Türkiye'de oyun konsollarındaki ürün yerleştirmenin tüketici üzerindeki ektisi ve dijital pazarlamadaki rolü
dc.contributor.advisor | Aksü, Seha | |
dc.contributor.author | Kayahan, Ecmel | |
dc.date.accessioned | 2024-05-27T22:42:07Z | |
dc.date.available | 2024-05-27T22:42:07Z | |
dc.date.issued | 2014 | |
dc.department | Sosyal Bilimler Enstitüsü / İşletme Ana Bilim Dalı | |
dc.description.abstract | Bu çalışma kapsamında, oyun konsollarında ürün yerleştirme uygulamalarına yönelik tutumların etik, gerçeklik, denetim, etki, beğeni ve reklam boyutlarıyla açıklanması amaçlanmış, ürün yerleştirme uygulanması söz konusu olan çeşitli ürün gruplarının tüketiciler tarafından değerlendirilmesi sağlanmıştır. Sosyo-demografik özelliklerin yanı sıra, tutumlar üzerinde tüketicinin psikografik özelliklerinin rolü araştırılmıştır. Araştırma sonuçlarına göre, ürün yerleştirmeye yönelik tutumları ve psikografik özellikleri itibariyle tüketicilerin farklı pazar bölümlerinde toplandıkları, oluşan bu pazar bölümleri itibariyle tüketicilerin sosyo-demografik özelliklerinin ve ürün gruplarına göre ürün yerleştirmeye uygulamalarına yaklaşımlarının farklılık gösterdiği saptanmıştır. | |
dc.description.abstract | In this study, the attitudes towards the practice of product placement were intented to be explained in several dimensions which are ethics, reality, control, influence, appreciation, and advertising, consumers' evaluations of various product categories on the practice were obtained. As well as socio-demographic characteristics, the role of psychographic characteristics on attitudes of consumers were investigated. The survey results show that according to attitudes toward product placement and psychographic characteristics, different market segments were gathered which differ in socio-demographic characteristics and which have varying attitudes towards product placement practices based on product categories respectively. | en_US |
dc.identifier.endpage | 137 | en_US |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.14517/2890 | |
dc.identifier.yoktez | https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=48XPj7KKQhKUgntkUiKO3HszkwZbgpU9cYrcTVWcxuWPTI3GrZ6eCFnmycNhT8uI | |
dc.language.iso | tr | |
dc.subject | İletişim Bilimleri | |
dc.subject | Oyun konsolu | |
dc.subject | Pazarlama | |
dc.subject | Communication Sciences | en_US |
dc.subject | Game console | en_US |
dc.subject | Sosyodemografik özellikler | |
dc.subject | Marketing | en_US |
dc.subject | Tüketiciler | |
dc.subject | Socio-demographic characteristics | en_US |
dc.subject | Consumers | en_US |
dc.subject | Ürün yerleştirme | |
dc.subject | Product placement | en_US |
dc.title | Türkiye'de oyun konsollarındaki ürün yerleştirmenin tüketici üzerindeki ektisi ve dijital pazarlamadaki rolü | |
dc.title | In Turkey, the influence of product placement on the consumer in game consoles and the the rol of digital marketing | en_US |
dc.type | Master Thesis | en_US |
dspace.entity.type | Publication |