E-sınav sistemi tasarımı
dc.contributor.advisor | Demirci, Birim Balcı | |
dc.contributor.author | Özkan, Hülya | |
dc.date.accessioned | 2024-05-27T22:49:59Z | |
dc.date.available | 2024-05-27T22:49:59Z | |
dc.date.issued | 2013 | |
dc.department | Fen Bilimleri Enstitüsü / Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bilim Dalı | |
dc.description.abstract | Zaman, maliyet ve mekân yönünden birçok avantajlar sunan e-öğrenme sistemleri ile çok farklı alanlarda eğitim içerikleri hazırlanmaktadır. Ayrıca e-öğrenme sistemleri ile farklı özellik ve seviyedeki kişiler içinde yeteneklerine uygun seviyede öğrenme materyalleri geliştirilmektedir. E-öğrenme sistemleri konuların aktarımda çok uzun zamandan beri kullanılmaktadır. Eğitim kurumları ve eğitimciler için eğitimin verilmesinden çok eğitimin değerlendirilmesi, eğitimde en fazla zaman ve maliyet kaybına neden olan bölümüdür. Eğitimin değerlendirilmesi sınav oluşturulması, uygulanması, sonuçlarının öğrencilere duyurulması, sonuçlarından istatistikî bilgiler elde edilmesi, sınavların saklanması gibi konular. Kâğıt-kalemle uygulanan sınavlar eğitimcilerin zamanlarını alarak iş yükünü çok artırmaktadır. Tüm sınav uygulamalarında soru hazırlanması, kopya çekmeyi engellemek için tedbir alınması, sınavın değerlendirilmesi, sonuçların duyurulması, sınav sonunda istatistik bilgi çıkarılması gibi işlemler her sınav için ayrı ayrı tekrar edilmektedir. Bu durum öğretim görevlisinin vaktini eğitim-öğretimin geliştirilmesinden çok eğitimin değerlendirilmesi için sınav uygulamalarına ayırmasına neden olmaktadır. Klasik sınav yöntemlerinin eğitimciye dezavantajlarının yanında eğitim kurumları içinde, her değerlendirme işlemi için ayrı bir sınav hazırlama maliyeti, kâğıt israfı-çoktan seçmeli sınavlarda kullanılan optik okuyucu maliyeti sınav güvenliğini sağlamak için kullanılan mekân ve gözetmen masrafları gibi klasik değerlendirme sistemlerinin birçok dezavantajları bulunmaktadır. Klasik sınav yöntemlerinin bu dezavantajlarının yanında bilgisayar ve internet teknolojilerindeki son yıllardaki hızlı gelişimine bağlı olarak eğitimin verilmesinde kullanım alanı gittikçe yaygınlaşan e-öğrenme ortamlarındaki artışa teknoloji ve internetteki gelişmelerin yanı sıra internet bant genişliğinin de artmasıyla günümüzde e-değerlendirme sistemlerinin kullanım alanı da gittikçe yaygınlaşmaktadır. Anahtar Kelimeler: Web tabanlı sınav, internet temelli eğitim, sınav otomasyonu, e-sınav. | |
dc.description.abstract | As well as time, cost and space advantages, with e-learning systems education contents are prepared in many diffrent areas. In addition, with e-learning systems learning materials are being developed for different level of features and levels of participants e-learning systems are used in teaching approaches for along time, for educational institutions and educators evaluation takes more time and cost than teaching activities. e-learning systems use for evaluation ,exam creation and implementation, announcement results to the students, obtaining results from statistical information paper-pencil exams take educators time and increase their workload. Preparation of questions for every exam, precaution for cheating, exam evaluation, announcement results to the students, obtaining results from statistical information are repeated for each exam. This situation causes spending more time for exam applicaiton than time for educational activities for educators. Besides the disadvantages of classical exams to the educators, preparing cost for each exam, waste of paper, optical reader costs, cost of space and supervisor are other disadvantages for educational institutions. Besides the disadvantages of claasic exam methods , rapid development of computer and internet Technologies and large internet bandwidth e-learning systems usage is growing. Key Words: Web Based Examination, Internet, Supported Edu, Exam Automation,e-exam. | en_US |
dc.identifier.endpage | 87 | en_US |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.14517/3701 | |
dc.identifier.yoktez | https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/undefined | |
dc.language.iso | tr | |
dc.subject | Bilgisayar Mühendisliği Bilimleri-Bilgisayar ve Kontrol | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | |
dc.subject | Deneme sınavı | |
dc.subject | Giriş sınavları | |
dc.subject | Lise giriş sınavları | |
dc.subject | Seçme sınavı | |
dc.subject | Computer Engineering and Computer Science and Control | en_US |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.subject | Test sınavı | |
dc.subject | Proficiency exam | en_US |
dc.subject | Test sınavı | |
dc.subject | Entrance exams | en_US |
dc.subject | Highschools entrance exam | en_US |
dc.subject | World wide web | |
dc.subject | Entrance examination | en_US |
dc.subject | Test exam | en_US |
dc.subject | Yazılı sınav | |
dc.subject | Test exam | en_US |
dc.subject | Yeterlilik sınavı | |
dc.subject | Written examinations | en_US |
dc.subject | Proficiency exam | en_US |
dc.subject | Üniversite giriş sınavları | |
dc.subject | University entrance examinations | en_US |
dc.title | E-sınav sistemi tasarımı | |
dc.title | E-test system design | en_US |
dc.type | Master Thesis | en_US |
dspace.entity.type | Publication |