İlkokul ve ortaokullarda görev yapan yöneticilerin örgütsel stres kaynakları ve çözüm yolları

dc.contributor.advisorGümüşeli, Ali Ilker
dc.contributor.authorGümüşeli, Ali İlker
dc.contributor.otherEğitim Yönetimi, Teftişi, Planlaması ve Ekonomisi / Educational Administration, Supervision Planning And Economics
dc.date.accessioned2024-05-27T22:50:21Z
dc.date.available2024-05-27T22:50:21Z
dc.date.issued2018
dc.departmentSosyal Bilimler Enstitüsü / Eğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı
dc.description.abstractGünümüzün başlıca sorunlarından bir tanesi konumunda olan stres ve stresin iş yaşamına olan etkileri, kişiler üzerinde ciddi sorunlara sebebiyet vermekte bu istenmeyen ve baskı yaratan durumdan kurtulmak istemektedir. Çalışmanın amacı stresin kavramsal çerçevesinin oluşturulması, eğitim kurumlarında görev yapan yöneticilerde örgütsel stres kaynaklarının ele alınması, stresin sonuçları ve çözüm yollarının açıklanmasının yanında ilkokul ve ortaokullarda görev yapan yöneticilerin örgütsel stres kaynakları ve çözüm yollarının ortaya koyulmasıdır.Bu araştırma ilkokul ve ortaokullarda görev yapan yöneticilerin görüşlerine dayalı olarak, Örgütsel Stres Kaynakları ve Çözüm Yollarının yöneticinin cinsiyetine, medeni duruma, görevli olunan okul kademesine, yaşına, çocuk sahibi olma durumuna, eğitim durumuna, toplam hizmet süresine, kurumdaki hizmet süresine, okul türüne göre istatistiksel olarak anlamlı düzeyde bir farklılık gösterip göstermediği incelenmiştir.
dc.description.abstractThe stress which is one of the main problems nowadays and the effects of stress on working life cause serious problems on people and people want to get rid of this undesirable and oppressive situation. The aim of the study is to form a conceptual framework of stress, to discuss the organizational stress sources of the administrators working in educational institutions, to explain the results of stress and the solution ways of stress and also to present organizational stress sources and solution ways of the administrators who work in primary and secondary schools. In this research, organizational stress sources and solution ways were examined whether they differ statistically and significantly or not depending on the opinions of the administrators who work in primary and secondary schools according to administrator's gender, marital status, rank of the school that he/she is working, age, status of having children, status of education, total time in service, period of service in the institution and the type of the school.en_US
dc.identifier.endpage105en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14517/3708
dc.identifier.yoktezhttps://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=MzP7PYssFqdb3WIjlroAkT1UZDMaSm4R42uAlbU4YV6UDWrK89arLdafLXcZDxt3
dc.language.isotr
dc.subjectEğitim ve Öğretim
dc.subjectOkul yöneticileri
dc.subjectOrtaokullar
dc.subjectStres
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectSchool administratorsen_US
dc.subjectStres faktörleri
dc.subjectSecondary schoolsen_US
dc.subjectStressen_US
dc.subjectÖrgütsel stres
dc.subjectStress factorsen_US
dc.subjectİlkokullar
dc.subjectOrganizational stressen_US
dc.subjectPrimary schoolsen_US
dc.subjectİstanbul-Avcılar
dc.subjectİstanbul-Avcılaren_US
dc.titleİlkokul ve ortaokullarda görev yapan yöneticilerin örgütsel stres kaynakları ve çözüm yolları
dc.titleOrganizational stress sources and solution ways of the administrators who work in primary and secondary schoolsen_US
dc.typeMaster Thesisen_US
dspace.entity.typePublication
relation.isAuthorOfPublication2f7bdcb0-81bd-462c-ad14-8fa3b64b85cf
relation.isAuthorOfPublication.latestForDiscovery2f7bdcb0-81bd-462c-ad14-8fa3b64b85cf
relation.isOrgUnitOfPublication85b2f7fa-57f0-4f5f-bb79-9a0c3f035969
relation.isOrgUnitOfPublication.latestForDiscovery85b2f7fa-57f0-4f5f-bb79-9a0c3f035969

Files