Görme engelli öğretmenlerin iş yaşamında karşılaştığı sorunlar ve çözüm önerileri

dc.contributor.advisorKara, Sultan Bilge Keskinkılıç
dc.contributor.authorTürkan, Hasan
dc.date.accessioned2024-08-07T20:00:32Z
dc.date.available2024-08-07T20:00:32Z
dc.date.issued2019
dc.departmentSosyal Bilimler Enstitüsü / Eğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı / Eğitim Yönetimi ve Denetimi Bilim Dalı
dc.description.abstractBu araştırma, görme engelli öğretmenlerin iş yaşamında karşılaştığı sorunları tespit etmek ve bu sorunlar karşısında çözüm önerileri ortaya koymak için yapılmıştır. Araştırma kapsamında İstanbul ilinde görev yapan 33 görme engelli öğretmene zincir örnekleme veri toplama tekniği kullanılarak ulaşılmış ve yüz yüze görüşmeler yapılarak veriler toplanmıştır. Görüşmelerde öğretmenlere daha önceden belirlenen yarı yapılandırılmış görüşme formunda yer alan sorular sorulmuş ve öğretmenlerin verdikleri yanıtlar kayıt altına alınmıştır. Çalışma sonunda elde edilen verilere göre görme engelli öğretmenlerin iş yaşamında özel durumlarından dolayı bazı sorunlarla karşılaştıkları tespit edilmiştir. Görme engelli öğretmenlerin karşılaştığı sorunlar öğretim sürecinde yaşanan sorunlar, okul yönetimiyle yaşanan sorunlar, meslektaşlarıyla yaşanan sorunlar, velileriyle yaşanan sorunlar, teknolojik araçların erişebilirliği ve okulun fiziksel olarak erişebilirliği başlıkları altında ortaya çıkmıştır. Karşılaşılan bu sorunlar temalara ayrılmış ve sorunların nedenlerine ilişkin kodlar ortaya çıkma sıklıklarıyla birlikte tablolaştırılmıştır. Ayrıca görme engelli öğretmenlerin iş yaşamında karşılaştığı sorunlara ilişkin öğretmen görüşlerine birinci ağızdan yer verilmiştir. Son olarak bu sorunlarla ilgili çözüm önerileri ortaya konmuştur.
dc.description.abstractThis study aimed at determining the challenges faced by visually impaired teachers in business life and bringing forward solution proposals for these challenges. Within the scope of the study, 33 visually impaired teachers working in Istanbul were reached by using chain sampling data collection method, and face to face interviews were carried out. In the interviews, the teachers were asked questions in the semi-structured interview form which were determined in advance and the answers of the teachers were written down. According to the data obtained at the end of the study, it has been determined that visually impaired teachers faced some challenges in their work life due to their special condition. The challenges encountered by the visually impaired teachers have been collected under the headings as the challenges in the teaching process, challenges with school management, challenges with colleagues, challenges with parents, accessibility of technological tools and physical accessibility of the school. These challenges were divided into themes and the codes related to the causes of challenges were tabulated together with their occurrence frequency. In addition, teachers' opinions regarding the challenges faced by visually impaired teachers in business life were expressed from the first person. Finally, solution proposals have been brought forward to these challenges.en
dc.identifier.endpage63en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14517/4613
dc.identifier.yoktezhttps://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=vjszP7PzV0HebcjFEvDfwNDa-CdCukKofEc7v7kHBm4nsBGNnmNiscfdK8YbyDnp
dc.language.isotr
dc.subjectEğitim ve Öğretim
dc.subjectGörme engelliler
dc.subjectSosyoekonomik sorunlar
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectVisually impaireden_US
dc.subjectÇalışma sorunları
dc.subjectSocio-economic problemsen_US
dc.subjectÖğretmenler
dc.subjectWorking problemsen_US
dc.subjectTeachersen_US
dc.subjectİş hayatı
dc.subjectWork lifeen_US
dc.titleGörme engelli öğretmenlerin iş yaşamında karşılaştığı sorunlar ve çözüm önerileri
dc.titleThe challenges faced by visually impaired teachers in business life and solution proposalsen_US
dc.typeMaster Thesisen_US
dspace.entity.typePublication

Files