Yerel yönetimlerde kentsel dönüşüm strateji önermesi şişli örneği

dc.contributor.advisorAlas, Birol
dc.contributor.authorÇelebi, İlker
dc.contributor.otherHarita ve Kadastro / Survey and Cadastre
dc.date.accessioned2024-10-15T20:50:02Z
dc.date.available2024-10-15T20:50:02Z
dc.date.issued2024
dc.departmentLisansüstü Eğitim Enstitüsü / Geomatik Mühendisliği Ana Bilim Dalı / Kentsel Dönüşüm Bilim Dalı
dc.description.abstract6 Şubat 2023'de Kahramanmaraş merkezli depremlerle sarsılan ülkemiz acı bir şekilde deprem gerçeğini bir kez daha hatırlamış oldu. Bu depremlerde 11 ilimizde hayatı etkilemesi özellikle de Hatay, Kahramanmaraş, Adıyaman, Islahiye, Nurdağı ve Samandağ kentlerinin neredeyse tamamının ağır hasar alması kentlerimizin afetlere karşı dayanıklı hale getirilmesinin ne kadar önemli olduğunu göstermiş ve şehirlerimiz için en temel gündemin deprem ve depreme dayanıklı kentler yaratmak olmasının zaruretini göstermiştir. Kent merkezleri, arazi ve bina değerinin en yüksek olduğu bölgelerdir. Bu sebeple kent merkezlerinde yer alan çöküntü bölgeleri, gecekondu alanları ve kentsel boş alanlar kentsel rant oluşturma açısından önemli potansiyeller sunmaktadır. Stratejik yönetim yaklaşımı ile Kent merkezlerinde yer alan bu potansiyel alanları tespit etmek, bu alanlarda muhtemel değer artışına ilişkin modeller geliştirmek, bu potansiyel alanlardan elde edilecek olan değeri/rantı çöküntü ya da gecekondu alanlarının dönüşümünü finanse edecek bir model ortaya koyarak kentsel dönüşümde kaynak sorununa çözüm bulmak mümkündür. Böylece yerleşim bütününde sürdürülebilir bir kentsel dönüşüm döngüsü oluşturarak, kent bütününde kentsel dönüşümü sağlamak mümkün olacaktır. Aynı zamanda bu tür uygulamalar kentsel rantın toplum yararına ve yine kent için kullanılmasına olanak sağlayarak kamuya olan güvenin artması sonucunu doğuracaktır. Karmaşık ve zor bir süreç olan ve genel itibariyle kamuya yüksek maliyetler getiren kentsel dönüşüm uygulamalarında, mevcut durumun doğru analizi, gelecekte ulaşılmak istenen hedefin tam olarak tespit edilmesi ve mevcut durumdan varılmak istenen hedefe doğru yol haritasının titizlikle kurgulanması gerekmektedir. Ayrıca kentsel dönüşümde yeni uygulama araçlarına duyulan ihtiyaç ve yeni bir finansman modeli de bu tez kapsamında alt önermeler olarak incelenecektir.
dc.description.abstractOn February 6, 2023, our country, which was shaken by Earthquakes based on Kahramanmaraş, once again remembered the reality of the earthquake. The fact that almost all of the cities of Hatay, Kahramanmaraş, Adıyaman, Islahiye, Nurdağı and Samandağ cities in these earthquakes in 11 provinces showed how important our cities are resistant to disasters and the most important agenda for our cities is to create earthquake and earthquake resistant cities. has shown. City centers are the areas with the highest land and building value. For this reason, the depression areas, slum areas and urban empty spaces in the city centers offer important potentials in terms of urban rent. With the strategic management approach, to identify these potential areas in the city centers, to develop models related to the possible value increase in these fields, to find a model that will finance the transformation of the value/rent or shanty areas to be obtained from these potential areas to find a solution to the resource problem in urban transformation. is possible. Thus, by creating a sustainable urban transformation cycle in the whole settlement, it will be possible to ensure urban transformation in the whole city. At the same time, such practices will result in the increase in the trust in the public by allowing urban rent to be used for the benefit of the community and again for the city. In urban transformation practices, which are a complex and difficult process and which generally bring high costs to the public, the correct analysis of the current situation, the fully identified the target to be achieved in the future and the roadmap to the target to be reached must be meticulously constructed. In addition, the need for new application tools and a new financing model in urban transformation will be examined as sub -proposals within the scope of this thesis.en
dc.identifier.endpage207en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14517/6981
dc.identifier.yoktezhttps://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=usXiZIM9Lp0wk-YzRoaT-y_m9p3CLWsZkv4M8LkhkAy0S1PzSNyopu7efLmaETp2
dc.identifier.yoktezid884116
dc.institutionauthorAlas, Birol
dc.institutionauthorAlas, Birol
dc.language.isotr
dc.subjectMühendislik Bilimleri
dc.subjectEngineering Sciencesen_US
dc.subjectŞehircilik ve Bölge Planlama
dc.subjectUrban and Regional Planningen_US
dc.titleYerel yönetimlerde kentsel dönüşüm strateji önermesi şişli örneği
dc.titleIn local governments urban transformation strategy proposition sisli exampleen_US
dc.typeMaster Thesisen_US
dspace.entity.typePublication
relation.isAuthorOfPublication135d8bfd-993e-49e3-9f84-e142c09d74d2
relation.isAuthorOfPublication.latestForDiscovery135d8bfd-993e-49e3-9f84-e142c09d74d2
relation.isOrgUnitOfPublicationae41360d-5aca-49da-8932-59c556f6dccc
relation.isOrgUnitOfPublication.latestForDiscoveryae41360d-5aca-49da-8932-59c556f6dccc

Files