Kuşaklar Arası Yönetim: Çok Kuşaklı İş Gücünü Yönetme Stratejileri
No Thumbnail Available
Date
2024
Authors
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Open Access Color
OpenAIRE Downloads
OpenAIRE Views
Abstract
Çalışma yerinde farklı nesillerin varlığı, iş liderlerinin yüzleşmek zorunda oldukları kaçınılmaz bir gerçektir ve buradaki sorun, her neslin iş vizyonu arasındaki farkın, iş yeri için farklı stratejiler geliştirmeyi zorlaştırmasıdır. Çok nesilli bir iş gücünü yönetmek, iş yöneticileri için kritik bir zorluktur, çünkü her neslin farklı beklenti ve tercihleri vardır. Bu tez, çok nesilli bir iş gücünü başarılı bir şekilde yönetmek için etkili stratejileri araştırır ve işletmelerin çalışanlarının kolektif güçlerini kullanmasına ve genel başarıyı sağlamasına olanak tanır. Bu çalışma, farklı nesillerin iş yerinde nasıl davrandığını analiz eder, işi nasıl gördüklerini, şirkete ne kadar sadık olduklarını ve birbirleriyle nasıl iletişim kurduklarını inceler. Resmi bir resim sunmak için, bu çalışma, farklı faaliyet alanlarına ve mesleklere ait farklı nesillere ait elli dokuz Tunuslu katılımcı örneğini içeren bir uygulamalı vaka çalışması sunar. Veriler, Niteliksel Anketler temelinde toplanmıştır. Anahtar kelimeler: çok kuşaklı iş gücü, stratejiler, lider, yönetici, sadakat, iletişim.
The phenomenon of different generations in the workplace is an unavoidable reality that business leaders must face, and the issue here is the difference between each generation and its vision of work, which will make it difficult to develop different strategies for the workplace. Managing a multigenerational workforce is a critical challenge for business managers, as each generation has distinct expectations and preferences. This thesis explores effective strategies for successfully managing a multigenerational workforce, enabling businesses to harness the collective strengths of their employees and drive overall success. This study analyzes how different generations behave at work, looking at how they view work, how loyal they are to the company, and how they communicate with each other. To bring the picture closer together, this study presents an applied case study, taking a sample of fifty-nine Tunisian participants from different generations and belonging to different fields of activity and professions. Data was collected based on Qualitative Questionnaires. Keywords: multigenerational workforce, strategies, leader, manager, loyalty, communication.
The phenomenon of different generations in the workplace is an unavoidable reality that business leaders must face, and the issue here is the difference between each generation and its vision of work, which will make it difficult to develop different strategies for the workplace. Managing a multigenerational workforce is a critical challenge for business managers, as each generation has distinct expectations and preferences. This thesis explores effective strategies for successfully managing a multigenerational workforce, enabling businesses to harness the collective strengths of their employees and drive overall success. This study analyzes how different generations behave at work, looking at how they view work, how loyal they are to the company, and how they communicate with each other. To bring the picture closer together, this study presents an applied case study, taking a sample of fifty-nine Tunisian participants from different generations and belonging to different fields of activity and professions. Data was collected based on Qualitative Questionnaires. Keywords: multigenerational workforce, strategies, leader, manager, loyalty, communication.
Description
Keywords
İşletme, Business Administration
Turkish CoHE Thesis Center URL
Fields of Science
Citation
WoS Q
Scopus Q
Source
Volume
Issue
Start Page
End Page
156