Öğrenme Stratejileri Öğretiminin Öğretmen Adaylarının Akademik Başarılarına, Öğrenme Stratejilerine ve Öğrenme Sorunlarına Olan Etkisinin Belirlenmesi

dc.contributor.authorKemal OĞUZ ER
dc.contributor.authorAysemin DURAN
dc.contributor.otherEğitim Bilimleri / Educational Sciences
dc.date.accessioned2024-05-25T12:19:55Z
dc.date.available2024-05-25T12:19:55Z
dc.date.issued2019
dc.departmentOkan Universityen_US
dc.department-tempBalıkesir Üniversitesi İstanbul Okan Üniversitesien_US
dc.description.abstractBu çalışma öğrenme stratejileri öğretiminin öğretmen adaylarının akademik başarılarına, öğrenme stratejilerine ve öğrenme sorunlarına olan etkisini belirlemek amacıyla yapılmıştır. Araştırmada yarı deneysel desenlerden öntest-sontest kontrol gruplu desen kullanılarak; “Güdülenme ve Öğrenme Stratejileri Ölçeği” ve başarı testi ile nicel veriler; görüşme formları ile nitel veriler toplanmıştır. Yapılan görüşmeler, deneysel müdahale olarak ele alınmıştır. Araştırmanın amacı doğrultusunda, üç deney ve bir kontrol grubu belirlenerek, deneysel müdahaleden önce ve sonra deney ve kontrol gruplarına, “Güdülenme ve Öğrenme Stratejileri Ölçeği” ve başarı testi uygulanmıştır. Deney gruplarından birinde strateji öğretimi, birinde görüşme, bir diğerinde ise hem strateji öğretimi hem de görüşme gerçekleştirilmiştir. Görüşme verilerinin analizinde içerik analizi yöntemi, nicel verilerin analizinde ise varyans analizleri kullanılmıştır. Araştırma sonuçlarına göre, öğrenme stratejileri öğretiminin öğrenme sorunlarının azalmasına katkı sağladığı belirlenmiştir. Ayrıca öğrenme stratejileri öğretiminin öğretmen adaylarının strateji kullanmalarına etkisi yokken, başarı puanlarına olumlu etkisi olmuştur; ancak bu etki deney ya da kontrol grubunda bulunmaya göre birbirinden anlamlı fark göstermemiştir.en_US
dc.identifier.citation3
dc.identifier.doi10.24106/kefdergi.2767
dc.identifier.endpage808en_US
dc.identifier.issn1300-8811
dc.identifier.issn2147-9844
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.startpage799en_US
dc.identifier.trdizinid338891
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.24106/kefdergi.2767
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/tr/yayin/detay/338891/ogrenme-stratejileri-ogretiminin-ogretmen-adaylarinin-akademik-basarilarina-ogrenme-stratejilerine-ve-ogrenme-sorunlarina-olan-etkisinin-belirlenmesi
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14517/1852
dc.identifier.volume27en_US
dc.institutionauthorDuran, Aysemin
dc.institutionauthorDuran, Aysemin
dc.language.isotr
dc.relation.ispartofKastamonu Eğitim Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryDiğeren_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subject[Sosyal > Sosyal > Eğitim, Eğitim Araştırmaları]en_US
dc.titleÖğrenme Stratejileri Öğretiminin Öğretmen Adaylarının Akademik Başarılarına, Öğrenme Stratejilerine ve Öğrenme Sorunlarına Olan Etkisinin Belirlenmesien_US
dc.typeArticleen_US
dspace.entity.typePublication
relation.isAuthorOfPublicationf7519720-4429-4a8e-a120-022e6a30bd5a
relation.isAuthorOfPublication.latestForDiscoveryf7519720-4429-4a8e-a120-022e6a30bd5a
relation.isOrgUnitOfPublicationc81b0aed-503b-4e45-9d67-2d450334c7fa
relation.isOrgUnitOfPublication.latestForDiscoveryc81b0aed-503b-4e45-9d67-2d450334c7fa

Files