınav güvenliğini sağlamak için kullanılan mekân ve gözetmen masrafları gibi klasik değerlendirme sistemlerinin birçok dezavantajları bulunmaktadır. Klasik sınav yöntemlerinin bu dezavantajlarının yanında bilgisayar ve internet teknolojilerindeki son yıllardaki hızlı gelişimine bağlı olarak eğitimin verilmesinde kullanım alanı gittikçe yaygınlaşan e-öğrenme ortamlarındaki artışa teknoloji ve internetteki gelişmelerin yanı sıra internet bant genişliğinin de artmasıyla günümüzde e-değerlendirme sistemlerinin kullanım alanı da gittikçe yaygınlaşmaktadır. Anahtar Kelimeler: Web tabanlı sınav, internet temelli eğitim, sınav otomasyonu, e-sınav.
dc.description.abstractAs well as time, cost and space advantages, with e-learning systems education contents are prepared in many diffrent areas. In addition, with e-learning systems learning materials are being developed for different level of features and levels of participants e-learning systems are used in teaching approaches for along time, for educational institutions and educators evaluation takes more time and cost than teaching activities. e-learning systems use for evaluation ,exam creation and implementation, announcement results to the students, obtaining results from statistical information paper-pencil exams take educators time and increase their workload. Preparation of questions for every exam, precaution for cheating, exam evaluation, announcement results to the students, obtaining results from statistical information are repeated for each exam. This situation causes spending more time for exam applicaiton than time for educational activities for educators. Besides the disadvantages of classical exams to the educators, preparing cost for each exam, waste of paper, optical reader costs, cost of space and supervisor are other disadvantages for educational institutions. Besides the disadvantages of claasic exam methods , rapid development of computer and internet Technologies and large internet bandwidth e-learning systems usage is growing. Key Words: Web Based Examination, Internet, Supported Edu, Exam Automation,e-exam.en_US
dc.identifier.endpage87en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14517/3701
dc.identifier.yoktezhttps://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/undefined
dc.language.isotr
dc.subjectBilgisayar Mühendisliği Bilimleri-Bilgisayar ve Kontrol
dc.subjectEğitim ve Öğretim
dc.subjectDeneme sınavı
dc.subjectGiriş sınavları
dc.subjectLise giriş sınavları
dc.subjectSeçme sınavı
dc.subjectComputer Engineering and Computer Science and Controlen_US
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectTest sınavı
dc.subjectProficiency examen_US
dc.subjectTest sınavı
dc.subjectEntrance examsen_US
dc.subjectHighschools entrance examen_US
dc.subjectWorld wide web
dc.subjectEntrance examinationen_US
dc.subjectTest examen_US
dc.subjectYazılı sınav
dc.subjectTest examen_US
dc.subjectYeterlilik sınavı
dc.subjectWritten examinationsen_US
dc.subjectProficiency examen_US
dc.subjectÜniversite giriş sınavları
dc.subjectUniversity entrance examinationsen_US
dc.titleE-sınav sistemi tasarımı
dc.titleE-test system designen_US
dc.typeMaster Thesisen_US
dspace.entity.typePublication

Files