Türkiye'de oyun konsollarındaki ürün yerleştirmenin tüketici üzerindeki ektisi ve dijital pazarlamadaki rolü

dc.contributor.advisorAksü, Seha
dc.contributor.authorKayahan, Ecmel
dc.date.accessioned2024-05-27T22:42:07Z
dc.date.available2024-05-27T22:42:07Z
dc.date.issued2014
dc.departmentSosyal Bilimler Enstitüsü / İşletme Ana Bilim Dalı
dc.description.abstractBu çalışma kapsamında, oyun konsollarında ürün yerleştirme uygulamalarına yönelik tutumların etik, gerçeklik, denetim, etki, beğeni ve reklam boyutlarıyla açıklanması amaçlanmış, ürün yerleştirme uygulanması söz konusu olan çeşitli ürün gruplarının tüketiciler tarafından değerlendirilmesi sağlanmıştır. Sosyo-demografik özelliklerin yanı sıra, tutumlar üzerinde tüketicinin psikografik özelliklerinin rolü araştırılmıştır. Araştırma sonuçlarına göre, ürün yerleştirmeye yönelik tutumları ve psikografik özellikleri itibariyle tüketicilerin farklı pazar bölümlerinde toplandıkları, oluşan bu pazar bölümleri itibariyle tüketicilerin sosyo-demografik özelliklerinin ve ürün gruplarına göre ürün yerleştirmeye uygulamalarına yaklaşımlarının farklılık gösterdiği saptanmıştır.
dc.description.abstractIn this study, the attitudes towards the practice of product placement were intented to be explained in several dimensions which are ethics, reality, control, influence, appreciation, and advertising, consumers' evaluations of various product categories on the practice were obtained. As well as socio-demographic characteristics, the role of psychographic characteristics on attitudes of consumers were investigated. The survey results show that according to attitudes toward product placement and psychographic characteristics, different market segments were gathered which differ in socio-demographic characteristics and which have varying attitudes towards product placement practices based on product categories respectively.en_US
dc.identifier.endpage137en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14517/2890
dc.identifier.yoktezhttps://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=48XPj7KKQhKUgntkUiKO3HszkwZbgpU9cYrcTVWcxuWPTI3GrZ6eCFnmycNhT8uI
dc.language.isotr
dc.subjectİletişim Bilimleri
dc.subjectOyun konsolu
dc.subjectPazarlama
dc.subjectCommunication Sciencesen_US
dc.subjectGame consoleen_US
dc.subjectSosyodemografik özellikler
dc.subjectMarketingen_US
dc.subjectTüketiciler
dc.subjectSocio-demographic characteristicsen_US
dc.subjectConsumersen_US
dc.subjectÜrün yerleştirme
dc.subjectProduct placementen_US
dc.titleTürkiye'de oyun konsollarındaki ürün yerleştirmenin tüketici üzerindeki ektisi ve dijital pazarlamadaki rolü
dc.titleIn Turkey, the influence of product placement on the consumer in game consoles and the the rol of digital marketingen_US
dc.typeMaster Thesisen_US
dspace.entity.typePublication

Files