Mali müşavirlik hizmetlerinde Servqual Modeliyle kalitenin ölçülmesine yönelik bir uygulama

dc.contributor.advisor Yamamoto, Gonca Telli
dc.contributor.author Erbaş, Emine Rabia
dc.date.accessioned 2024-05-27T22:43:28Z
dc.date.available 2024-05-27T22:43:28Z
dc.date.issued 2014
dc.department Sosyal Bilimler Enstitüsü / İşletme Ana Bilim Dalı / Muhasebe Ve Denetim Bilim Dalı
dc.description.abstract Çalışma mali müşavirlik hizmetlerinden faydalananların hizmete ilişkin algı ve beklentilerine yönelik tespitlerde bulunarak, aslında kanunlarla belirlenmiş standartlaşmış yapıya ilişkin hizmet alanlar açısından mali müşavirlik mesleğinin duruşunu belirlemektir.Bu tezin çıkış noktasında esaslarını kanun ve yönetmeliklerle belirlenmiş bir mesleğe ilişkin mesleğin ifasında hizmet alanların kaliteye yönelik beklentilerini dikkate almadıkları savunulmaktadır. Dolayısıyla hizmet alanların bu hizmete ilişkin algılarının beklentilerini karşılayıp karşılamadığı tespit edilmeye çalışılmıştır. Mali Müşavirlik mesleği kanun ve yönetmeliklerle standartlaştırılmış yapısı gereği kalite kavramı ile hizmette fark (değer) yaratma durumları belirlenmeye çalışılmıştır. Bu çalışmada mali müşavirliğin nasıl hizmet sunması gerektiği müşterilerin beklentilerinin ne olduğu ve beklentilerinin ne derece karşılandığı yani yaratılan değerin ölçüsünün ne olduğu belirlenmeye çalışılmıştır. Anahtar Kelimeler: Servqual Modeli, Hizmet Kalitesi, Serbest Muhasebeci ve Mali Müşavirlik Mesleği
dc.description.abstract This study detects the standing of the financial of financial consultancy from a perspective of the service which are related to the standardized structure stated by the rules by making deductions regarding to the expectations and the perceptions of the people who are benefitting from the services of financial consultancy. The starting point of this thesis is the argument that people committing this occupation does not pay enough attention to the quality expectation of the target society while executing this job which is regulated by laws. So it is tried to find out whether the services provided by this sector can see for the expectations of the people who receive these services or not. In this thesis, I try to detect the situations how we can progress and make a difference in committing this job which has a standardized structure. I targeted to detect the required values about the expectations of the society who receives the required service and in which level their expectations are responded. Keywords: Servqual Model, Service Quality, Certified Public Accountant Profession en_US
dc.identifier.endpage 133 en_US
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.14517/3019
dc.identifier.yoktez https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=48XPj7KKQhKUgntkUiKO3FJg_pvfkKgL3PbC9FwG0JBZ3rRiQ8nqHqXv9jDz3m6y
dc.language.iso tr
dc.subject İşletme
dc.subject Hizmet kalitesi
dc.subject Kalite
dc.subject Business Administration en_US
dc.subject Kalite ölçme
dc.subject Service quality en_US
dc.subject Quality en_US
dc.subject Mali müşavirlik
dc.subject Quality measuring en_US
dc.subject Servqual yöntemi
dc.subject Fiscal consultancy en_US
dc.subject Servqual method en_US
dc.subject Ölçekler
dc.subject Scales en_US
dc.title Mali müşavirlik hizmetlerinde Servqual Modeliyle kalitenin ölçülmesine yönelik bir uygulama
dc.title An application which is related to the scaling of the quality of Servqual Model in financial consultancy services en_US
dc.type Master Thesis en_US

Files