Klasik satış teknikleri ile nöropazarlama satış teknikleri arasındaki farkların incelenmesi

dc.contributor.advisorBolelli, Murat
dc.contributor.authorŞahin, Ayşegül Uzun
dc.date.accessioned2024-08-07T20:06:20Z
dc.date.available2024-08-07T20:06:20Z
dc.date.issued2019
dc.departmentSosyal Bilimler Enstitüsü / İşletme Ana Bilim Dalı / İşletme Bilim Dalı
dc.description.abstractPazarlama insan ihtiyaçları doğrultusunda ortaya çıkan bir kavramdır. Bu nedenle, yaşam standardı, bireylerin refah düzeyi ve teknolojik olanaklara paralel olarak değişmekte ve gelişmektedir. Modern pazarlama yöntemlerinde ise insan odaklı anlayış ön plana alınmaktadır. İnsan davranışlarını anlama ve analiz etme ihtiyacı, nöropazarlama kavramını ortaya çıkarmıştır. Nöropazarlama, tüketicilerin satın alma davranışlarını anlamak için nörobilimde kullanılan tekniklerin pazarlamada uygulanmasıdır. Nöropazarlama, multidisipliner çalışma alanına sahip olup, araştırma yapabilmek için kullanılacak olan ekipmanlar yüksek maliyetler gerektirmektedir. Ayrıca araştırmaların sonuçlarının anlaşılabilmesi farklı uzmanlık gerektiren bir bilim olduğundan günümüz ülke koşullarında her birey kolayca bu araştırmaları yapabilecek ve analiz edebilecek kapasiteye sahip değildir. Bu çalışmada, yerel literatürde yapılmış olan bazı araştırmalar ele alınarak klasik satış teknikleri ile nöropazarlama satış teknikleri arasındaki farklar avantajları ve dezavantajlarıyla birlikte ele alınmıştır. İki farklı satış tekniğinin ayrı ayrı mı yoksa bir arada kullanılmasının mı daha avantajlı olduğu incelenmiştir. Bu çalışma sonucunda anket ve EEG yöntemiyle elde edilen bulguların birbirinden farklılıkları ortaya çıkmıştır.
dc.description.abstractMarketing is a concept that exists in accordance with human needs. For this reason, marketing is both developing and progressing with life standart, individuals level of wealth and technological possibilites. Hovewer, traditional marketing methods focuses on human-centered and foregrounds it. The requirement of understanding human behaviors and analyzing revealed the term ' Neuromarketing'. The need of understanding and analyizng consumers behaviors, put forward the word 'Neuromarketing'. Neuromarketing, is the application of understanding consumers purchasing behaviors that are used in marketing techniques. Neuromarketing, has got multidisciplinary working environment and so as to make a research it calls for high values. Also, requiring different ways of specialist skills, it is not easy to being understood by common people in our country during these days. And everyone is not capable of both researching and analyzing those researchs. In this study, some researchs are approached and explained the differences between classical sales techniques and neuromarketing also their advantages and disadvantages in local literature. It's examined that these two sales techniques should be used in hand in hand or seperately. As a result of this research, those two discoveries showed up their differences by using EEG method and survey method.en
dc.identifier.endpage140en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14517/4907
dc.identifier.yoktezhttps://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=jNRDC1RLfVd4_T7x7ZXmmctUZnWG7I25yZ0uxfxrVx8AIjtVpEU4N2zfNqQD1Kh-
dc.language.isotr
dc.subjectİşletme
dc.subjectModernlik
dc.subjectNöropazarlama
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.subjectPazarlama
dc.subjectModernityen_US
dc.subjectNeuromarketingen_US
dc.subjectPazarlama yöntemleri
dc.subjectMarketingen_US
dc.subjectSatış
dc.subjectMarketing methodsen_US
dc.subjectSaleen_US
dc.subjectSatış yöntemleri
dc.subjectSales methodsen_US
dc.titleKlasik satış teknikleri ile nöropazarlama satış teknikleri arasındaki farkların incelenmesi
dc.titleThe research about differences between classical sales techniques and neuromarketing sales techniquesen_US
dc.typeMaster Thesisen_US
dspace.entity.typePublication

Files