Yetişkinlerde Gıda Etiketi Okuma Bilgi Düzeyi ile Davranışa Geçirme Arasındaki İlişki

dc.contributor.authorMervenur GÖKÇEN
dc.contributor.authorAylin SEYLAM KÜŞÜMLER
dc.date.accessioned2024-05-25T12:21:14Z
dc.date.available2024-05-25T12:21:14Z
dc.date.issued2021
dc.departmentOkan Universityen_US
dc.department-tempİstanbul Okan Üniversitesi, Beslenme ve Diyetetik Bölümü, İstanbul, Türkiye İstanbul Okan Üniversitesi, Beslenme ve Diyetetik Bölümü, İstanbul, Türkiyeen_US
dc.description.abstractAmaç: Çalışmada yetişkin bireylerin gıda etiketi okuma bilgi düzeyi ile bu bilginin davranışa geçirilmesi arasındaki ilişkiyi değerlendirmek amaçlanmıştır.Materyal ve Metot: Çalışma Türkiye’deki 19 yaş üstü çalışan ve çalışmayan kesimden 401 bireyle gerçekleştirilmiştir. Geçerli ve güvenilir bir ölçek olan “Gıda Etiketi Okuma ve Sağlık Algılama Bilgi Düzeyi Ölçeği” çalışmanın amacına göre düzenlenip kullanılmıştır.Bulgular: Çalışmadaki 401 katılımcının yaş ortalaması 38,85±0,57, “bilgi düzeyi” puan ortalaması 9,42±2,10, “davranışa geçirme” puan ortalaması 7,02±3,89 olarak saptanmıştır. Beslenme hakkında danışmanlık alan bireylerin almayanlara göre daha fazla bilgisi olmasına rağmen bilginin davranışa geçirilmesinde anlamlı fark bulunamamıştır (p>0,05). Kadın katılımcıların etiket okuma bilgi düzeyi erkeklerden daha fazlayken davranışa geçirmede anlamlı fark bulunamamıştır (p>0,05). Eğitim düzeyi arttıkça bilgi düzeyi artar sonucuna varılmış (p<0,05), fakat düşük eğitim düzeyindeki bireylerin yüksek eğitim düzeyindekilere göre bilgilerini davranışlarına daha çok yansıttığı saptanmıştır (p<0,05). Beden kitle indeksi faktörüne göre bilgi düzeyinde ve davranışa geçirilmesinde anlamlı fark bulunamamıştır (p>0,05).Sonuç: Çalışmada yetişkinlerin gıda etiketi hakkında bilgi sahibi oldukları, fakat bu bilgilerini davranışlarına yansıtamadıkları tespit edilmiştir. Bireylerin sahip oldukları bilgileri davranışa geçirebilmeleri için bilinçlendirici eğitim politikaları geliştirilerek bireylerin farkındalığı artırılmalıdır.en_US
dc.identifier.citationcount1
dc.identifier.doi10.26453/otjhs.794408
dc.identifier.endpage91en_US
dc.identifier.issn2459-1467
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage82en_US
dc.identifier.trdizinid431644
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.26453/otjhs.794408
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/tr/yayin/detay/431644/yetiskinlerde-gida-etiketi-okuma-bilgi-duzeyi-ile-davranisa-gecirme-arasindaki-iliski
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14517/1988
dc.identifier.volume6en_US
dc.language.isotr
dc.relation.ispartofOnline Türk Sağlık Bilimleri Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryDiğeren_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.titleYetişkinlerde Gıda Etiketi Okuma Bilgi Düzeyi ile Davranışa Geçirme Arasındaki İlişkien_US
dc.typeArticleen_US
dspace.entity.typePublication

Files