Tarhana tüketimine ilişkin tüketici tutumlarının incelenmesi

dc.contributor.advisorGök, İlkay
dc.contributor.authorGök, İlkay
dc.contributor.otherGastronomi ve Mutfak Sanatları / Gastronomy and Culinary Arts
dc.date.accessioned2024-08-07T20:06:18Z
dc.date.available2024-08-07T20:06:18Z
dc.date.issued2019
dc.departmentSosyal Bilimler Enstitüsü / Gastronomi Ana Bilim Dalı
dc.description.abstractBu araştırma tarhana tüketimine ilişkin tüketici tutumlarını belirlemek amacıyla yapılmıştır. Çalışmaya 302 birey dâhil edilmiştir. Çalışmada tarhana tüketim tutumunun belirlenmesi için ölçek hazırlanmıştır. Katılımcıların çoğunluğunun 18-35 yaş arsında olduğu bulunmuştur. Çalışmaya dahil edilen katılımcıların %49,0'ı erkek ve %51,0'ı kadın olarak bulunmuştur. Katılımcıların büyük çoğunluğu üniversite mezunu olarak belirlenmiştir. Cronbach's Alpha değeri 0,770 olarak hesaplanmıştır. Çalışmada genel olarak katılımcıların tarhana hakkında bilgi sahibi oldukları bulunmuştur. Tarhananın kullanılmasında tat ve koku gibi duyusal özelliklerin ve tüketim biçiminin de tüketici tutumunu değiştirdiği saptanmıştır. Tarhananın üretim ve saklama koşulları ile ilgili de katılımcıların belli bir bilgi düzeyine sahip olduğu görülmektedir. Yöresel ürünlerin ulusal ya da uluslararası alanlarda tanıtılmasının önemli olduğu çalışma sonucunda elde edilen diğer bir sonuçtur. Anahtar kelimeler: tarhana, tüketici tutumu, yöresel ürün
dc.description.abstractThis research was carried out to determine consumer attitudes towards tarhana consumption. 302 individuals were included in the study. In the study, the scale was prepared to determine the consumption attitude of tarhana. It was found that the majority of the participants were between 18 and 35 years of age. 49.0% of the participants were male and 51.0% were female. The majority of the participants were university graduates. Cronbach's Alpha value is calculated as 0,770. In the study, it was found that the participants in general were knowledgeable about tarhana. It was found that sensory characteristics such as taste and odor and consumption form changed the consumer attitude. It is observed that the participants have a certain level of knowledge about the production and storage conditions of the Tarhana. Another result of the study is that it is important to introduce local products in national or international fields. Key words: tarhana, consumer attitude, local producten
dc.identifier.endpage64en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14517/4895
dc.identifier.yoktezhttps://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=vjszP7PzV0HebcjFEvDfwGCiydMONB5l5Z3C_cYfMOIuMvNlantFQRoy5uSurzaS
dc.institutionauthorGök, İlkay
dc.language.isotr
dc.subjectBeslenme ve Diyetetik
dc.subjectBeslenme
dc.subjectBeslenme alışkanlıkları
dc.subjectTarhana
dc.subjectNutrition and Dieteticsen_US
dc.subjectTüketici bilinci
dc.subjectNutritionen_US
dc.subjectNutritional habitsen_US
dc.subjectTüketici davranışı
dc.subjectTarhanaen_US
dc.subjectConsumer consciousen_US
dc.subjectTüketici tutumları
dc.subjectConsumer behavioren_US
dc.subjectTüketim
dc.subjectConsumer attitudesen_US
dc.subjectConsumptionen_US
dc.subjectTüketim alışkanlıkları
dc.subjectConsumption habitsen_US
dc.titleTarhana tüketimine ilişkin tüketici tutumlarının incelenmesi
dc.titleAnalysis of consumer behavior towards tarhana consumptionen_US
dc.typeMaster Thesisen_US
dspace.entity.typePublication
relation.isAuthorOfPublicationad54dbef-4087-4974-97a9-cee04a0dd876
relation.isAuthorOfPublication.latestForDiscoveryad54dbef-4087-4974-97a9-cee04a0dd876
relation.isOrgUnitOfPublication9c31ba5c-a428-422c-bc85-59cbc62e3aca
relation.isOrgUnitOfPublication.latestForDiscovery9c31ba5c-a428-422c-bc85-59cbc62e3aca

Files