Çağdaş denetime ilişkin öğretmen yönetici ve maarif müfettişlerinin algıları

dc.contributor.advisorHamedoğlu, Mehmet Ali
dc.contributor.authorSivrikaya, Ihsan
dc.date.accessioned2024-05-27T22:47:01Z
dc.date.available2024-05-27T22:47:01Z
dc.date.issued2014
dc.departmentSosyal Bilimler Enstitüsü / İşletme Eğitimi Ana Bilim Dalı
dc.description.abstractAraştırmanın evrenini oluşturan Doğu Marmara Bölgesinde belirlenen yüz öğretmen, yüz okul yöneticisi ve yüz maarif müfettişine ulaşılıp çağdaş denetim ölçeği uygulanarak deneklerin çağdaş denetim algıları ölçülmeye çalışıldı. Maarif müfettişi, yönetici ve öğretmenler arasındaki çağdaş denetim algısı arasındaki farklar belirlendi. Çağdaş denetim algısının cinsiyete, kıdeme, öğrenim durumuna göre farkları tespit edildi. Devlete bağlı eğitim kurumlarında yapılan bu araştırma ile öğretmenlerin, yöneticilerin ve maarif müfettişlerinin halen uygulanan bilimsel denetim anlayışından şikâyetçi oldukları görülmüştür. Yapılan araştırmanın sonuçlarına bakılarak öğretmenlerin, yöneticilerin ve maarif müfettişlerinin insan davranışlarını ön planda tutan çağdaş denetim anlayışına yatkın oldukları tespit edilmiştir. Çağdaş denetim algısının; öğretmen, yönetici ve maarif müfettişleri arasında eğitim durumuna, kıdeme ve görev dağılımına göre değişkenlik gösterdiği de yapılan çalışmada görülmüştür. Anahtar Kelimeler: Çağdaş denetim, öğretmen, yönetici, maarif müfettişi
dc.description.abstractConstituting the focus of the research in the Eastern Marmara Region, by reaching a hundred teachers, a hundred school managers and a hundred education supervisors are studied by filling contemporary supervising scale to measure their perceptions of contemporary supervision. The perceptions of contemporary supervision differences among the education supervisors, the school managers and the teachers have been determined. The differences of contemporary supervising perceptions related to gender, seniority and education have been detected. With the study in state schools; teachers, school managers and supervisors are found to be complaining about the understanding of scientific control currently employed. By looking at the results of the study, the teachers, the school managers and the supervisors are found to be prone to the understanding of human behavior in the foreground of contemporary supervision. Contemporary perceptions of supervision varying among the teachers, the school managers and the supervisors according to educational status, seniority and duties is observed in the study performed. Keywords: Contemporary supervison, teachers, school managers, supervisors.en_US
dc.identifier.endpage91en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14517/3358
dc.identifier.yoktezhttps://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=48XPj7KKQhKUgntkUiKO3FGbXL11W6D9J3KqkyH7s-Ljxq6Zb7K8OP4CrQsmJlTN
dc.language.isotr
dc.subjectEğitim ve Öğretim
dc.subjectAlgı
dc.subjectDenetim
dc.subjectDenetçiler
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectEğitim denetimi
dc.subjectPerceptionen_US
dc.subjectControlen_US
dc.subjectOkul yönetici algısı
dc.subjectControlleren_US
dc.subjectSupervision of educationen_US
dc.subjectOkul yöneticileri
dc.subjectSchool administrators perceptionen_US
dc.subjectÖğretmen algısı
dc.subjectSchool administratorsen_US
dc.subjectTeacher perceptionen_US
dc.subjectÖğretmenler
dc.subjectTeachersen_US
dc.titleÇağdaş denetime ilişkin öğretmen yönetici ve maarif müfettişlerinin algıları
dc.titleRelated to contemporary control,the perceptions of teachers, directors and education inspectorsen_US
dc.typeMaster Thesisen_US
dspace.entity.typePublication

Files