Stratejik pazarlama kararlarında sosyal medya uygulamalarının etkisi: Sağlık sektöründe bir araştırma

dc.contributor.advisorYamamoto, Gonca Telli
dc.contributor.authorErarslan, Sami Onur
dc.date.accessioned2024-08-07T20:23:48Z
dc.date.available2024-08-07T20:23:48Z
dc.date.issued2016
dc.departmentSosyal Bilimler Enstitüsü / İşletme Ana Bilim Dalı / İşletme Bilim Dalı
dc.description.abstractStrateji, bir kurumun ya da bir devletin sahip olduğu siyasi eğilime uygun olarak seçtiği hedeflere ulaşmak için her alanda aldığı tedbirler ve her alanda kullandığı araçların tamamıdır. Ticaret hayatında tüm sektörler, küreselleşmenin etkileri ile birlikte bir takım değişim ve gelişim süreçlerinden geçmiştir. Farklı sektörlerde faaliyet gösteren şirketler, küreselleşme süreci ile ortaya çıkan ve müşterileri etkin bir şekilde tatmin etmeye dayalı olan müşteri memnuniyetini sağlayabilmek ve bu sayede sürdürülebilirliklerini korumak için stratejik karar alma süreçlerinde revizyona gitmiştir. Bu yeniliklerden bir tanesi elektronik ticaret uygulamalarının sektöre nüfuz etmesi ile birlikte günümüzün en etkili ve güçlü platformlarından olarak kabul edilen sosyal medyanın stratejik kararlara entegre edilmesidir. Ülkemizde de verilen stratejik pazarlama kararları olarak adlandırılan pazarlamanın 4P'si olarak nitelendirilen ürün, fiyat, tutundurma, dağıtım kanallarına ilişkin kararların etkisini arttırmak ya da maliyetleri düşürmek gibi amaçlarla şirketlerin sosyal medyadan faydalandığı düşünülmektedir. Bu çalışmada, bu tarz kararlarda sosyal medyanın etkili olup olmadığı araştırılmış ve sağlık sektöründe yapılan bir uygulama ile test edilmiştir. Anahtar Kelimeler: Stratejik Karar Alma, Sosyal Medya, E-Ticaret,
dc.description.abstractStrategy can be defined as all the tools an institution or a government uses in order to achieve its goals which are determined according to its political tendencies. In the past, with the effect of globalization, all the industries have experienced various changes and developments to their structures. As a result of the above mentioned globalization, companies who operate on different areas, have all changed their approach to strategic decision making in order to please their customers and protect their sustainability. One of the examples of this new approach is the integration of the social media into the strategic decision making process as with time, more and more e-commerce platforms have expanded into various business areas. It is assumed that this medium is mainly used by companies to increase the effectiveness of their decisions on the '4P of marketing'; product, price, promotion and place and decrease the general costs. With this study, it was researched if social media does in deed play a part in these kind of decisions and the issue in general was also tested with a case study in the health care industry. Keywords: Healthcare Industry, Strategic Desicions, SociaL Media, E Commerce,en
dc.identifier.endpage131en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14517/6102
dc.identifier.yoktezhttps://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=OykDDeWBWTL9-Wm52sZBrJiO9H4QyT-aGnAMBW_9qaCktNfj3uRZxL-u61FNMN9p
dc.language.isotr
dc.subjectİşletme
dc.subjectElektronik ticaret
dc.subjectPazarlama
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.subjectPazarlama stratejileri
dc.subjectElectronic commerceen_US
dc.subjectMarketingen_US
dc.subjectSağlık sektörü
dc.subjectMarketing strategiesen_US
dc.subjectSosyal medya
dc.subjectHealth sectoren_US
dc.subjectSocial mediaen_US
dc.subjectStratejik karar
dc.subjectStrategic decisionen_US
dc.titleStratejik pazarlama kararlarında sosyal medya uygulamalarının etkisi: Sağlık sektöründe bir araştırma
dc.titleThe impact of social media at strategic decisions: A study in health sectoren_US
dc.typeDoctoral Thesisen_US
dspace.entity.typePublication

Files