Özel eğitim alanında çalışan öğretmenlerin tükenmişlik düzeylerinin incelenmesi

dc.contributor.advisorKöklü, Muharrem
dc.contributor.authorKaya, Burcu
dc.contributor.otherEğitim Bilimleri / Educational Sciences
dc.date.accessioned2024-08-07T20:04:57Z
dc.date.available2024-08-07T20:04:57Z
dc.date.issued2019
dc.departmentSosyal Bilimler Enstitüsü / Eğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı / Eğitim Yönetimi ve Denetimi Bilim Dalı
dc.description.abstractYaşıtlarına göre gelişimi yavaş olan çocukların eğitilmesi ve topluma uyum sağlayabilmesini içeren bir eğitim türü olarak özel eğitim çocuğun ailesinin yanı sıra öğretmenleri için zorlu süreçler içermektedir. Özel eğitim alanında çalışan öğretmenlerin tükenmişlik düzeylerinin belirlenmesi, bu araştırmanın temel amacı olarak belirlenmiştir. Öğretmenlerin fiziksel tükenme, duygusal tükenme, zihinsel tükenme durumlarının açıklanması ise alt amaçlar kapsamında yer almaktadır. Genel tarama modelinde olan bu çalışmada literatür taraması ve ölçek uygulaması yapılmıştır. Ölçek uygulaması gereğince İstanbul ili Eyüpsultan ilçesindeki okullarda görev yapan 142 öğretmene ölçek uygulanmıştır. Elde edilen sonuçlara göre, özel eğitim alanında çalışan öğretmenlerin genel olarak 'biraz' düzeyinde (=2,63±0,38) tükenmişlik düzeyine sahip oldukları belirlenmiştir. Öğretmenlerin tükenmişlik düzeyleri üzerinde yaş, cinsiyet, çalışılan kurum türü, özel eğitim alanında çalışma süresi değişkenlerinin etkisi olduğu ortaya çıkmıştır. Anahtar Kelimeler: Özel eğitim, Öğretmen, Tükenmişlik.
dc.description.abstractThe children who have slow development according to their peers' have to take special education and the parents and the teachers have to face with a hard process for orientating the children. The basic goal of this study is determining the exhaustion level of the teachers who are working in the special education field. The sub goals of this study explain to teacher's physical exhaustion, emotional exhaustion, mental exhaustion. The literature review and the questionnaire application methodologies have both been used. For the questionnaire 142 teachers have been attended who are working in İstanbul Province Eyüpsultan district. According to the results, age, gender, the working organization, the field of special education and the working time effects on the level of exhaustion of the teachers. The teachers have been attended only from Eyüpsultan and this is the limitedness of the survey. Keywords: Special Training, Teacher, Exhaustionen
dc.identifier.endpage102en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14517/4767
dc.identifier.yoktezhttps://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=jNRDC1RLfVd4_T7x7ZXmmVacC5MHYhea5kLTRm_k-GFIICUvJ5F4bMvX7Qb-DEbA
dc.institutionauthorKöklü, Muharrem
dc.institutionauthorKöklü, Muharrem
dc.language.isotr
dc.subjectEğitim ve Öğretim
dc.subjectTükenmişlik
dc.subjectÇalışanlar
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectBurnouten_US
dc.subjectÖzel eğitim
dc.subjectWorkersen_US
dc.subjectÖzel eğitim öğretmenleri
dc.subjectSpecial educationen_US
dc.subjectSpecial education teachersen_US
dc.subjectÖğretmenler
dc.subjectTeachersen_US
dc.titleÖzel eğitim alanında çalışan öğretmenlerin tükenmişlik düzeylerinin incelenmesi
dc.titleInvestigation of the burnout levels of teachers working in special education fielden_US
dc.typeMaster Thesisen_US
dspace.entity.typePublication
relation.isAuthorOfPublicationf91e21c5-6004-4467-9983-5e93fa478f26
relation.isAuthorOfPublication.latestForDiscoveryf91e21c5-6004-4467-9983-5e93fa478f26
relation.isOrgUnitOfPublicationc81b0aed-503b-4e45-9d67-2d450334c7fa
relation.isOrgUnitOfPublication.latestForDiscoveryc81b0aed-503b-4e45-9d67-2d450334c7fa

Files