KÜLTÜR VE TOPLUMU SİNEMA İLE OKUMAK: “THE HEDGEHOG” FİLMİ ÖRNEĞİ

dc.contributor.authorSerra ORKAN
dc.contributor.otherYeni Medya / New Media
dc.date.accessioned2024-05-25T12:22:07Z
dc.date.available2024-05-25T12:22:07Z
dc.date.issued2023
dc.departmentOkan Universityen_US
dc.department-tempOkan Üniversitesi, İstanbul, Türkiyeen_US
dc.description.abstractGünümüzün büyük çoğunluğu tarafından kabul edilen önemli gerçeklerden biri de sinemanın toplumun yansıtılması bakımından en etkili araçlardan biri olduğudur. Bu çalışmada “The Hedgehog” filminin okuması yapılacak olup iletişimde kültürel farklılıklar, toplumsal önyargı, sınıf konuları Greimas'ın göstergebilimsel analiz yönteminden de yararlanılarak açıklanmaya çalışılacaktır. Öncesinde toplum, kültür, sınıf vb. kavramların tanım ve özelliklerine önemli sosyal bilimcilerin görüşü paralelinde yer verilecek ve tarihsel gelişimin kavramlar üzerindeki etkisi açıklanacaktır. Her anlatıda bir yüzeysel, temel anlam bir de derin anlam olduğu düşünüldüğünde, derin anlamda ifade edilmemiş olana ulaşım hedeflenmektedir. Anlatıda derin anlamın kavranabilmesi için analiz yöntemine ihtiyaç duyulmaktadır. Filmin seçilmesinin başlıca nedenlerinden biri farklı sınıflara ve kültürel anlayışlara sahip kimseleri aynı çatı altında birleştirmesidir. Mona Achache tarafından yönetilen filmin başrollerinde Josiane Balasko ve Garance Le Guillermic yer almaktadır. Muriel Barbery'nin aynı adlı romanından uyarlanan filmdeki olaylar Paloma isimli aklı evvel bir kız çocuğunun gözünden izleyiciye aktarılmaktadır. Kızın gözlem yeteneği paralelinde çizdiği olumlu profil doğum gününde kendini öldürmeyi planlaması açısından da paradoksal bir duruma işaret etmektedir. Kitapta ise Paloma karakterine ayrılan bölüm kadar Renée’nin de gözlemlerine yer verildiği ortaya çıkmaktadır. Ayrıca kitapta “Kirpinin Zarafeti” başlığı kullanılırken, filmde “Yaşamaya Değer” başlığı orijinal isim yerine kullanılmıştır. Çalışmanın sonunda elde edilen çıkarımlardan biri de kitaba kıyasla filmde ana karakterlerin kişilik özelliklerinin ve psikolojik durumlarının daha yüzeysel ele alındığı ve seyircinin ana karakterlerle özdeşleşmesinin kitap ile aynı seviyede olmadığıdır. Kitapta okuyucu Renée karakteriyle duygudaş olma fırsatı yakalarken ve Marx’a dair bir bölüm ile başlarken filmde ise, açılış sekansından itibaren filmin büyük çoğunluğunda elinde bir kamerayla Paloma’nın algı ve yorumlamaları seyirciye düzenli olarak gösterilmektedir. Benzer zekaya sahip olmanın ve benzer zengin iç dünyalara sahip olmanın, yaş farkı ile beraber sınıf farkını da ortadan kaldırdığını savunan filmde aynı zamanda sessiz yaşayan insanlara üstü örtülü bir övgü de söz konusudur.en_US
dc.identifier.citation0
dc.identifier.doi10.7456/tojdac.1290222
dc.identifier.endpage847en_US
dc.identifier.issn2146-5193
dc.identifier.issue3en_US
dc.identifier.startpage834en_US
dc.identifier.trdizinid1184611
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.7456/tojdac.1290222
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/tr/yayin/detay/1184611/kultur-ve-toplumu-sinema-ile-okumak-the-hedgehog-filmi-ornegi
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14517/2078
dc.identifier.volume13en_US
dc.institutionauthorOrkan, Serra
dc.institutionauthorOrkan, Serra
dc.institutionauthorSerra ORKAN
dc.language.isotr
dc.relation.ispartofThe Turkish Online Journal of Design, Art and Communicationen_US
dc.relation.publicationcategoryDiğeren_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.titleKÜLTÜR VE TOPLUMU SİNEMA İLE OKUMAK: “THE HEDGEHOG” FİLMİ ÖRNEĞİen_US
dc.typeArticleen_US
dspace.entity.typePublication
relation.isAuthorOfPublication0b59ef9a-9c7d-4ddb-b2cd-ff5a8b12f412
relation.isAuthorOfPublication.latestForDiscovery0b59ef9a-9c7d-4ddb-b2cd-ff5a8b12f412
relation.isOrgUnitOfPublication3039204a-9386-4a70-8481-3a8c5fbf8cac
relation.isOrgUnitOfPublication.latestForDiscovery3039204a-9386-4a70-8481-3a8c5fbf8cac

Files