Üniversite öğrencilerinde sosyal medya bağımlılığının depresyon ve anksiyete düzeyleri arasındaki ilişki

dc.contributor.advisor Akgül, İbrahim Fuat
dc.contributor.author İşcan, Samet
dc.date.accessioned 2024-08-07T20:08:13Z
dc.date.available 2024-08-07T20:08:13Z
dc.date.issued 2021
dc.department Sosyal Bilimler Enstitüsü / Psikoloji Ana Bilim Dalı / Klinik Psikoloji Bilim Dalı
dc.description.abstract Bu araştırma sosyal medya bağımlılığı, depresyon ve anksiyete arasındaki ilişkinin incelenmesi amacıyla gerçekleştirilmiştir. Araştırma kapsamında üniversite öğrencilerinin sosyal medya bağımlılığı düzeylerinin cinsiyet, yaş, eğitim durumu, yaşanılan yer, sosyal medya kullanma süresi, en sık kullanılan sosyal medya platformu sigara kullanma durumu ve alkol kullanma durumu değişkenleri açısından anlamlı derecede farklılaşıp farklılaşmadığı da incelenmiştir. Araştırma grubu, ön lisans, lisans veya lisansüstü eğitimlerine devam eden üniversite öğrencilerinden oluşmaktadır. Araştırmaya, 397 üniversite öğrencisi katılmıştır. Araştırma genel tarama modellerinden, ilişkisel tarama modeli ile gerçekleştirilmiştir. Araştırma kapsamında üniversite öğrencilerinin demografik bilgilerine ulaşmak amacıyla araştırmacı tarafından oluşturulan demografik bilgi formu kullanılmıştır. Ayrıca öğrencilerin sosyal medya bağımlılığını ölçmek için 'Sosyal Medya Bağımlılığı Ölçeği', depresyon düzeylerini ölçmek için 'Beck Depresyon Envanteri', anksiyete düzeylerini ölçmek için ise 'Beck Anksiyete Ölçeği' kullanılmıştır. Sosyal medya bağımlılığı, depresyon ve anksiyete arasındaki ilişkinin belirlenmesi için Pearson Momentler Çarpımı Korelasyon analizi yapılmıştır. Analiz sonucunda sosyal medya bağımlılığı, depresyon ve anksiyete arasında pozitif yönde anlamlı bir ilişki bulunmuştur.
dc.description.abstract This research was carried out to examine the relationship between social media addiction, depression and anxiety. Within the scope of the study, it was also examined whether the social media addiction levels of university students differ significantly in terms of gender, age, educational status, place of residence, duration of social media use, most used social media platform, smoking status and alcohol use status. The research group consists of university students who continue their associate, undergraduate or graduate education. 397 university students participated in the study. The research was carried out with relational scanning model, one of the general scanning models. Within the scope of the research, the demographic information form created by the researcher was used in order to reach the demographic information of the university students. In addition, the 'Social Media Addiction Scale' was used to measure the social media addiction of the students, the 'Beck Depression Inventory' to measure their depression levels, and the 'Beck Anxiety Inventory' to measure their anxiety levels. Pearson Product Moment Correlation analysis was conducted to determine the relationship between social media addiction, depression, and anxiety. As a result of the analysis, a positive significant relationship was found between social media addiction, depression and anxiety. en
dc.identifier.endpage 84 en_US
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.14517/5126
dc.identifier.yoktez https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=RjZwH00oMG4iNa5Sgvlgg0yHGnvlP5KTelWrKgc09dj_DQmWMUnANoEUh_KPxLUU
dc.language.iso tr
dc.subject Psikoloji
dc.subject Anksiyete
dc.subject Bağımlılık
dc.subject Depresyon
dc.subject Psychology en_US
dc.subject Kaygı düzeyi
dc.subject Anxiety en_US
dc.subject Dependency en_US
dc.subject Sosyal medya
dc.subject Depression en_US
dc.subject Anxiety level en_US
dc.subject Ölçekler
dc.subject Social media en_US
dc.subject Üniversite öğrencileri
dc.subject Scales en_US
dc.subject University students en_US
dc.subject İnternet bağımlılığı
dc.subject Internet addiction en_US
dc.title Üniversite öğrencilerinde sosyal medya bağımlılığının depresyon ve anksiyete düzeyleri arasındaki ilişki
dc.title The relationship between depression and anxiety levels of social media addication in university students en_US
dc.type Master Thesis en_US

Files