Çağdaş okul yönetiminde eğitimciler arasındaki çatışmanın iletişime etkisi (Bursa örneği)

dc.contributor.advisorÜnal, Halit Targan
dc.contributor.authorAğaoğlu, Ali
dc.date.accessioned2024-05-27T22:48:56Z
dc.date.available2024-05-27T22:48:56Z
dc.date.issued2017
dc.departmentSosyal Bilimler Enstitüsü / İşletme Ana Bilim Dalı / İşletme Bilim Dalı
dc.description.abstractEğitimcilerde iletişim sorunları ve çatışma çözme yöntemleri kavramı ülkemiz eğitim bilimleri literatüründe görece yeni bir olgudur. Söz konusu kavramın iletişim, çatışma ve benzeri kavramlarla ilişkisi üzerine literatürde çeşitli çalışmalar bulunmaktadır. Buna rağmen iletişim ve çatışma ile eğitimcilerde gereken çatışma çözme düzeyi arasındaki ilişkiye dair çok az yayın bulunmaktadır. Bu çalışma, ülkemiz eğitim bilimleri literatüründe bu anlamda yapılan çalışmalardan biri olarak literatüre katkı sağlamayı hedeflemektedir. Bu çalışmanın amacı, eğitimcilerde yaşanan çatışmaların iletişim düzeyi üzerinde etkili bir unsur olup olmadığını belirlemektir. Bu amaçla ilk olarak iletişim, çatışma, çatışma yönetimi ve eğitim kurumlarında çatışma kavramlarıyla ilgili detaylı bir literatür taraması yapılmıştır. Daha sonra literatür çalışması sonucunda elde edilen bulgulara dayalı olarak çatışma ve iletişim düzeyi arasında güçlü bir ilişki olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Anahtar Kelimeler: Çatışma, Çatışma Yönetimi Stratejileri, İletişim Tarzları,
dc.description.abstractCONTEMPORARY SCHOOL ADMINISTRATION CONTACT THE IMPACT OF CONFLICT BETWEEN EDUCATOR (BURSA SAMPLE) The concept of communication problems and methods of conflictresolutiontrainers in our country is a relativelynewphenomenon in educational science literature. The concept of the said communication, there are several studies in the literature on the relationship between conflict and with similarconcepts.Nevertheless, on the relationship between communication and conflictresolutionconflict with the need for educators level there are very fewpublications.This study aims to contribute to our country'seducational science literature as one of the studies in the literature in this regard.The aim of this study was to determine whether an effective communication elements on the level of conflict in the trainers. For this purpose, the first communication, conflict, a detailed literature about the concept of conflict and conflict management training institutions were made. Later literature study based on findings obtained as a result of conflict and communication level has reached the conclusion that there is a strongrelationship Keywords:Conflict, Conflict Management Strategies, Communication Styles,en_US
dc.identifier.endpage112en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14517/3584
dc.identifier.yoktezhttps://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=DPTyuy3wRPq_qvCPSqUB62p2C8CJ3bLfMgdDt2Blu74fNd79CyUasEcTChjDXrx9
dc.language.isotr
dc.subjectEğitim ve Öğretim
dc.subjectİşletme
dc.subjectEğitimciler
dc.subjectOkul yöneticileri
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectOkul yönetimi
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.subjectYönetim
dc.subjectEducatorsen_US
dc.subjectSchool administratorsen_US
dc.subjectÇatışma
dc.subjectSchool administrationen_US
dc.subjectManagementen_US
dc.subjectÇatışma yönetimi
dc.subjectConflicten_US
dc.subjectİletişim
dc.subjectConflict managementen_US
dc.subjectCommunicationen_US
dc.subjectİletişim tarzları
dc.subjectCommunication stylesen_US
dc.titleÇağdaş okul yönetiminde eğitimciler arasındaki çatışmanın iletişime etkisi (Bursa örneği)
dc.titleModern school conflict management communication between the effect of educators (Bursa sample)en_US
dc.typeMaster Thesisen_US
dspace.entity.typePublication

Files