ÖĞRETMEN ADAYLARININ ÖRTÜK PROGRAM ALGILARININ BELİRLENMESİ

dc.contributor.authorDuran, Aysemin
dc.contributor.otherEğitim Bilimleri / Educational Sciences
dc.date.accessioned2024-11-15T19:43:44Z
dc.date.available2024-11-15T19:43:44Z
dc.date.issued2023
dc.departmentOkan Universityen_US
dc.department-tempİSTANBUL OKAN ÜNİVERSİTESİen_US
dc.description.abstractEğitim-öğretim sürecine dâhil olan bir öğrenci okullarda resmi ve örtük olmak üzere iki tip programın amaçları ile karşılaşmaktadır. Resmi programın kapsamında öğrencilere kazandırılmak istenen hedef-davranışlar, içerik, eğitim durumları ve değerlendirme yazılı olarak yer alıyorken örtük programın kapsamında yer alan okul kuralları, okul binasının mimari özellikleri, derslere ayrılan süreler, ders dışı faaliyetler; okul- çevre arasındaki etkileşimleri toplumsal norm ve değerler, ideoloji, ders kitapları; öğretmenlerin görüş ve beklentileri, öğretmenlerin önyargıları, sınıf kuralları, öğretmen davranışları, öğrenci özellikleri ve öğrenci başarıları yazılı olarak bir yerde yer almamaktadır. Buna rağmen bahsedilen değişkenler öğrencilerin başarılarını ve tutumlarını oldukça etkilemektedir. Bu önem doğrultusunda, araştırma öğretmen adaylarının örtük programa ilişkin algılarını belirlemeyi amaçlamıştır. Örtük Program Ölçeği kullanılarak bir vakıf üniversitesinin eğitim fakültesinden öğrenim gören toplam 281 öğretmen adayından veri toplanmıştır. Elde edilen veriler doğrultusunda ulaşılan bulgular, erkek öğretmen adaylarının örtük program algısının daha yüksek olduğunu, bölüme ve sınıfa göre görüşlerin farklılaştığını ortaya koymuştur.en_US
dc.identifier.citation0
dc.identifier.doi10.17755/esosder.1289107
dc.identifier.endpage1909en_US
dc.identifier.issn1304-0278
dc.identifier.issue88en_US
dc.identifier.startpage1895en_US
dc.identifier.trdizinid1276212
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/en/yayin/detay/1276212/ogretmen-adaylarinin-ortuk-program-algilarinin-belirlenmesi
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.17755/esosder.1289107
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14517/7447
dc.identifier.volume22en_US
dc.institutionauthorDuran, Aysemin
dc.institutionauthorDuran, Aysemin
dc.institutionauthorDuran, Aysemin
dc.language.isotr
dc.relation.ispartofElektronik Sosyal Bilimler Dergisi (elektronik)en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.titleÖĞRETMEN ADAYLARININ ÖRTÜK PROGRAM ALGILARININ BELİRLENMESİen_US
dc.typeArticleen_US
dspace.entity.typePublication
relation.isAuthorOfPublicationf7519720-4429-4a8e-a120-022e6a30bd5a
relation.isAuthorOfPublication.latestForDiscoveryf7519720-4429-4a8e-a120-022e6a30bd5a
relation.isOrgUnitOfPublicationc81b0aed-503b-4e45-9d67-2d450334c7fa
relation.isOrgUnitOfPublication.latestForDiscoveryc81b0aed-503b-4e45-9d67-2d450334c7fa

Files